ŠKODA Webshop

ŠKODA heeft een Webshop geopend. In deze Webshop zijn allerlei wielrenartikelen te koop. De ŠKODA Webshop vind je hier. En als je vragen hebt over de Webshop kijk dan even tussen de veelgestelde vragen hieronder. Wellicht staat het antwoord op je vraag er al tussen.

  • Zijn de prijzen die op de website staan inclusief BTW?

    Ja, alle prijzen van de producten in de ŠKODA webshop zijn inclusief BTW.

  • Kan ik telefonisch een bestelling plaatsen?

    Nee, helaas is het niet mogelijk om telefonisch te bestellen bij de ŠKODA webshop. Natuurlijk kan je wel via de website bestellen: skoda.nl/shop.

  • Hoe lang blijven de artikelen in mijn winkelmand bewaard?

    De artikelen in je winkelmand blijven hier 14 dagen staan zodat je op een later moment door kunt gaan met winkelen. Dit dient in dat geval wel op dezelfde computer en browser te zijn.

  • Hoe wordt mijn bestelling verzonden?

    Je bestelling uit de ŠKODA webshop wordt via PostNL verzonden. Je ontvangt per e-mail bericht zodra uw bestelling ons magazijn heeft verlaten en bij PostNL is aangeboden. PostNL bezorgt je bestelling op het door jouw gekozen adres.

  • Wat gebeurt er als ik meerdere producten bestel met verschillende levertijden?

    Je kunt de direct beschikbare artikelen gelijk geleverd krijgen en de overige artikelen gezamenlijk ontvangen in een tweede levering. Je kunt er tevens voor kiezen om alle artikelen in een keer geleverd te krijgen wanneer alle artikelen beschikbaar zijn. Let op! Het artikel met de langste levertijd bepaalt het moment van levering.

  • Kan ik mijn pakket laten bezorgen op een adres buiten Nederland?

    De ŠKODA webshop kan je bestelling afleveren wanneer je woonachtig bent binnen Nederland of België. Let op: wanneer het pakket bezorgd dient te worden in België kan de levertijd langer zijn dan wordt aangegeven op de website. Houd hier rekening mee bij het maken van je bestelling.

  • Kan ik mijn bestelling laten bezorgen op een postbusadres?

    Ja, het is mogelijk een bestelling te laten bezorgen op een postbusadres. Grotere pakketten worden door het postagentschap apart bewaard, je ontvangt dan een bericht in jouw postbus.

  • Wat gebeurt er met mijn bestelling als ik deze niet in ontvangst kan nemen?

    In dat geval biedt PostNL jouw bestelling eerst aan bij de buren. Kunnen ook zij jouw bestelling niet aannemen, dan laat de postbode een bericht bij je achter. Op dit bericht staat een code waarmee je op de website van PostNL een andere bezorgafspraak kunt maken. Mocht je ook bij deze tweede bezorgpoging niet in staat zijn jouw bestelling in ontvangst te nemen, dan kan je het pakket binnen drie weken afhalen bij je postkantoor op vertoon van een legitimatiebewijs.

  • Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?

    Voorradige artikelen die je op werkdagen vóór 21:00 uur bestelt, ontvang je de eerstvolgende bezorgdag op het gekozen adres. Bekijk onderstaand schema voor de bezorgdagen van onze transporteur:

    Bestelling geplaatst op: Bezorging op:
    Maandag (voor 21:00 uur) Dinsdag
    Dinsdag (voor 21:00 uur) Woensdag
    Woensdag (voor 21:00 uur) Donderdag
    Donderdag (voor 21:00 uur) Vrijdag
    Vrijdag (voor 21:00 uur) Zaterdag
    Zaterdag Dinsdag
    Zondag Dinsdag 
  • Wat moet ik doen als het niet lukt om te betalen?

    Lees eerst de informatie op de pagina Bestellen en betalen goed door, controleer je ingevulde gegevens en probeer het nogmaals. Mocht je betaling nog steeds niet lukken dan adviseren wij om contact op te nemen met je bank of credit card maatschappij.

  • Hoe weet ik zeker dat mijn betaling via iDeal of credit card gelukt is?

    Na het doorlopen van het betaalproces wordt je teruggestuurd naar de ŠKODA webshop en krijg je een pagina te zien met de melding of de betaling gelukt is. Ook ontvang je een e-mail met een bevestiging van je bestelling en betaling.

  • Kan ik voor mijn bestelling betalen met een smartphone of tablet?

    Ja, je kan bij de ŠKODA webshop betalen met een smartphone of tablet.

  • Wat gebeurt er als ik vergeet de betaling over te schrijven?

