Private Lease

Schade

Header contactpagina

Schade zonder tegenpartij

Heb je schade maar kun je nog doorrijden: vul dan binnen 48 uur dit Schadeformulier in zodat je schade wordt opgenomen. 

  • Kan je niet meer met de auto rijden? Bel dan de BerijdersDesk op (033) 454 95 55.

De BerijdersDesk is bereikbaar tussen 08.00 en 17.30 uur. Buiten kantooruren word je doorgeschakeld naar de Alarmcentrale.

Schade met tegenpartij

Heb je schade maar kun je nog doorrijden? Vul dan met de tegenpartij het blauwe Europees Schadeformulier in welke je hier kan downloaden en onderteken het formulier (als papieren versie aan te vragen bij de BerijdersDesk). Als je niet meer verder kunt  rijden bel dan de BerijdersDesk op (033) 454 95 55. Zij zijn bereikbaar tussen 08.00 en 17.30 uur en daarbuiten word je doorgeschakeld naar de Alarmcentrale.

Het Europees Schadeformulier invullen

Heb je samen met de tegenpartij de voorzijde van het Europees Schadeformulier ingevuld en ondertekend? Dan kan het formulier naar ons worden verstuurd door het hier te uploaden of door het per post te sturen. Dat kan naar onderstaand adres:

Škoda Financial Services
T.a.v. het Schadeteam
Antwoordnummer 7132
3800 TC Amersfoort

Dit gebeurt er na je schademelding

Er wordt per e-mail contact met je opgenomen over de verdere afhandeling van de schade;

Als het even kan wordt je schade herstelt bij jouw vertrouwde Škoda dealer. Mocht het nodig zijn, dan sturen we je door naar een door ons geselecteerd herstelbedrijf;

Alleen voor schade met tegenpartij:

4. De verzekeringsmaatschappijen maken stellen een verhaalprocedure op;
5. De kosten worden in eerste instantie door ons betaald. Daarna zijn 2 situaties mogelijk:
- Is de schade niet te verhalen, dan belasten we de eigen bijdrage aan het schadeherstel door. Dit is maximaal de hoogte van het eigen risico, zoals terug te vinden in je contract. 
- Is de schade mogelijk wél verhaalbaar dan belasten we de eerste 3 maanden niets aan je door. Mocht na 3 maanden de tegenpartij de schuldvraag nog in twijfel trekken, dan zullen we de eigen bijdrage toch aan je doorbelasten. Lukt het ons alsnog de schade te verhalen op de tegenpartij, dan krijg je uiteraard de eerder doorbelaste eigen bijdrage aan de kosten terug. Facturatie en terug storting gebeurt via de gebruikelijke digitale route.

6. Je ontvangt de eindafrekening. Als de schade op de tegenpartij te verhalen wordt, dan krijg je het eerder betaalde bedrag terugbetaald.

Ruitschade

Een sterretje of barst in je ruit? Bel de BerijdersDesk op (033) 454 95 53. Zij zijn bereikbaar van 08.00 tot 17.30 uur. Daarbuiten word je doorgeschakeld naar de Alarmcentrale.

In veel gevallen kan een sterretje worden gerepareerd door middel van een harsinjectie wanneer het gaat om een schade die kleiner is dan een muntstuk van € 2. Is een sterretje groter, dan is vaak vervanging van de ruit noodzakelijk. De auto is in professionele handen en wij maken alleen gebruik van originele onderdelen.

De eerste stappen bij ruitschade

Bel de BerijdersDesk op (033) 454 95 53 . Zij zijn bereikbaar van 08.00 tot 17.30 uur. Daarbuiten word je doorgeschakeld naar de Alarmcentrale.

1. Kies optie 1 en daarna optie 3 in het keuzemenu.

2. Eén van onze medewerkers vertelt je precies wat je nu het beste kunt doen

Facturatie ruitschade

Als de voorruit in zijn geheel moet worden vervangen dan betaal je mee tot €65. Herstel door middel van een harsinjectie is kosteloos. Belangrijk is wel dat alleen voorruiten in aanmerking komen voor herstel door middel van een harsinjectie. Dit herstel is afhankelijk van de beschadiging en is dus niet altijd mogelijk. Als Private Lease klant is je eigen risico bij glasherstel aan de voorruit wel standaard verlaagd tot €65.

Voorbeeld: Je hebt gekozen voor een eigen risico van € 500 en je hebt ruitschade ter waarde van € 465. Wij betalen € 400 voor je en belasten € 65 aan jou door.

Vervangend vervoer bij schade private lease contract

Bij diefstal van, pech met of schade aan je private leaseauto waardoor je niet meer verder kunt rijden, is er vervangend vervoer beschikbaar. Voor contracten afgesloten vanaf 1 februari 2016 is er altijd vervangend vervoer voor je beschikbaar. De kosten hiervan worden niet aan je doorbelast, maar betaald door ons. Let op: je hebt alleen recht hebt op vervangend vervoer zolang je private leaseauto niet beschikbaar is.

Heb je vóór 1 februari 2016 een contract getekend dan kun je in het contract vinden of je recht hebt op vervangend vervoer.