Wat is Škoda Connect?

Ervaar de wereld met Škoda Connect

Maak kennis met Škoda Connect. Met Škoda Connect kun je op je telefoon zien of je auto op slot zit, waar deze geparkeerd staat en nog veel meer. Ook krijgt je auto groot aantal nieuwe functies in het Infotainment Systeem op het gebied van entertainment, gebruiksgemak en je persoonlijke veiligheid.

Check met je VIN-nummer welke functies beschikbaar zijn in jouw Škoda

Connect functies

Ontdek de mogelijkheden van verbonden mobiliteit door middel van Connect Functies. Van real-time voertuigmonitoring tot gepersonaliseerde rijstatistieken en intelligente navigatie. Connect functies bieden een scala aan diensten die zorgen voor meer gemak, veiligheid en controle tijdens elke rit.

Functions on Demand

Met deze innovatieve service kun je jouw Škoda upgraden op basis van jouw wensen. Of het nu gaat om het toevoegen van nieuwe rijhulpsystemen, entertainmentopties of andere handige functies, Functions on Demand biedt een flexibele en gemakkelijke manier om jouw rijervaring te personaliseren. Ontgrendel eenvoudigweg nieuwe functies via het infotainmentsysteem, of de app van jouw Škoda, zonder dat daarvoor een bezoek aan de dealer nodig is.

Verbinden & Licenties

Hoe verbind je jouw Skoda met je telefoon? De instructies vind je hier. Daarnaast vind je verschillende licenties met diverse (verlengings)mogelijkheden en looptijden. Ook beantwoorden wij vragen zoals: 'Welke app voor jou van toepassing is?'.

Connect LITE

Als je een wat oudere Škoda bezit zijn er toch diverse Connect functies voor jou beschikbaar. Om toegang te krijgen tot Škoda Connect LITE moet een dataplug in je auto worden geïnstalleerd. De dataplug kan eenvoudig en gratis worden geïnstalleerd door je Škoda dealer.

Download de app

En volg de instructies om je auto te verbinden

MyŠkoda

Geschikt voor de Enyaq, Scala, Kamiq en voor de Superb, Karoq en Kodiaq geproduceerd vanaf juli 2020 en de huidige generaties van de Octavia en Fabia.

App Store Google Play

MyŠkoda Essentials

Geschikt voor de Citigoᴱ iV en Rapid, en voor Superb, Karoq en Kodiaq geproduceerd vóór juli 2020 en voor de vorige generaties Fabia en Octavia.

App Store Google Play

Meelgestelde vragen over Škoda Connect

Mijn app heeft een storing of werkt niet goed. Wat nu? 
Mijn app heeft een storing of werkt niet goed. Wat nu? 
Indien de MyŠkoda app niet goed functioneert of een foutmelding geeft, adviseren wij je om de app volledig van de telefoon te verwijderen en daarna opnieuw te downloaden. Dit is meestal al voldoende op het probleem te verhelpen. 

Daarnaast adviseren wij om ervoor te zorgen dat je telefoon de laatste softwareversie heeft van het besturingssysteem. Indien de telefoon op een oudere softwareversie staat, dan kan het zijn dat de app niet goed kan functioneren. 

Indien het probleem zich blijft voordoen na bovenstaande stappen, neem dan contact op met je dealer

De vorige gebruiker is nog actief, hoe kan ik mij aanmelden en de vorige gebruiker wissen?

De vorige gebruiker is nog actief, hoe kan ik mij aanmelden en de vorige gebruiker wissen?

Als het infotainmentsysteem aangeeft dat er al een account is gekoppeld, moet je alle bestaande gegevens verwijderen. Dit kun je bereiken door het infotainmentsysteem terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Om dit te doen, ga je naar de instellingen in het infotainmentsysteem en selecteer je de optie voor het herstellen van de fabrieksinstellingen. Hiermee worden alle eerder ingevoerde gegevens en instellingen in het voertuig gewist.


Nadat dit is voltooid, kun je de aanmeldingsprocedure uitvoeren in zowel de MyŠkoda app als in de auto zelf. Op deze manier wordt je auto succesvol gekoppeld aan je Škoda Connect account.
Wat is de looptijd/contracttermijn van Škoda Connect diensten?
Wat is de looptijd/contracttermijn van Škoda Connect diensten?
Voor de diensten die vallen onder Infotainment Online en Care Connect geldt een looptijd van 1 jaar na aanschaf van de auto. Na dit jaar kan je deze diensten zelf verlengen via de MyŠkoda app voor de Enyaq en de MySkoda essentials app voor de overige modellen. De dienst Emergency Call is onbeperkt en blijft de gehele levensduur van de auto actief. 

Alle informatie over Škoda Connect en de verschillende diensten vind je in de  MyŠkoda (essentials) app.
Wat zijn de kosten om te verlengen?
Wat zijn de kosten om te verlengen?
De kosten voor verlengen zijn voor twee verschillende onderdelen van Škoda Connect en de daarbij behorende diensten. 
Verlengen Infotainment Online: €70,-- voor 1 jaar.
Verlengen Care Connect: €60,-- voor 1 jaar.

Momenteel is er een actietarief:
Verlengen Infotainment Online: €49,-- voor 1 jaar.
Verlengen Care Connect: €39,-- voor 1 jaar.
Wat is het verschil tussen Infotainment Online en Care Connect?
Wat is het verschil tussen Infotainment Online en Care Connect?
Beide zijn onderdeel van Škoda Connect. Welke onderdelen en diensten beschikbaar zijn hangt af van welke Škoda je rijdt. Welke diensten beschikbaar zijn op jouw Škoda, kun je hier checken. Hier zie je ook in een duidelijk overzicht weergegeven welke diensten onder Infotainment Online vallen en welke onder Care Connect vallen. In de MyŠkoda (essentials) app kun je de looptijd per dienst nagaan.

Is jouw vraag nog niet beantwoord?

Bekijk dan alle veelgestelde vragen
Bekijk alle veelgestelde vragen

Hulp nodig bij het verbinden of gebruiken van Škoda Connect?

Raadpleeg de stap-voor-stap instructies