ŠKODA versterkt band met wielersport: Nieuwe officiële partner groene trui van de Tour de France en Vuelta a España

ŠKODA is vanaf heden de nieuwe officiële partner van de groene trui voor de beste sprinter in zowel de Tour de France als de Vuelta a España. ŠKODA was jarenlang sponsor van de witte trui voor de aanvoerder van het jongerenklassement in de Tour de France. In de Vuelta had ŠKODA niet eerder een partnerschap rondom één van de tricots. Met de sponsoring van de groene trui versterkt de Tsjechische autofabrikant zijn verbintenis met de internationale wielersport. 

Sinds 2004 fungeert ŠKODA als de hoofdsponsor, de officiële autopartner en de officiële partner van de witte trui van de legendarische Tour de France. De wissel als partner van de witte naar de groene trui is een vervolg op deze langdurige samenwerking. ŠKODA ondersteunt de Ronde van Spanje sinds 2011, alleen tot nog toe zonder de sponsoring van één van de klassementen.

De wielersport vormt een pilaar onder de sponsorstrategie van ŠKODA. Naast de ondersteuning van de Tour de France en de Vuelta a España omvat de samenwerking met organisator A.S.O. nog acht internationale wielerwedstrijden. Daarnaast is ŠKODA ook betrokken bij de breedtesport. Zo konden onder meer het Tsjechische 'Wielrennen voor leven', de 'London Ride' en de Velothon in Berlijn rekenen op steun van ŠKODA.

De rol van ŠKODA in het wielrennen gaat verder dan alleen sponsoring. Al jaren zijn fietsen en aanverwante accessoires onderdeel van het uitgebreide productaanbod van ŠKODA. De nauwe betrokkenheid van het bedrijf met de wielersport kent historische wortels. In 1895 begonnen ŠKODA-oprichters Laurin en Klement met de productie van fietsen.