1925-1940

Nieuw productgamma

Om hun marktpositie te verstevigen gaan Laurin & Klement een samenwerking aan met de ŠKODA fabriek in Pilsen, destijds opgericht door Emil ŠKODA. Vanaf dat moment wordt het logo met de pijl en vleugel gebruikt.

1925-1930

ŠKODA

In 1926, tijdens de Internationale autosalon van Praag, wordt voor het eerst de merknaam ŠKODA gebruikt. In 1929 introduceerde ŠKODA een geheel nieuw productgamma op de Autosalon in Praag. Eén van de eerste auto’s onder de nieuwe vlag was de 150 Roadster.

85 auto’s per dag

ŠKODA start met het, dan revolutionair, bouwen van auto’s op de lopende band. Per dag bouwt men 85 auto’s.


1930-1935

Vergroten
  • De Popular - de geboorte van een legende

    De ŠKODA 633 is de perfecte kleine 6 cilinder auto voor die tijd.  De Popular, Rapid en Superb worden geïntroduceerd. Modelnamen die later opnieuw gebruikt werden.  De Popular doet zijn naam eer aan en wordt de eerste ŠKODA waarvan meer dan 5.000 stuks van verkocht werden. De kleine, lichte (650 kilo) auto, haalde een snelheid van 80 km/u en een verbruik van 7,5 liter per 100 km.
  • De Popular - de geboorte van een legende

    De ŠKODA 633 is de perfecte kleine 6 cilinder auto voor die tijd.  De Popular, Rapid en Superb worden geïntroduceerd. Modelnamen die later opnieuw gebruikt werden.  De Popular doet zijn naam eer aan en wordt de eerste ŠKODA waarvan meer dan 5.000 stuks van verkocht werden. De kleine, lichte (650 kilo) auto, haalde een snelheid van 80 km/u en een verbruik van 7,5 liter per 100 km.
  • De Popular - de geboorte van een legende

    De ŠKODA 633 is de perfecte kleine 6 cilinder auto voor die tijd.  De Popular, Rapid en Superb worden geïntroduceerd. Modelnamen die later opnieuw gebruikt werden.  De Popular doet zijn naam eer aan en wordt de eerste ŠKODA waarvan meer dan 5.000 stuks van verkocht werden. De kleine, lichte (650 kilo) auto, haalde een snelheid van 80 km/u en een verbruik van 7,5 liter per 100 km.
  • De Popular - de geboorte van een legende

    De ŠKODA 633 is de perfecte kleine 6 cilinder auto voor die tijd.  De Popular, Rapid en Superb worden geïntroduceerd. Modelnamen die later opnieuw gebruikt werden.  De Popular doet zijn naam eer aan en wordt de eerste ŠKODA waarvan meer dan 5.000 stuks van verkocht werden. De kleine, lichte (650 kilo) auto, haalde een snelheid van 80 km/u en een verbruik van 7,5 liter per 100 km.

1935-1940

Monte Carlo

Het succes van de Popular Sport  in de Rally van Monte Carlo in 1936 was voor de ŠKODA fabriek aanleiding om een serie van 70 ŠKODA´s Popular Sport – Monte Carlo te maken. In 1939 breekt de 2e Wereldoorlog uit, en de gehele ŠKODA fabriek wordt overgenomen door de Duitse bezetter.