    Als je kiest voor betalen per bankoverschrijving heb je 7 dagen de tijd om te betalen. Als wij jouw betaling niet binnen 7 dagen na de bestelling hebben ontvangen, wordt je bestelling geannuleerd.

  • Zijn er extra kosten voor de verschillende betaalmethoden?

    Nee, er worden geen extra kosten in rekening gebracht voor betalen in de ŠKODA webshop.
  • Worden mijn gegevens veilig behandeld?

    Ja, je gegevens worden veilig behandeld. Binnen de website worden je gegevens via een SSL-beveiligde omgeving, versleuteld verzonden. Kies je voor online betalen met iDeal, VISA of MasterCard, dan doe je dit veilig via de voor jouw bekende, beveiligde betaalomgeving van de betreffende betaalmethode.

  • Kan ik een bankoverschrijving doen vanaf mijn buitenlandse betaalrekening?

    Ja, de ŠKODA webshop heeft een IBAN bankrekeningnummer, waardoor bankoverschrijvingen vanaf een buitenlandse rekening mogelijk zijn.
  • Wordt mijn bestelling meteen verzonden als ik per bankoverschrijving wil betalen?

    Nee, bij betalen via bankoverschrijving word je bestelling verstuurd zodra wij je betaling hebben ontvangen.

  • Met welke betaalmethoden kan ik in de ŠKODA webshop betalen?

    In de ŠKODA webshop kan je betalen met iDeal, VISA, MasterCard of bankoverschrijving.

  • Wat gebeurt er als ik meerdere producten bestel met verschillende levertijden?

    De direct beschikbare artikelen worden in dit geval meteen naar de ŠKODA dealer opgestuurd. De niet direct beschikbare artikelen volgen gezamenlijk in een tweede levering. Het artikel met de langste levertijd bepaalt in dit geval het moment van de tweede levering. Je ontvangt een e-mail als je bestelling klaarligt bij de dealer.

  • Kan ik contant afrekenen bij het afhalen?

    Nee, het is niet mogelijk een bestelling uit de ŠKODA webshop bij de ŠKODA dealer af te rekenen. Je kan afrekenen met de betaalmethodes die je aangeboden worden tijdens het bestelproces.

  • Wat moet ik meenemen als ik mijn bestelling kom afhalen?

    Neem altijd een geldig legitimatiebewijs mee. De ŠKODA dealer vraagt je ook naar de factuur die u per e-mail heeft ontvangen. Neem deze e-mail alsjeblieft geprint mee. Het tonen van de factuur op je smartphone of tablet volstaat ook.

  • Als ik op vrijdag een bestelling plaats, kan ik die dan op zaterdag afhalen?

    Ja, bestellingen die je op vrijdag vóór 17:00 uur plaatst, kan je op zaterdag tussen 10:00 en 17:00 uur afhalen bij de door jouw gekozen ŠKODA-dealer.

  • Kan iemand anders mijn bestelling afhalen bij de ŠKODA-dealer?

    Ja, iemand anders kan op vertoon van de e-mail met factuur en een geldig legitimatiebewijs jouw bestelling afhalen bij de ŠKODA-dealer.

  • Wat zijn de verzendkosten bij afhalen?

    De ŠKODA webshop rekent geen verzendkosten voor het versturen van je bestelling naar een ŠKODA-dealer.

  • Ik wil mijn bestelling in één keer afhalen, maar niet alle producten zijn geleverd binnen de 30 dagen. Wat nu?

    Neem in dit geval contact op met de klantenservice van de ŠKODA webshop.
  • Kan ik mijn bestelling ook op een andere locatie afhalen?

    Nee, op dit moment kunnen bestellingen alleen afgehaald worden bij een van de ŠKODA-dealers. Als je jouw bestelling ergens anders wilt ontvangen, dan kies je voor de ‘bezorging op een ander adres’ optie in het bestelproces. Je betaalt dan net als bij iedere andere bezorging uit de ŠKODA webshop € 4,95 verzendkosten.

  • Kan ik de bestelling die ik wil retourneren ook afgeven bij de ŠKODA-dealer?

    Nee, het is niet mogelijk om te retourneren artikelen af te geven bij een ŠKODA-dealer. Gebruik altijd het retourformulier en het antwoordnummer dat je vindt bij jouw bestelling en geef het pakket af bij een PostNL servicepunt.

  • Moet ik klant zijn bij de betreffende ŠKODA-dealer om mijn bestelling af te halen?

    Nee, voor het afhalen van je bestelling bij een ŠKODA dealer hoef je geen klant te zijn van de betreffende dealer.

  • Wanneer kan ik mijn bestelling afhalen bij een ŠKODA dealer?

