De nieuwste technologie, speciaal voor jou

Meer dynamiek en meer rijplezier: de jongste generatie motoren van ŠKODA zetten een verfrissende standaard neer in consumptie en prestaties.

We hebben met de nieuwste generatie van direct ingespoten turbomotoren 5 TSI benzinemotoren ontwikkeld en 3 TDI commonrail dieselmotoren. En alle voldoen aan de EU6 emissienormen. Heb je liever de Superb Combi met 4-wielaandrijving? Dan kun je kiezen uit 2 benzine- en 2 dieselmotoren.





                                                                                     De kern van de zaak


                                                                                                                               We hebben de ŠKODA Superb Combi niet alleen krachtiger en
                                                                                                                               dynamischer weten te maken, maar ook zuiniger.

                                                                                                                               De compacte en lichte aandrijflijnen leveren een vermogen,
                                                                                                                               variërend van 120 pk (88 kW) tot 280 pk (206 kW),
                                                                                                                               en zijn standaard voorzien van start-stoptechnologie en het
                                                                                                                               listige regeneratieve remsysteem, dat remenergie omzet in stroom.



Als je 15.000 kilometer of meer per jaar rijdt en streeft naar
een laag verbruik, dan is de TDI-motor de krachtbron voor jou.

√ 4-cilinder dieselmotoren
√ Directe brandstofinspuiting
√ Turbo met variabele turbinegeometrie
√ DOHC, 4 kleppen per cilinder
√ Balanceerassen (2.0 TDI)
√ Kleppentrein aangedreven door getande riem


Met een TSI-motor ben je verzekerd van een uitstekende
dynamiek, hoge prestaties en een uitzonderlijk stille krachtbron.

√ 4-cilinder benzinemotoren
√ Directe brandstofinspuiting
√ Turbo met overdrukklep
√ DOHC, 4 kleppen per cilinder
√ Balanceerassen (1.8 TSI, 2.0 TSI)
√ Kleppentrein aangedreven door getande riem (1.4 TSI)
√ Kleppentrein aangedreven door ketting (1.8 TSI, 2.0 TSI)

Vierwielaandrijving

De nieuwe ŠKODA Superb Combi is verkrijgbaar met de laatste versie van de Haldex-koppeling, de Haldex 5. Een prachtig systeem dat constant de kracht over de vier wielen verdeelt, afhankelijk van de staat van het wegdek.

Deze vierwielaandrijving is het neusje van de zalm en garandeert optimale rijdynamiek, zeer gunstig verbruik en de hoogste vorm van actieve veiligheid.

Er zijn vier Superb-motoren verkrijgbaar met deze aandrijving: de 1.4 TSI (110 kW), de 2.0 TSI (206 kW), de 2.0 TDI (110 kW) en de 2.0 TDI (140 kW).

Groene technologie

De nieuwe ŠKODA Superb Combi presteert niet alleen beter dan de concurrenten op het vlak van dynamiek, maar staat ook in groen opzicht bovenaan de lijst door zijn bescheiden verbruik en lage CO2-uitstoot.

Alle motoren zijn nieuw, voldoen aan de EU6-emissienormen en beschikken standaard over een start-stopsysteem en een systeem dat uw remenergie hergebruikt. De nieuwe Superb is de eerste ŠKODA die de actieve cilinder technologie (ACT) gebruikt. Bij bijvoorbeeld de 1.4 TSI-motor (150 pk, 110 kW) is het gecombineerde verbruik slechts 4,8 l / 100 km. Dat komt overeen met slechts 112g CO2 / km.

ACT – Active Cylinder Technology

ACT legt twee van de vier cilinders tijdelijk stil als de rijstijl niet zo veel vermogen vraagt. In de twee-cilindermodus draait de motor efficiënter. Deze technologie kan het verbruik verlagen met meer dan 0,5 l / 100 km. De Superb activeert ACT tussen de 1400 en 4000 toeren, bij een koppel tussen de 25 en 100 Nm, bij snelheden tot 130 km/h.

Start-stopsysteem

Het start-stop-systeem schakelt de motor telkens uit als hij niet benut wordt, bijvoorbeeld voor een rood stoplicht. De auto start vanzelf weer als je het koppelingspedaal indrukt. Het brandstofverbruik vermindert hierdoor aanzienlijk. Je kunt het systeem op elk gewenst moment uitschakelen.

Schakeladvies

De Superb Combi vertelt je met symbolen in het display of je huidige versnelling correct is of dat je beter terug- of op kunt schakelen. Rijden in de juiste versnelling bespaart brandstof en maakt het rijden prettiger. Een lager toerental resulteert in een lager brandstofverbruik en minder motorgeruis.

Eco-modus (Driving Mode Select)

Als je het milieu een warm hart toedraagt, kun je kiezen voor de Eco-modus. Beschik je over de automatische DSG-transmissie en wil je rijden zonder je voet op het gaspedaal? Dan kies je gewoon voor de coasting mode. Zuinig en ontspannen rijden, terwijl de techniek het werk doet.

Actieve ventilatie-openingen

De flexibele ventilatie-openingen van de nieuwe Superb Combi verlagen de luchtweerstand en daarmee het verbruik en de uitstoot. Als motor of airconditioning niet op volle toeren draaien, sluiten de ventilatieopeningen, zodat de lucht soepel langs de carrosserie glijdt. De flexibele openingen helpen bovendien met het opwarmen van de motor na een koude start.

Hergebruik remenergie

Als je afremt met de Superb wordt de energie die daarbij vrijkomt omgezet in stroom door middel van een dynamo. Deze stroom wordt vervolgens weer gebruikt voor de elektrische systemen van de auto of gewoon opgeslagen in de accu. En dat bespaart weer brandstof.

1/1

Afmetingen

De nieuwe Superb: groot van binnen en buiten.

De ŠKODA ontwerpers hebben een mooie gebalanceerde harmonie weten te scheppen in de breedte, hoogte en lengte van de Superb.

In termen van ruimte, is de ŠKODA Superb Combi sinds zijn introductie een klasse apart. De wielbasis (2.841 mm) en de spoorbreedte aan de voorzijde (1.584 mm) en achterzijde (1.572 mm) zorgen voor een wezenlijke verbetering van de ruimte in de auto. En dat niet alleen voor de passagier, maar ook voor zijn bagage.