Overige informatie

Hero Autoverzekering

Contact

Wil je meer informatie over onze producten en diensten of heb je vragen of opmerkingen? Wij helpen je graag verder. Wij zijn bereikbaar via onderstaand contactformulier of telefonisch via telefoonnummer: 033-4791725.




Klachtenformulier

We hechten veel waarde aan een goede relatie met onze klanten. Toch kan het gebeuren dat je ergens niet tevreden over bent. Wanneer je ons dit laat weten, dan kunnen we hier ook iets mee doen. Wij nemen de klacht in behandeling en laten je weten wanneer je een reactie van ons kunt verwachten.

Klachtenformulier

Wie zijn wij

De ŠKODA Autoverzekering is een initiatief van ŠKODA Financial Services. ŠKODA Financial Services bemiddelt in verzekeringen voor zowel de particuliere als zakelijke rijder. Onze verzekeringsproducten zijn ontwikkeld in samenwerking met en komen tot stand bij VVS Assuradeuren B.V.


Voordelen

Aankoopwaarderegeling van 1, 3 tot zelfs 5 jaar
Aankoopwaarderegeling van 1, 3 tot zelfs 5 jaar

De ‘all risk’ ŠKODA Autoverzekering biedt je standaard 1 jaar aankoopwaarderegeling. Na diefstal of total loss rijd je dankzij deze regeling gewoon weg in een nieuwe ŠKODA of een ŠKODA occasion van hetzelfde type en dezelfde uitvoering. Je kunt deze periode uitbreiden naar 3 of zelfs 5 jaar.

Koop je een nieuwe ŠKODA?
Zolang de aankoopwaarderegeling van toepassing is, houden we zelfs rekening met een eventuele prijsverhoging van 15%.

Je betaalt nooit teveel
Wanneer de periode van de aankoopwaarderegeling na 3 of 5 jaar verloopt, of als je ŠKODA 8 jaar wordt, dan stopt de dekking. Je betaalt vanaf dat moment ook geen premie meer. Zo betaal je nooit teveel.

Schadeherstel via jouw ŠKODA-dealer met 100% originele onderdelen
Schadeherstel via jouw ŠKODA-dealer met 100% originele onderdelen

Om je ŠKODA weer in originele staat te herstellen, ben je bij de ŠKODA-dealer aan het juiste adres. Als geen ander ben je daar verzekerd van een vakkundige reparatie door specialisten die werken met 100% originele onderdelen. Nog een voordeel? Geen waardeverlies bij inruil van je ŠKODA. Kortom, je gaat er in geen enkel opzicht op achteruit.

Unieke extra Premiebescherming
Unieke extra Premiebescherming

Bij vrijwel alle verzekeraars loop je na het claimen van schade nog eens extra financiële schade op doordat zowel je WA- als casco premie verhoogd worden in de jaren daarop. Ook als er sprake is van eenzijdige schade, dus zonder tegenpartij. Dat vinden wij niet eerlijk. Daarom betaal je bij ons in dat geval alleen méér casco premie, maar blijft de WA premie gelijk of daalt die zelfs. En dat scheelt je zomaar honderden euro’s.

Extra accessoires voordelig meeverzekeren
Extra accessoires voordelig meeverzekeren

Bij de ŠKODA Autoverzekering zijn accessoires van je ŠKODA tot € 2.000 gratis verzekerd. Wil je een hoger bedrag aan accessoires verzekeren? Dan heb je de keuze om je accessoires voor € 3.000 of € 5.000 voordelig mee te laten verzekeren.

Vervangend vervoer inbegrepen
Vervangend vervoer inbegrepen

Jouw mobiliteit is belangrijk voor ons. Daarom krijg je gewoon vervangend vervoer* tijdens schadeherstel, diefstal of total loss. Het enige dat jij betaalt zijn de brandstofkosten. Zo ben je tot wel 30 dagen verzekerd van mobiliteit en ga je er ook in dat opzicht niet op achteruit.

*Met uitzondering van ruitschade.

Extra voordelen

Tweede autoregeling
Tweede autoregeling

Heb je al een auto bij ons verzekerd, dan krijg je op de tweede auto dezelfde korting. Deze korting geldt niet voor inwonende kinderen.

Bonuskorting op je premie
Bonuskorting op je premie

Bij de ŠKODA Autoverzekering geldt een maximale BM(*) korting op je premie van maar liefst 75%. Bovendien nemen wij het reeds opgebouwde aantal schadevrije jaren van jouw huidige verzekeraar over. Zo wordt overstappen dus wel heel aantrekkelijk.

* Bonus / malus korting op basis van de opgebouwde schadevrije jaren.

Aanvullende zekerheid

Schadeverzekering voor inzittenden (SVI)

Voor een klein bedrag extra per maand verzeker je inzittenden mee tot wel € 1.000.000. We vergoeden de persoonlijke schade van alle inzittenden bij een ongeval, zoals bijvoorbeeld een kapotte bril, schade aan bagage, blijvende invaliditeit of arbeidsongeschiktheid. De uitkering vindt plaats ongeacht wie de schade heeft aangericht.

