De nieuwste technologie, at your service

Meer dynamiek en meer rijplezier: de jongste generatie motoren van ŠKODA zetten een verfrissende standaard neer in consumptie en prestaties.

We hebben met de nieuwste generatie van direct ingespoten turbomotoren 5 TSI benzinemotoren ontwikkeld en 3 TDI commonrail dieselmotoren. En alle voldoen aan de EU6 emissienormen.
Heb je liever de Superb met 4-wielaandrijving? Dan kan je kiezen uit 2 benzine- en 2 dieselmotoren.





                                                                                     De kern van de zaak


                                                                                                                               We hebben de ŠKODA Superb niet alleen krachtiger en dynamischer
                                                                                                                               weten te maken, maar ook zuiniger.

                                                                                                                               De compacte en lichte aandrijflijnen leveren een vermogen,
                                                                                                                               variërend van 120 pk (88 kW) tot 280 pk (206 kW),
                                                                                                                               en zijn standaard voorzien van start-stoptechnologie en het
                                                                                                                               listige regeneratieve remsysteem, dat remenergie omzet in stroom.



Als je 15.000 kilometer of meer per jaar rijdt en streeft naar
een laag verbruik, dan is de TDI-motor de krachtbron voor jou.

√ 4-cilinder dieselmotoren
√ Directe brandstofinspuiting
√ Turbo met variabele turbinegeometrie
√ DOHC, 4 kleppen per cilinder
√ Balanceerassen (2.0 TDI)
√ Kleppentrein aangedreven door getande riem


Met een TSI-motor ben je verzekerd van een een uitstekende
dynamiek, hoge prestaties en een uitzonderlijk stille krachtbron.

√ 4-cilinder benzinemotoren
√ Directe brandstofinspuiting
√ Turbo met overdrukklep
√ DOHC, 4 kleppen per cilinder
√ Balanceerassen (1.8 TSI, 2.0 TSI)
√ Kleppentrein aangedreven door getande riem (1.4 TSI)
√ Kleppentrein aangedreven door ketting (1.8 TSI, 2.0 TSI)

Vierwielaandrijving

De nieuwe ŠKODA Superb is verkrijgbaar met de laatste versie van de Haldex-koppeling, de Haldex 5. Een prachtig systeem dat constant de kracht over de vier wielen verdeelt, afhankelijk van de staat van het wegdek.

Deze vierwielaandrijving is het neusje van de zalm en garandeert optimale rijdynamiek, zeer gunstig verbruik en de hoogste vorm van actieve veiligheid.

Er zijn vier Superb-motoren verkrijgbaar met deze aandrijving: de 1.4 TSI (110 kW), de 2.0 TSI (206 kW), de 2.0 TDI (110 kW) en de 2.0 TDI (140 kW).

Start-stopsysteem

Het start-stop-systeem schakelt de motor telkens uit als hij niet benut wordt, bijvoorbeeld voor een rood stoplicht. De auto start vanzelf weer als je het koppelingspedaal indrukt. Het brandstofverbruik vermindert hierdoor aanzienlijk. Je kunt het systeem op elk gewenst moment uitschakelen.

Schakeladvies

De Superb vertelt je met symbolen in het display of jouw huidige versnelling correct is of dat je beter terug- of op kunt schakelen. Rijden in de juiste versnelling bespaart brandstof en maakt het rijden prettiger. Een lager toerental resulteert in een lager brandstofverbruik en minder motorgeruis.

Eco-modus

Als je het milieu een warm hart toedraagt, kan je kiezen voor de Eco-modus. Beschik je over de automatische DSG-transmissie en je wilt rijden zonder jouw voet op het gaspedaal? Dan kiest je gewoon voor de coasting mode. Zuinig en ontspannen rijden, terwijl de techniek het werk doet.

Actieve ventilatie-openingen

De flexibele ventilatie-openingen van de nieuwe Superb verlagen de luchtweerstand en daarmee het verbruik en de uitstoot. Als motor of airconditioning niet op volle toeren draaien, sluiten de ventilatieopeningen, zodat de lucht soepel langs de carrosserie glijdt. De flexibele openingen helpen bovendien met het opwarmen van de motor na een koude start.

Hergebruik remenergie

Als je afremt met de Superb wordt de energie die daarbij vrijkomt omgezet in stroom door middel van een dynamo. Deze stroom wordt vervolgens weer gebruikt voor de elektrische systemen van de auto of gewoon opgeslagen in de accu. En dat bespaart weer brandstof.

1/1

Afmetingen

De nieuwe Superb: groot van binnen en buiten.

De ŠKODA ontwerpers hebben een mooie gebalanceerde harmonie weten te scheppen in de breedte, hoogte en lengte van de Superb.

In termen van ruimte, is de ŠKODA Superb sinds zijn introductie een klasse apart. De wielbasis (2.841 mm) en de spoorbreedte aan de voorzijde (1584 mm) en achterzijde (1.572 mm) zorgen voor een wezenlijke verbetering van de ruimte in de auto. En dat niet alleen voor de passagier, maar ook voor zijn bagage.