Škoda voor 8e jaar Tour de France-partner, en levert 300 auto’s

Van 2 t/m 24 juli 2011 vindt de 98e editie van de Tour de France plaats, en Škoda verschijnt als een van de hoofdsponsors voor de 8e keer met haar complete modelgamma aan de start van de beroemdste wielerwedstrijd ter wereld. Škoda voorziet de organisatie - als de officiële auto van het evenement – van bijna 300 voertuigen, en is  bovendien partner van de witte trui voor de beste rijder onder 25 jaar. Škoda ondersteunt verder het tv-programma  RTL 7 Tour du Jour  en heeft speciale Tour-uitvoeringen op de markt gebracht van de Fabia , Fabia Combi , Roomster  en Yeti .

"De Tour de France fascineert mensen over de hele wereld", zegt Jürgen Stackmann, Škoda Board Member voor Sales en Marketing. "De renners zetten een topprestatie neer, en we zijn er trots op dit fantastische sportevenement voor de 8e keer in de geschiedenis te kunnen ondersteunen. Na voetbal en de Olympische Spelen is de Tour de France ’s werelds meest gevolgde sportevenement. Škoda ziet de Tour als een unieke kans ons merk te tonen en onze producten aan miljoenen mensen over de hele wereld te laten zien".

De Tour de France wordt gevolgd door ongeveer 15 miljoen fans langs de route en ongeveer 2 miljard tv-kijkers. Dit jaar begint de Tour op zaterdag 2 juli in de West-Franse regio Vendée aan de Atlantische kust en de beste renner staat, gehuld in de gele trui, op zondag 24 juli onder de Arc de Triomf op de Champs-Élysees in Parijs.

300 Škoda’s in de Tour de France
Škoda levert de Tour de France-organisatie bijna 300 voertuigen (het hele modelgamma is vertegenwoordigd); de belangrijkste en tevens meest zichtbare is de officiële rode
Škoda Superb -juryauto van Tour-directeur Christian Prudhomme. Voor het eerst zal een replica van deze auto worden getoond in de ‘Departure Village’ voor de start van elke fase. Een speciale vloot van witte Superb Combi's  wordt gebruikt voor VIP-gasten, en een vrij groot aantal auto's is gereserveerd voor de internationale media.

Bovendien maakt Škoda deel uit van de reclamekaravaan die ongeveer 2 uur voor elke etappe vertrekt. De reclamekaravaan maakt sinds de jaren dertig deel uit van de Tour, en is een echte publiekstrekker - veel mensen staan uren langs de route te wachten om ook hiervan te kunnen genieten.

Škoda is tenslotte betrouwbaar partner van 9 professionele wielerploegen en Mavic, het  neutrale serviceteam tijdens de Tour.

Škoda en de wielersport
Wielrennen is - samen met ijshockey - een van de belangrijkste pijlers van Škoda’s sponsorstrategie. Naast de Tour de France is het merk ook actief betrokken bij onder meer de Giro d'Italia en fungeert het als een partner van de UCI bij wereldkampioenschappen op de weg.



Dagelijks tv-programma: RTL7 Tour du Jour
Als officieel sponsor van de Tour de France ondersteunt Škoda het tv-programma Tour du Jour. Dit programma wordt van 1 tot en met 24 juli dagelijks uitgezonden op RTL 7 van 20.30 tot 22.00 uur, en gepresenteerd door Wilfred Genee.

In de Tour du Jour-studio staat tijdens de opnames altijd een replica van de officiële rode
Škoda Superb -juryauto. De auto speelt een prominente rol tijdens de in totaal 24 afleveringen, en onderstreept op bijzondere wijze de samenwerking tussen Škoda en RTL 7 Tour du Jour.

Gedurende de programmareeks wordt acht keer een Tourquiz gespeeld. De acht winnaars mogen vervolgens als Škoda TOP VIP mee naar een etappe van de Tour óf de spannende finish in Parijs.

Škoda Tourspel
Op Škoda.nl kan Škoda
Fotofinish gespeeld worden. Wie zo snel mogelijk alle Škoda's op de foto herkent, maakt kans op een VIP-arrangement voor twee personen inclusief tribuneplaatsen voor de Tourfinish in Parijs.  

Škoda’s speciale Tour-uitvoeringen
Om de sponsoring van de Tour de France te onderstrepen, heeft Škoda ook speciale Tour-uitvoeringen op de markt gebracht van de
Fabia , Fabia Combi , Roomster  en Yeti . Zo kan iedereen profiteren van de sterke band tussen Škoda en de Tour de France. Je dichtstbijzijnde Škoda-dealer  vertelt je vrijblijvend ook graag meer over deze bijzondere modellen.