De nieuwe ŠKODA live chat: direct antwoord op vragen

ŠKODA heeft een handige chatfunctie toegevoegd aan de ŠKODA website. Wie een vraag heeft over een specifiek model, een configuratie of een occasion, kan direct terecht bij een behulpzame ŠKODA medewerker. De live chat is er voor desktop en tablet.

Altijd direct bereikbaar

De overzichtelijke ŠKODA pagina’s geven nu niet alleen binnen enkele kliks de gewenste modelinformatie, maar reageren ook meteen als de sitebezoeker een vraag heeft. Zeven dagen per week zit het ŠKODA team klaar om webbezoekers direct te helpen. Die vragen kunnen over alles gaan dat betrekking heeft op ŠKODA. Denk aan de prijs van een specifieke uitvoering of optie, de selectiemogelijkheden in de car configurator, een detail van een occasion of een nieuwe auto die bij een dealer op voorraad staat, een vraag over de werkzaamheden die binnen een onderhoudsbeurt vallen of de voorwaarden die voor een actiemodel gelden.

Gemakkelijk met één klik

Dankzij de live chat is de Nederlandse ŠKODA organisatie ook bereikbaar op tijden dat dealers gesloten zijn. Vragenstellers krijgen meteen vriendelijk antwoord, zonder poespas en opdringerigheid. Persoonlijke gegevens achterlaten is niet nodig, tenzij contact is gewenst met bijvoorbeeld een dealer over een voorraadauto of occasion. In alle gevallen ligt het initiatief bij de sitebezoeker: met één klik is de chat te activeren of te verlaten.

Functioneel en oplossingsgericht

Op de ŠKODA website staan de modellen centraal, van Citigo tot Superb Combi. Motoren, bijtellingen en uitvoeringen zijn snel te bekijken en te vergelijken. Een nieuwe auto configureren is zo gedaan, net als het doorlopen van de actuele voorraad op zoek naar een exemplaar dat letterlijk en figuurlijk het dichtst in de buurt komt. Daarmee zijn de site en de chatfunctie het merk op het lijf geschreven: functioneel, to-the-point en oplossingsgericht.

Leren en optimaliseren

Bijkomend voordeel van de live chat is dat de ŠKODA organisatie nog beter leert welke vragen er leven bij klanten en potentiële klanten. Met die kennis past ŠKODA de website voortdurend aan, bijvoorbeeld door de rubriek met veel gestelde vragen te updaten, en de website te optimaliseren op basis van behoeften van de bezoekers.