Leusden,
19
september
2016
|
10:53
Europe/Amsterdam

Een kijkje achter de schermen: ŠKODA Kodiaq doorstaat extreme tests

  • Meer inzicht in testserie op http://www.skoda-storyboard.com
  • ŠKODA Storyboard: centrale portal voor gevarieerd aanbod aan nieuwsberichten, verhalen, profielen, video’s, foto’s en in infographics

IJzige kou in het hoge noorden, verschroeiende hitte in het zuiden en een extreem zware belasting op de testopstelling; voorafgaand aan zijn recente wereldpremière doorstond de ŠKODA Kodiaq een reeks extreem uitdagende tests. Het resultaat: de nieuwe SUV van het Tsjechische merk zet de maatstaf in zijn klasse op het gebied van kwaliteit en betrouwbaarheid. Het online platform ŠKODA Storyboard biedt een exclusief kijkje in de keuken van de ontwikkelingsfase en de uitgebreide tests die het team onder leiding van Project Manager Jiří Dytrych met de Kodiaq volbracht.

ŠKODA onderwierp prototypen en voorserie-exemplaren van de Kodiaq aan een omvangrijke selectie intensieve beproevingen over de hele wereld. Bijvoorbeeld aan extreme klimaatcondities en langgerekte, uitzonderlijk slechte wegen. Het resultaat van deze intensieve ontwikkelingsmarathon? De Kodiaq voldoet aan alle ambitieuze kwaliteitsstandaarden die ten grondslag liggen aan alle modellen van ŠKODA.

Alvorens de serieproductie start, doorlopen de prototypen uiteenlopende testscenario’s: van virtuele ontwikkeling en een klimaattestopstelling bij temperaturen van -40 tot +90 graden Celsius tot echte praktijktests in de zon, regen en sneeuw en de Hydropuls- en functietests.

Het nieuwe ŠKODA Storyboard heeft de ontwikkeling van de ŠKODA Kodiaq gevolgd, van de eerste digitale prototypen tot aan het uiteindelijke productiemodel en biedt voor het eerst een fascinerende blik achter de schermen van de ontwikkeling van een auto. ŠKODA’s nieuwe merkportal combineert informatie en nieuws met interessante achtergrondverhalen en doelgroepgerichte artikelen. Op de website zijn de social media-kanalen van het merk geïntegreerd en de portal voorziet daarnaast in video’s, fotosecties, downloads en aanvullende links. De content wordt weergegeven in een modern en gebruiksvriendelijk ontwerp. Dankzij het responsive webdesign kan de site op alle apparaten – van de pc op het werk tot aan tablets en telefoons – worden bekeken. ŠKODA Storyboard is bedoeld voor journalisten en influencers, maar is tevens toegankelijk voor klanten en ŠKODA-liefhebbers.