Sta je op het punt om een nieuwe ŠKODA autoverzekering af te sluiten of ben je al klant en heb je een vraag?
De meest gestelde vragen en antwoorden over de ŠKODA autoverzekering hebben we hieronder voor je op een rij gezet.
Staat jouw vraag hier niet tussen?
Mail ons dan: verzekeren@skodafinancialservices.nl
Bellen kan ook: 033-4791725.
Bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 09:00 uur tot 17:30 uur, op zaterdag van 10:00 uur tot 17:00 uur
Vragen over ŠKODA autoverzekering
Top 6 meest gestelde vragen
- Je hebt het afgelopen verzekeringsjaar schade geclaimd welke van invloed is op je no claim korting, óf juist schadevrij gereden waardoor je meer korting krijgt.
- Ieder jaar bepalen wij opnieuw jouw premie. Dit doen wij op basis van de leeftijd, het adres van de regelmatige bestuurder, je type auto, de schadevrije jaren en de door jou gekozen dekking.
- Wij hebben onze standaard premie aangepast, vanwege de gestegen schadelast. De schadelast is toegenomen door o.a.;.
-
Conclusie van de Nederlandse Bank: De markt voor WA-verzekeringen op motorrijtuigen is opnieuw verslechterd
De verliezen van verzekeraars op Motor WA waren in 2016 en 2017 groter dan in 2015. Het effect is dat er meer focus op portefeuille rendement door de Toezichthouder is gekomen. Dit betekent dat verzekeraars moeten voldoen aan de eis dat er ruim voldoende reserves aanwezig moeten zijn voor mogelijke schade uitkeringen in de toekomst. Dit is dan ook de reden dat bijna alle autoverzekeraars in de hun basis WA premie hebben aangepast. - Toegenomen letselschade
De pensioensleeftijd schuift op, met als effect dat verzekeraars langer en/of hogere letsel schade bedragen moeten uitkeren. Hiervoor moeten de verzekeraars van de toezichthouder meer reserveren om deze schades ook in de toekomst uit te kunnen betalen. - Overige redenen zijn: hogere schade uitkeringen door technologie in auto, toegenomen diefstal van nieuwe auto’s en smartphone gebruik leidt tot meer blik- en letselschade.
Heb je schade? Bel: 088-6680890
Verzekeraars bepalen onderling wie voor welk deel van de autoschade aansprakelijk is. Zeg en onderteken daarom niets waaruit zou kunnen blijken dat je schuld erkent of een schadevergoeding toezegt. In geval van eenzijdige schade vul je altijd zo snel mogelijk het schadeformulier in. Dit kan ook online geregeld worden.
Bij schade met meerdere betrokkenen vul je een schadeformulier samen in. Download het Europees schadeformulier hier.
Heb je een eenzijdige schade (er is geen tegenpartij bij betrokken), dan kun je met op deze pagina je schade snel en eenvoudig bij ons melden.
In welke landen is een groen Internationaal Verzekeringsbewijs verplicht?
In de onderstaande landen is het verplicht om uw Internationaal Verzekeringsbewijs aan te tonen op groen papier. Deze kun je zelf printen op groen papier of opvragen via verzekeren@skodafinancialservices.nl
- Albanië
- Bosnië (en Herzegovina)
- Israël
- Iran
- Marokko
- Moldavië
- Montenegro
- Oekraïne
- Rusland
- Servië
- Tunesië
- Turkije
- Voormalig Joegoslavische Republiek Macedonië
- Wit-Rusland
Algemeen
Met één telefoontje is jouw nieuwe of gebruikte ŠKODA verzekerd. Tel.: 033-4791725.
ŠKODA Financial Services
t.a.v. ŠKODA Autoverzekering
Postbus 1119 3800 BC Amersfoort
Tel.: 033-4791725
E-mail: verzekeren@skodafinancialservices.nl
- De opzegtermijn is verkort naar 1 dag, dit was 1 maand.
- Wij geven een heldere uitleg over hoe wij je premie bepalen. Onderstaande tekst is toegevoegd: ‘Om de premie te bepalen kijken wij naar o.a. de leeftijd en het adres van de regelmatige bestuurder, je auto, het aantal gereden kilometers per jaar, de schadevrije jaren en de gekozen dekking. Dit gebeurt ieder nieuw verzekeringsjaar en op het moment dat je de verzekering wijzigt.’
- Ter verduidelijking van de alarmeisen is de volgende toevoeging gedaan onder de kop ‘Niet verzekerd’: ‘Bij diefstal, inbraak en joyriding als er geen Kiwa VbV-SCM gecertificeerd antidiefstalsysteem aanwezig is wanneer de oorspronkelijke catalogusprijs van je auto € 50.000 of hoger is.’
Dekking
Aanvullende autoverzekering dekkingen
Korting en schadevrije jaren
* Bonus/malus korting op basis van de opgebouwde schadevrije jaren.
Schade
Heb je schade? Bel: 088-6680890
Verzekeraars bepalen onderling wie voor welk deel van de autoschade aansprakelijk is. Zeg en onderteken daarom niets waaruit zou kunnen blijken dat je schuld erkent of een schadevergoeding toezegt. In geval van eenzijdige schade vul je altijd zo snel mogelijk het schadeformulier in. Dit kan ook online geregeld worden.
