Leusden,
19
augustus
2016
|
14:54
Europe/Amsterdam

Ronde van Spanje: ŠKODA official partner

  • ŠKODA sinds 2011 official partner van de Vuelta, voor de tweede keer partner van de Groene Trui
  • ŠKODA Superb fungeert als juryauto, in totaal ruim 70 volgauto’s
  • Online koers- en wielerinformatie van ŠKODA via www.WeLoveCycling.com en www.facebook.com/skoda-cycling
  • Merk ŠKODA heeft traditioneel een sterke band met de wielersport

Op 20 augustus, een maand na de finish van de Tour de France, start de Ronde van Spanje, ofwel de Vuelta. Voor de zesde achtereenvolgende keer is ŠKODA official partner. Het merk stelt meer dan 70 voertuigen ter beschikking aan de organisatie – een ŠKODA Superb voert het peloton aan als juryauto. Daarbij is ŠKODA in de Vuelta wederom officieel partner van de Groene trui voor de beste sprinter.

De Vuelta behoort tot de hoogtepunten van elk wielerseizoen. De 2016-editie vindt plaats van 20 augustus tot 11 september en omvat 21 etappes. De totale afstand: 3.315 km. De eerste etappe is een ploegentijdrit in Galicië in het noordwesten van Spanje. Klimspecialisten mogen zich verheugen op maar liefst tien aankomsten in de bergen. De 196 km lange etappe op 3 september met de finish op de roemruchte Col d’Aubisque in de Franse Pyreneeën geldt als koninginnenrit. De Rode Trui-drager (algemeen klassement) en de andere winnaars worden op 11 september in Madrid gehuldigd.

Grote betrokkenheid van het publiek
De Vuelta wordt ieder jaar door een miljoenenpubliek gevolgd, live of via de TV. ŠKODA is sinds 2011 official partner van de Vuelta en voor het tweede jaar op rij partner van de Groene Trui voor de beste sprinter. Een ŠKODA Superb fungeert in de Vuelta als ‘Red Car’. Dit in de toepasselijke kleur Corrida-rood uitgevoerde ‘mobiele zenuwcentrum’ van de organisatie rijdt voor het peloton uit. ŠKODA heeft zijn sponsorschap van de Vuelta en van de Tour de France in 2014 verlengd tot en met 2018.

Een betrouwbare karavaan van 70 ŠKODA’s
In de Ronde van Spanje worden meer dan 70 ŠKODA’s ingezet als volgauto’s. Het gaat dan vooral om Octavia’s en Octavia’s Combi. In vele grote wielerrondes hebben deze modellen onder zware omstandigheden hun betrouwbaarheid en veelzijdigheid ruimschoots bewezen. In de drie weken die de Vuelta duurt, leggen de ŠKODA’s samen circa een half miljoen kilometer af. Het totaal sinds 2011 komt op zo’n 2,5 miljoen km – en dat zonder ook maar één pechgeval.

Online voor de fans
De betrokkenheid van de ŠKODA bij de Vuelta komt ook online en op social media tot uiting. Op de ŠKODA-website www.WeLoveCycling.com zijn verslagen, video’s en (achtergrond)informatie over de Vuelta en de fascinerende wereld van het fietsen te vinden. De laatste updates zijn ook beschikbaar via www.facebook.com/skoda-cycling.

ŠKODA: ‘Engine of cycling’
ŠKODA heeft een speciale band met de wielersport. De historie van het merk begon 121 jaar geleden (1895) toen de oprichters Václav Laurin en Václav Klement startten met de productie van fietsen. Dat gebeurde in Mladá Boleslav, de plaats waar ook nu nog het hoofdkantoor van ŠKODA is gevestigd. De wielersport is dan ook een hoeksteen van de sponsorstrategie van het merk. Dit jaar was ŠKODA voor de 13e keer officieel partner van de Tour de France. Sinds 2015 is ŠKODA in deze ronde ook partner van de Groene Trui (beste sprinter). Daarnaast ondersteunt ŠKODA andere nationale en internationale wielercompetities en -evenementen. Het uitgebreide portfolio van ŠKODA omvat uiteraard ook veel praktische accessoires voor amateurrenners en recreatieve fietsers.