Leusden,
06
maart
2019
|
12:40
Europe/Amsterdam

ŠKODA verlengt sponsorcontract met Tour de France-organisator A.S.O. tot 2023

ŠKODA verlengt sponsorcontract met Tour de France-organisator A.S.O. tot 2023

  • Tsjechische autofabrikant ondersteunt Tour de France al vijftien jaar
  • Verlengde samenwerking met A.S.O. beoogt meerdere grote wielerwedstrijden
Samenvatting

ŠKODA AUTO blijft voor langere tijd verbonden aan de Tour de France als officiële hoofdsponsor en autoleverancier. Na een succesvolle samenwerking van vijftien jaar hebben de autofabrikant en A.S.O., de organisator van sportevenementen, hun partnership verlengd tot 2023. CEO Bernhard Maier en sales- en marketingbestuurslid Alain Favey van ŠKODA AUTO tekenden vandaag in Genève het contract namens de Tsjechische autofabrikant. Voorzitter Jean-Étienne Amaury deed dat namens Tour de France-organisator A.S.O. (Amaury Sport Organization). Koersdirecteur Christian Prudhomme vertegenwoordigde de Tour de France. De uitgebreide samenwerking omvat niet alleen de Tour de France, maar ook andere wielerwedstrijden.

Alain Favey, ŠKODA AUTO bestuurslid en verantwoordelijk voor sales en marketing: “ŠKODA en wielrennen gaan hand in hand. Met de uitbreiding van ons langdurige partnership met Tour de France-organisator A.S.O. onderstreept ŠKODA zijn nauwe band met wielrennen. De ondersteuning van de Tour de France en andere bekende wielerwedstrijden weerspiegelt de traditie en historie van onze 124-jarige onderneming. Het succes van ons merk begon namelijk al in december 1895 met de productie van fietsen.”

Grote klassiekers

De samenwerking met de wedstrijdorganisator heeft niet alleen betrekking op de Tour de France, maar ook op La Vuelta, Parijs-Nice, Critérium du Dauphiné, Parijs-Roubaix, de Waalse Pijl, Luik-Bastenaken-Luik en L'Etape du Tour. ŠKODA vergroot zijn rol in de wielersport en gaat ook Parijs-Tours en de Ronde van Catalonië ondersteunen. Tijdens de Tour de France, La Vuelta, Parijs-Nice en Critérium du Dauphiné sponsort ŠKODA de groene trui voor de renner die het puntenklassement leidt.

Succesvolle Tour-app powered by ŠKODA

De Tour de France van 2018 trok circa 12 miljoen wielerenthousiastelingen naar het parcours. Daarnaast waren er ongeveer 1,4 miljard televisiekijkers in meer dan 190 landen wereldwijd. Dat maakt van de Tour de France het derde grootste sportevenement ter wereld. De eventapp, ondersteund door ŠKODA, werd in 2018 op circa 1,5 miljoen apparaten gedownload.

SUPERB juryauto

Een belangrijk deel van ŠKODA’s betrokkenheid bij de Tour de France is de ondersteuning van het evenement als officiële autoleverancier. Al sinds het begin van de samenwerking levert ŠKODA materieel waarop de sport kan bouwen. Zowel individuele teams als wedstrijdofficials en organisatoren rijden met modellen van de Tsjechische fabrikant. Zo dient de ŠKODA SUPERB in de Tour als de rode juryauto. In dit mobiele commandocentrum met glazen schuifdak kan Tour de France-directeur Christian Prudhomme staan en heeft hij bij de start van etappes perfect overzicht over het peloton.

ŠKODA en de wielersport

De founding fathers Laurin en Klement legden het fundament voor het succes van ŠKODA AUTO in Mladá Boleslav in 1895. Zij richtten het bedrijf dat jaar op als fabrikant van fietsen. De nauwe betrokkenheid bij de wielersport past daarom bij het merk en is een bewuste keuze in ŠKODA’s sponsorstrategie. ŠKODA’s band met wielrennen gaat echter veel verder dan alleen sponsorschap. Zo heeft ŠKODA haar eigen wielerwebsite, WeLoveCycling.com. Verder heeft ŠKODA vele jaren fietsen en toebehoren op de markt gebracht.

Team Sunweb

Ook in Nederland zijn ŠKODA en de wielersport nauw met elkaar verbonden. ŠKODA staat dicht op Team Sunweb, de succesploeg van onder meer Tom Dumoulin. Als sponsor voorziet het merk de wielerformatie van het wagenpark. Team Sunweb maakt gebruik van de ruime, rijk uitgeruste en praktische ŠKODA SUPERB COMBI Ambition Business. De heren- en damesploeg en het development programma van Team Sunweb rijden met deze auto’s.

De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.