Bij schade met meerdere betrokkenen vul je een schadeformulier samen in. Download het Europees schadeformulier hier.
Heb je een eenzijdige schade (er is geen tegenpartij bij betrokken), dan kun je met op deze pagina je schade snel en eenvoudig bij ons melden.
- Vul de voorkant van het formulier in samen met de andere betrokkene(n). Doe dat zo zorgvuldig mogelijk en maak een duidelijke situatieschets
- Maak indien mogelijk foto’s van de schade aan je auto
- Noteer de naam- en adresgegevens van eventuele getuigen
- Zorg dat de betrokkene de voorkant van het schadeformulier ook ondertekend
- Iedere betrokkene krijgt vervolgens één van de exemplaren
- Vul vervolgens de vragen op de achterkant in
E-mail: verzekeren@skodafinancialservices.nl of bel ons tijdens werkdagen op Tel: 033-4791725
Politie
Bij een ongeluk is het verstandig om de politie in te schakelen. Zij onderzoeken de toedracht van het ongeval. Raadpleeg de verzekeringsvoorwaarden wanneer je meer wilt weten over het eigen risico, vervangend vervoer en uitkering na schade.
Je eigen risico bij totaal verlies (total loss en diefstal) bedraagt ook €0,00,- als je de ŠKODA schade-uitkering gebruikt voor aankoop van een nieuwe of gebruikte ŠKODA bij de ŠKODA dealer. Op de dealers pagina vind je een actuele lijst met de aangesloten dealers.
- Ruitreparatie (harsinjectie): €0,00,-
- Ruitvervanging:
- Via de ŠKODA ruitenservice of een door ons aangewezen glashersteller: €65,-
- Niet via de ŠKODA ruitenservice of een door ons aangewezen glashersteller: €125,-
Premie
- Je hebt het afgelopen verzekeringsjaar schade geclaimd welke van invloed is op je no claim korting, óf juist schadevrij gereden waardoor je meer korting krijgt.
- Ieder jaar bepalen wij opnieuw jouw premie. Dit doen wij op basis van de leeftijd, het adres van de regelmatige bestuurder, je type auto, de schadevrije jaren en de door jou gekozen dekking.
- Wij hebben onze standaard premie aangepast, vanwege de gestegen schadelast. De schadelast is toegenomen door o.a.;.
-
Conclusie van de Nederlandse Bank: De markt voor WA-verzekeringen op motorrijtuigen is opnieuw verslechterd
De verliezen van verzekeraars op Motor WA waren in 2016 en 2017 groter dan in 2015. Het effect is dat er meer focus op portefeuille rendement door de Toezichthouder is gekomen. Dit betekent dat verzekeraars moeten voldoen aan de eis dat er ruim voldoende reserves aanwezig moeten zijn voor mogelijke schade uitkeringen in de toekomst. Dit is dan ook de reden dat bijna alle autoverzekeraars in de hun basis WA premie hebben aangepast. - Toegenomen letselschade
De pensioensleeftijd schuift op, met als effect dat verzekeraars langer en/of hogere letsel schade bedragen moeten uitkeren. Hiervoor moeten de verzekeraars van de toezichthouder meer reserveren om deze schades ook in de toekomst uit te kunnen betalen. - Overige redenen zijn: hogere schade uitkeringen door technologie in auto, toegenomen diefstal van nieuwe auto’s en smartphone gebruik leidt tot meer blik- en letselschade.
Internationaal Verzerkeringsbewijs
Dit is het internationale bewijs dat je verzekerd bent. Je kan dit document geprint meenemen of als pdf-bestand in je mailbox bewaren. Zo heb je altijd jouw verzekeringsgegevens en belangrijke telefoonnummers bij de hand.
De volgende gegevens staan op je Internationaal Verzekeringsbewijs:
- In welke landen je auto verzekerd is
- Welk kenteken verzekerd is
- In welke periode de verzekering geldig is
- Het Internationaal Verzekeringsbewijs nummer
- Andorra
- België
- Bulgarije
- Cyprus
- Denemarken
- Duitsland
- Estland
- Finland
- Frankrijk
- Griekenland
- Hongarije
- Ierland
- IJsland
- Italië
- Kroatië
- Letland
- Liechtenstein
- Litouwen
- Luxemburg
- Malta
- Nederland
- Noorwegen
- Oostenrijk
- Polen
- Portugal
- Roemenië
- Slovenië
- Slowakije
- Spanje
- Tsjechië
- Verenigd Koninkrijk
- Zweden
- Zwitserland
In de onderstaande landen is het verplicht om uw Internationaal Verzekeringsbewijs aan te tonen op groen papier. Deze kun je zelf printen op groen papier of opvragen via verzekeren@skodafinancialservices.nl
- Albanië
- Bosnië (en Herzegovina)
- Israël
- Iran
- Marokko
- Moldavië
- Montenegro
- Oekraïne
- Rusland
- Servië
- Tunesië
- Turkije
- Voormalig Joegoslavische Republiek Macedonië
- Wit-Rusland