1970-1985

ŠKODA 110R Coupé

In 1970 rolt de ŠKODA 110R Coupé, een sportief model,  van de band in Kvasiny, waar ook de Felicia wordt gebouwd.

1970-1975


1975-1980

Vergroten
  • ŠKODA 130 RS

    In 1975 wordt de latere motorsport-legende ŠKODA 130 RS gebouwd, een auto die beroemd wordt dankzij de vele rally’s die er met deze auto werden gewonnen. In 1977 eindigt de auto in de Rally van Monte Carlo op de eerste en tweede plek.

    In 1976 is het tijd voor de ŠKODA 105 en 120, een solide en betaalbare familieauto met de motor achterin. Vooral het gebruiksgemak en de overslaanbare prijs zorgen voor een regelrecht succes. De ŠKODA 105 is bovendien een exporthit.

  • ŠKODA 130 RS

    In 1975 wordt de latere motorsport-legende ŠKODA 130 RS gebouwd, een auto die beroemd wordt dankzij de vele rally’s die er met deze auto werden gewonnen. In 1977 eindigt de auto in de Rally van Monte Carlo op de eerste en tweede plek.

    In 1976 is het tijd voor de ŠKODA 105 en 120, een solide en betaalbare familieauto met de motor achterin. Vooral het gebruiksgemak en de overslaanbare prijs zorgen voor een regelrecht succes. De ŠKODA 105 is bovendien een exporthit.

  • ŠKODA 130 RS

    In 1975 wordt de latere motorsport-legende ŠKODA 130 RS gebouwd, een auto die beroemd wordt dankzij de vele rally’s die er met deze auto werden gewonnen. In 1977 eindigt de auto in de Rally van Monte Carlo op de eerste en tweede plek.

    In 1976 is het tijd voor de ŠKODA 105 en 120, een solide en betaalbare familieauto met de motor achterin. Vooral het gebruiksgemak en de overslaanbare prijs zorgen voor een regelrecht succes. De ŠKODA 105 is bovendien een exporthit.

1980-1985

Sportiviteit viert hoogtij

De ŠKODA 130 RS doet mee aan de ‘European touring car championship’ en pakt alle punten in zijn klasse en wint bovendien in de fabrikanten klasse.