    Je kan jouw bestelling afhalen bij de ŠKODA-dealer tijdens de reguliere openingstijden. Je ontvangt een e-mail als je bestelling klaarligt bij de dealer. Voorradige producten die je op werkdagen vóór 17:00 uur bestelt, kan je de volgende werkdag ophalen bij de ŠKODA-dealer. Je kunt je bestelling binnen 30 dagen afhalen. Na 30 dagen stuurt de dealer je bestelling terug naar ons magazijn. Bekijk onderstaand schema voor een overzicht van de afhaalmomenten. De algemene openingstijden zijn hieronder weergegeven. De openingstijden kunnen afwijken per dealer:

    Bestelling geplaatst: Afhalen op:
    Maandag (voor 17:00 uur) Dinsdag vanaf 09:00 uur
    Dinsdag (voor 17:00 uur) Woensdag vanaf 09:00 uur
    Woensdag (voor 17:00 uur) Donderdag vanaf 09:00 uur
    Donderdag (voor 17:00 uur) Vrijdag vanaf 09:00 uur
    Vrijdag (voor 17:00 uur) Zaterdag vanaf 09:00 uur
    Zaterdag Dinsdag vanaf 09:00 uur
    Zondag Dinsdag vanaf 09:00 uur 

  • Binnen welke termijn kan ik mijn aankopen retourneren?

    Je kan je aankopen binnen 14 dagen na ontvangst gratis retourneren.

  • Wat is het retouradres?

    Gebruik voor het retourneren van je bestelling altijd de retoursticker die je onderaan het retourformulier vindt. Het retourformulier vindt je bij de bestelling. Mocht je de retoursticker niet meer hebben, dan kan je het volgende retouradres gebruiken:


    Pon Logistics B.V.
    Retouren webshop
    Antwoordnummer 3171
    3800 XA Leusden

  • Zijn er kosten verbonden aan het retourneren?

    Nee, je betaalt geen kosten voor het retourneren van je bestelling, mits deze aan de gestelde retourvoorwaarden voldoet.

  • Ik heb geen retourformulier. Wat nu?

    Indien je geen retourformulier hebt, kan je het beste contact opnemen met de klantenservice van de ŠKODA webshop.

  • Wat gebeurt er met retourzendingen die niet worden geaccepteerd?

    Wij nemen altijd contact met je op als een retourzending om welke reden dan ook niet kan worden geaccepteerd.

  • Ik wil aanspraak maken op m’n garantie, wat moet ik daarvoor doen?

    Neem contact op met de klantenservice van de ŠKODA webshop om aanspraak te maken op je garantie.
  • Hoeveel tijd heb ik om mijn bestelling te retourneren en vanaf wanneer gaat die periode in?

    Je kan jouw aankopen binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling gratis retourneren. De 14 dagen waarbinnen je retour kan zenden gaan in op het moment dat je jouw pakket in ontvangst hebt genomen of wanneer je ons binnen deze termijn een herroepingsverzoek doet toekomen.

  • Hoe weet ik of mijn retourzending is ontvangen en goedgekeurd?

    Je ontvangt van ons een bevestigingsmail op het bij ons bekende e-mailadres zodra je retourzending is ontvangen en verwerkt.

  • Wat moet ik doen als ik een verkeerd of beschadigd artikel heb ontvangen?

    Mocht jouw zending niet volledig of correct bij je zijn afgeleverd, dan neem je contact op met de klantenservice van de ŠKODA webshop. Je bespreekt samen met de klantenservice hoe wij dit zo snel en goed mogelijk voor je kunnen oplossen.

  • Wanneer en hoe krijg ik het geld van mijn retourzending terug?

    Wanneer je artikelen retour stuurt naar ons antwoordnummer zal er binnen 14 dagen restitutie plaatsvinden op het eerder gekozen betaalmiddel. Na ontvangst van de teruggestuurde artikelen in ons magazijn, ontvang je van ons een bevestiging van je retourzending op het bij ons bekende e-mailadres.

  • Kan ik mijn pakket retourneren vanuit België?

    Ja, dit is mogelijk. Wanneer je gebruik wilt maken van deze retouroptie vragen wij je contact op te nemen met de klantenservice van de ŠKODA webshop via webshop@skoda.nl. Vermeld in je email jouw NAW gegevens en ordernummer. De klantenservice zal je vervolgens per e-mail voorzien van een retourbon. Je kunt jouw pakket versturen naar het volgende retouradres:


    Pon Logistics B.V. Retouren ŠKODA webshop
    Antwoordnummer 3171
    3800 XA Leusden, Nederland

  • Wat is Mijn Account?

    Mijn Account is je persoonlijke klantomgeving waar binnen je jouw bestelgeschiedenis kunt inzien en je adresboek kunt beheren.

  • Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

    Klik op de “wachtwoord vergeten” link in het inlogscherm. Vul hier je e-mailadres in. Je ontvangt een e-mail met instructies en een link om het wachtwoord opnieuw in te stellen. Vul een nieuw wachtwoord naar keuze in en bevestig je nieuwe wachtwoord. Nadat je dit gedaan hebt, zie je een melding bovenaan jouw account pagina waarin staat dat het wachtwoord succesvol gewijzigd is.

  • Hoe kan ik mij uitschrijven voor de nieuwsbrief?

    Dit is mogelijk door onder aan de nieuwsbrief te klikken op de link 'afmelden'. Hierdoor opent er een formulier waarin je jouw communicatievoorkeur kunt doorgeven.

  • Hoe blijf ik op de hoogte van de ontwikkelingen omtrent de ŠKODA webshop?

    Je kan je inschrijven voor onze nieuwsbrief bij stap 3 van ons bestelproces. 

  • Ik heb een vraag over een artikel dat niet beantwoord wordt door de artikelomschrijving.

    Neem in dat geval contact op met de klantenservice van de ŠKODA webshop.
  • Wat is mijn ordernummer?

    Het ordernummer is een combinatie van de letters ‘SK’ en 6 cijfers. Je ordernummer vind je in jouw bestelbevestiging, op je factuur en op de pakbon.

  • Ik heb een klacht. Waar kan ik me tot richten?

    Neem contact op met de klantenservice van de ŠKODA webshop. Wij streven ernaar om de eerstvolgende werkdag telefonisch of per e-mail contact met je op te nemen om samen een oplossing te vinden.
  • Wat zijn de actievoorwaarden?

    Algemene voorwaarden van alle lopende acties van de ŠKODA webshop: De actie is alleen geldig in de periode die beschreven staat in de actiebeschrijving. Aan de actie kan worden deelgenomen door alle klanten van de ŠKODA webshop tenzij specifiek anders vermeld wordt. Kortingspercentages gelden niet in combinatie met andere kortingen. Je kan per artikel niet meer dan één voucher gebruiken. De prijs in de winkelmand is leidend ten opzichte van de prijs zoals getoond op alle overige plaatsen in de webshop. De ŠKODA webshop behoudt zich het recht om de actie eenzijdig te wijzigen, op te schorten of te beëindigen. Deelnemers die aantoonbaar misbruik maken van de actie kunnen van deelname worden uitgesloten. Tevens kan de eventuele onterecht verstrekte korting teruggevorderd worden. Op deze actie is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. De ŠKODA webshop is niet aansprakelijk voor eventuele type-, druk- of publicatiefouten.


    In de gevallen waarin deze voorwaarden niet voorzien, zal een besluit worden genomen door de ŠKODA webshop. In het geval je een opmerking, vraag of een klacht heeft over een actie dan kan je contact opnemen met onze klantenservice via 0800-5557000 of via webshop@skoda.nl. Door deelname aan de actie verklaart de deelnemer akkoord te gaan met de bovenstaande actievoorwaarden. Indien een levering binnen 14 dagen retour gezonden wordt, dienen de artikelen die in de maand van bestellen vanuit een actie gratis mee verzonden zijn ook geretourneerd te worden. Bij het behouden en niet terugsturen van de actie artikelen worden deze achteraf in rekening gebracht. Je ontvangt hier achteraf een aparte factuur voor.

  • Met welke browsers kan de webshop worden bezocht?

    De ŠKODA webshop is geoptimaliseerd voor Internet Explorer 9 en hoger, Google Chrome - 39 en hoger, Mozilla Firefox 33 en hoger en Apple Safari 7 en hoger. Tevens werkt de webshop ook op verschillende browsers voor uw smartphone of tablet. De volgende apparaten worden ondersteund: iPhone 4S en hoger, iPad 2 en hoger met iOS 7.1, 8 en 8.1. Voor Android geldt dat de versies 4, 5 en hoger op zowel tablets als smartphones worden ondersteund. Mocht de webshop niet correct werken, verzoeken wij je eerst een andere browser te proberen. Houd er rekening mee dat de kleur van de afgebeelde artikelen mogelijk beïnvloed worden door jouw beeldscherminstellingen.

  • Hoe weet ik of ik de kleding pas?

    Bekijk hier de maattabel, mocht blijken dat u de bestelde kleding na ontvangst toch niet past, dan kunt u deze retourneren volgens de retourvoorwaarden en retourinstructies vermeld onder retourneren.
  • Worden mijn gegevens zorgvuldig behandeld?

    De ŠKODA webshop gaat zeer zorgvuldig met je gegevens om en wij zorgen ervoor dat je gegevens beschermd worden. Lees meer over de privacy policy van de ŠKODA webshop.