Aankoopwaarderegeling van 3 of 5 jaar

De ‘all risk’ ŠKODA Autoverzekering biedt standaard 1 jaar aankoopwaarderegeling. Wil je langer gebruik maken van deze aankoopwaarderegeling, dan kun je deze dekking uitbreiden naar 3 of zelfs 5 jaar.

Koop je een nieuwe ŠKODA?

Zolang de aankoopwaarderegeling van toepassing is, houden we zelfs rekening met een eventuele prijsverhoging van 15%.

Extra accessoires voordelig meeverzekeren

Bij de ŠKODA Autoverzekering zijn accessoires van je ŠKODA tot € 2.000 gratis verzekerd. Wil je een hoger bedrag aan accessoires verzekeren? Dan heb je de keuze om je accessoires voor € 3.000 of € 5.000 voordelig mee te laten verzekeren.

Rechtsbijstand voor motorrijtuigen (rechtshulpverzekering)

Als bij een verkeersongeval persoonsschade ontstaat door schuld van een ander, krijg je rechtsbijstand voor het verhalen van die schade. Letselschade, smartengeld, gederfde inkomsten en juridische kosten zijn voorbeelden van persoonsschade. Natuurlijk heb je met de Rechtsbijstand voor motorrijtuigen ook recht op onze verhaalservice. En raak je betrokken bij een geschil in verband met het aanschaffen, onderhouden en vervangen van je ŠKODA? Ook dan kun je rekenen op onze juridische hulp.

Voorwaarden & dienstenwijzer

Download hier het digitale bestand van de polisvoorwaarden van de ŠKODA Autoverzekering en de dienstenwijzer. Daarnaast vind je onderstaand de verzekeringskaarten van de ŠKODA Autoverzekering.

Mijn adres is gewijzigd. Hoe kan ik wijzigingen doorgeven?
Mijn adres is gewijzigd. Hoe kan ik wijzigingen doorgeven?
Om een adreswijziging door te geven, kun je gebruik maken van het adreswijzigingsformulier. Wij zorgen voor de verdere verwerking van de nieuwe adresgegevens.
Mijn bankrekeningnummer is gewijzigd. Hoe kan ik dat doorgeven?
Mijn bankrekeningnummer is gewijzigd. Hoe kan ik dat doorgeven?
Stuur een e-mail naar verzekeren@skodafinancialservices.nl met de juiste bankgegevens. Wij zorgen voor de verwerking van de juiste gegevens.
Ik heb mijn auto verkocht en wil mijn ŠKODA Autoverzekering opzeggen. Hoe doe ik dat?
Ik heb mijn auto verkocht en wil mijn ŠKODA Autoverzekering opzeggen. Hoe doe ik dat?
Stuur een e-mail naar verzekeren@skodafinancialservices.nl met een kopie van het vrijwaringsbewijs in de bijlage. Wij beëindigen de polis per verkoopdatum tenzij dit langer dan 28 dagen is. Dan wordt de dag dat de opzegging binnenkomt gehanteerd.
Waarom is de premie aangepast?
Waarom is de premie aangepast?

Je premie is omhoog of omlaag gegaan. Hier kunnen meerdere redenen voor zijn, namelijk;

  • Je hebt het afgelopen verzekeringsjaar schade geclaimd welke van invloed is op je no claim korting. Of juist schadevrij gereden waardoor je meer korting krijgt. 
  • Wij hebben onze standaard premie aangepast, vanwege de gestegen schadelast. De schadelast is toegenomen door o.a. het gebruik van de smartphone tijdens het rijden, diefstal en verhoogde uitkeringen op letselschade.
  • Ieder jaar bepalen wij opnieuw jouw premie. Dit doen wij op basis van de leeftijd en het adres van de regelmatige bestuurder, je adres, je auto, de schadevrije jaren en de gekozen dekking.
Kan ik mijn autoverzekering vanwege de premieaanpassing opzeggen?
Kan ik mijn autoverzekering vanwege de premieaanpassing opzeggen?

Als je niet akkoord gaat met de premieaanpassing dan kun je jouw autoverzekering, conform de polisvoorwaarden, dagelijks opzeggen. Wij zullen dan je polis beëindigen. Je kunt je opzegging schriftelijk of per e-mail aan ons doorgeven.

