12
juli
2012
|
00:00
Europe/Amsterdam

Second screen populair tijdens Tour de France

ŠKODA en RTL Nederland introduceerden vorige week het spel Le Tour du Sofa, een second screen app waarmee tourkijkend Nederland tijdens de etappes van de Tour live mee kan strijden in een eigen klassement, vanaf de bank. De eerste week besteedden ruim 20.000 spelers gemiddeld 1 uur per etappe aan het doen van voorspellingen en beantwoorden van trivia. Totaal kwamen ruim 50.000 voorspellingen over dagwinnaars binnen, waarvan 15% correct was.

ŠKODA verhoogt sponsorbekendheid met live gaming
ŠKODA is al sinds 2004 hoofdsponsor van de Tour de France, `s werelds grootste wielerevent, en ondersteunt de tourorganisatie met maar liefst 300 auto’s. Daarnaast sponsort ŠKODA de witte trui en maar liefst 9 ProTour-wielerploegen, die met zeker 100 auto’s aan de start verschijnen. Om de betrokkenheid van wielerfans tijdens de tour te vergroten, lanceerde ŠKODA dit jaar de Tour du Sofa app. De app stelt spelers in staat tijdens elke etappe voorspellingen te doen over de resulaten van sprints en beklimmingen. Daarnaast worden spelers getest op hun reactievermogen en op kennis rondom de tourmodellen.skoda.nl/Tour; belangrijke gebeurtenissen in de koers zoals valpartijen en materiaalpech van renners zorgen voor extra spel-elementen, allemaal met als doel de betrokkenheid bij de rit van die dag te verhogen, en de confrontatie met het merk ŠKODA op sympathieke en relevante manier te garanderen.

Samenwerking met RTL Tour du Jour
De app kwam tot stand in nauwe samenwerking tussen ŠKODA en RTL. Tour du Sofa is volledig geïntegreerd in de dagelijkse talkshow Tour du Jour die tijdens de Tour de France van 2 t/m 25 juli dagelijks te zien is op RTL4. Wekelijks worden de beste online spelers uitgenodigd in het populaire programma om daar te strijden voor de VIP-trip, een exclusieve rit op de achterbank van één van de volgauto’s tijdens de Tour.