Leusden,
08
mei
2019
|
07:00
Europe/Amsterdam

Private Lease een ŠKODA SCALA – iets voor jou?

Private Lease een ŠKODA SCALA – iets voor jou?

Samenvatting

Rijden in de gloednieuwe ŠKODA SCALA voor een vast maandbedrag; daar word je toch vrolijk van?! Hier lees je of private lease iets voor jou is. Handig: de proefrit maak je gewoon bij de ŠKODA dealer.

Private lease is een vorm van huren – dat wist je vast al. Maar weet je ook dat nul schadevrije jaren geen invloed hebben op de leaseprijs? Bij veel leasebedrijven gaat dan je maandbedrag omhoog, maar niet bij ŠKODA. Dat is vooral goed nieuws voor bestuurders die shoppen voor hun eerste auto.

Krachtige motor

Elke ŠKODA SCALA heeft een krachtige motor met 116 pk en daar heb jij elke dag plezier van. Wie private lease al langer overweegt, is vast eens ‘gelokt’ door een laag maandbedrag voor een auto met een ukkepukkenmotor. Daarin wil je niet 48 maanden rondrijden! In de SCALA zit je goed met 116 pk onder je rechtervoet. Verhip, dat lijkt wel een slogan.

Wil je Active of First Edition?

Private lease-rijders kunnen bij de SCALA kiezen uit twee smaken: de uitvoeringen Active en First Edition. De Active heeft alles wat je nodig hebt, zoals airconditioning, een in hoogte verstelbare bestuurdersstoel en Basis LED koplampen. De veiligheidsuitrusting omvat een noodremsysteem, een spoorassistent en een knie-airbag voor de bestuurder. De kleur van de auto bepaal je zelf.

De gestroomlijnde ŠKODA SCALA is ook leverbaar als compleet uitgeruste ‘First Edition’-uitvoering. Hij ziet er stoer uit dankzij zijn 17-inch lichtmetalen velgen, zijn chromen raamstijlen en zijn chique doorlopende achterruit (met ŠKODA in letters). Deze versie zit ook beter in zijn spullen, met geavanceerde LED koplampen met bochtverlichting, automatische airconditioning en een groot 8-inch touchscreen (Active: 6,5 inch) – plus cruise control en parkeersensoren. Als je plaatsneemt, zié je ook dat je in een luxere SCALA zit: het stuur en de handremgreep zijn met leer bekleed, je start de First Edition met een startknop en LED’s verlichten zijn interieur.

Bijna alle kosten inbegrepen

Met die extra luxe en techniek is het verleidelijk om voor de First Edition is kiezen. Hij kost 379 euro per maand en is daarmee maar 30 euro duurder dan de Active (349 euro per maand). Bij beide bedragen zijn bijna alle kostenposten – zoals afschrijving, wegenbelasting en onderhoud – inbegrepen. Je betaalt alleen zelf voor de benzine en eventuele boetes en tolkosten. Rij je minder dan het afgesproken aantal kilometers (standaard: 10.000 km per jaar), dan krijg je die terugbetaald.

Nadelen private lease

Private lease heeft ook nadelen. Je zegt toe om elke maand een aanzienlijk geldbedrag te betalen voor een lange periode. Het contract van de SCALA duurt 48 maanden, maar de looptijd is aanpasbaar. Dat is een serieuze financiële verplichting. Om te voorkomen dat mensen te veel lenen, wordt het BKR geraadpleegd. Het private lease-contract kan ook effect hebben op het totaalbedrag dat je nog kunt lenen. In het geval van een SCALA Active betreft het een bedrag van bijna 11.000 euro dat je niet kunt lenen voor iets anders, zoals een verbouwing van je huis.

Proefrit bij de ŠKODA dealer

Als je een SCALA gaat private leasen, regelt de ŠKODA dealer alles voor je. Je kunt dus gewoon in de buurt terecht voor de proefrit, het onderhoud en eventuele schade-afhandeling. De dealer zal het wel druk krijgen, want private lease is populair: naar verwachting zijn er in 2020 zo’n 100.000 private lease-contracten in Nederland.

Lees ook: Eerste rijtesten ŠKODA SCALA