ŠKODA Financial Services – ŠKODA Autoverzekering
Postbus 1119
3800 BC Amersfoort
E-mail: verzekeren@skodafinancialservices.nl

Wat is er aangepast in de polisvoorwaarden?
Wat is er aangepast in de polisvoorwaarden?
  1. De opzegtermijn is verkort naar 1 dag, dit was 1 maand.
  2. Wij geven een heldere uitleg over hoe wij je premie bepalen. Onderstaande tekst is toegevoegd: Om de premie te bepalen kijken wij naar o.a. de leeftijd en het adres van de regelmatige bestuurder, je auto, het aantal gereden kilometers per jaar, de schadevrije jaren en de gekozen dekking. Dit gebeurt ieder nieuw verzekeringsjaar en op het moment dat je de verzekering wijzigt.
  3. Ter verduidelijking van de alarmeisen is de volgende toevoeging gedaan onder de kop ‘Niet verzekerd’: Bij diefstal, inbraak en joyriding als er geen Kiwa VbV-SCM gecertificeerd antidiefstalsysteem aanwezig is wanneer de oorspronkelijke catalogusprijs van je auto € 50.000 of hoger is.
Kan ik mijn dekking tussentijds aanpassen?
Kan ik mijn dekking tussentijds aanpassen?

Een ŠKODA Autoverzekering is makkelijk te wijzigen. Je kunt wijzigingen telefonisch, schriftelijk of per e-mail aan ons doorgeven.
ŠKODA Financial Services – ŠKODA Autoverzekering
Postbus 1119
3800 BC Amersfoort
E-mail: verzekeren@skodafinancialservices.nl
Tel: (033) 479 17 25

Hoe werkt het aanvragen van een ŠKODA Autoverzekering?
Hoe werkt het aanvragen van een ŠKODA Autoverzekering?

Klik op deze link om een berekening te maken en je dekking te kiezen. In vijf eenvoudige stappen kun je een ŠKODA Autoverzekering afsluiten.

Zijn accessoires meeverzekerd?
Zijn accessoires meeverzekerd?

Bij de ŠKODA Autoverzekering zijn accessoires van je ŠKODA tot € 2.000 gratis verzekerd. Wil je een hoger bedrag aan accessoires verzekeren? Dan heb je de keuze om je accessoires voor € 3.000 of € 5.000 voordelig mee te laten verzekeren. Je betaalt in dat geval alleen premie over het extra bedrag aan accessoires.

Hoe kom ik aan mijn polis en groene kaart?
Hoe kom ik aan mijn polis en groene kaart?

Je ontvangt je polis en groene kaart per post. Mocht je deze niet hebben ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice via verzekeren@skodafinancialservices.nl of bel 033 479 17 25.

Ik ga mijn auto inruilen, wat moet ik nu doen?
Ik ga mijn auto inruilen, wat moet ik nu doen?

Met één telefoontje is je nieuwe of gebruikte ŠKODA verzekerd. Tel (033) 479 17 25

Ik ben nu leaserijder. Heb ik ook schadevrije jaren opgebouwd?
Ik ben nu leaserijder. Heb ik ook schadevrije jaren opgebouwd?

Als je nu in een leaseauto rijdt, kun je de leasemaatschappij om een leaseverklaring vragen. Hierin staan je opgebouwde schadevrije jaren. De geldigheidsduur van de leaseverklaring bedraagt één jaar. Je mag de leaseverklaring aansluitend gebruiken op de beëindiging van een eerdere autoverzekering. Op die manier kun je de schadevrije jaren bij elkaar optellen. Hierdoor kun je nog meer premiekorting krijgen.

Wat is Roydata?
Wat is Roydata?

Roydata is een centrale database waar je schadevrije jaren in vermeld staan. Als je je autoverzekering opzegt, zal je verzekeraar de opgebouwde schadevrije jaren in dit systeem invoeren. Dit systeem wordt door ons gebruikt om te controleren of het aantal schadevrije jaren dat je hebt opgegeven bij de aanvraag overeenkomt.

Waar vind ik mijn aantal schadevrije jaren?
Waar vind ik mijn aantal schadevrije jaren?

Je huidige aantal schadevrije jaren is vaak terug te vinden op het polisblad van je huidige autoverzekering. Ook kun je het aantal schadevrije jaren opvragen bij je huidige verzekeraar. Hiervoor kun je eenvoudig telefonisch of per e-mail contact opnemen met de verzekeraar.

Ik wil een tweede auto bij je verzekeren. Is dat mogelijk?
Ik wil een tweede auto bij je verzekeren. Is dat mogelijk?

Heb je al een auto bij ons verzekerd, dan krijg je op de tweede auto dezelfde korting. Deze korting geldt niet voor inwonende kinderen.

Waar kan ik de polisvoorwaarden en het dekkingsoverzicht vinden van de ŠKODA Autoverzekering?
Waar kan ik de polisvoorwaarden en het dekkingsoverzicht vinden van de ŠKODA Autoverzekering?

De polisvoorwaarden van de ŠKODA Autoverzekering kun je hier downloaden en het dekkingsoverzicht vind je hier.

Home

Alle dekkingen in een overzicht, maar maak ook gerust gebruik van onze extra voordelen.

Direct contact

Heb je vragen? Wij helpen je graag verder. Bel ons gerust op 033-4791725.

Schade

Wij helpen je graag weer op weg. Schade direct telefonisch doorgeven? Bel ons via 088-6680890.