Autoverzekering

  • Schadeherstel bij je Škoda dealer
  • Met 100% originele onderdelen
  • Direct vervangend vervoer
  • Nieuwwaarde garantie tot 5 jaar
Bereken jouw premie

Voor iedere portemonnee een echte Škoda Autoverzekering

Of je nu op zoek bent naar een uiterst betaalbare autoverzekering voor bijvoorbeeld je Škoda occasion of een zeer complete all risk autoverzekering voor je nieuwe Škoda. Bij Škoda Financial Services heb je voor elke portemonnee de juiste verzekering. Bereken hier eenvoudig jouw premie.

Dekkingsoverzicht Škoda Autoverzekering


WA


  • Schade aan andere personen en auto's

WA
+ Beperkt Casco


  • Schade aan andere personen en auto’s
  • Ruit-, brand-, storm-, hagel-, inbraak- en diefstalschade
  • Altijd schadeherstel via de Škoda dealer
  • Vervangend vervoer bij diefstal
  • Vervangend vervoer bij total loss
  • Vervangend vervoer tijdens de reparatieduur
  • Geen eigen risico bij schadeherstel via de Škoda dealer

All risk


  • Schade aan andere personen en auto’s
  • Ruit-, brand-, storm-, hagel-, inbraak- en diefstalschade
  • Altijd schadeherstel via de Škoda dealer
  • Vervangend vervoer bij diefstal
  • Vervangend vervoer bij total loss
  • Vervangend vervoer tijdens de reparatieduur
  • Geen eigen risico bij schadeherstel via de Škoda dealer
  • 1 jaar nieuwwaarde garantie, te verlengen tot 3 of 5 jaar
  • 3 jaar aanschafwaarde garantie (voor auto’s tot 6 jaar oud)
  • Schade aan eigen auto door eigen schuld

Nieuw waarde garantie tot zelfs 5 jaar

De all risk Škoda Autoverzekering biedt je standaard 1 jaar nieuw waarde garantie. Na diefstal of total loss rijd je dankzij deze regeling gewoon weg in een Škoda van hetzelfde type en dezelfde uitvoering. Je kunt deze periode uitbreiden naar zelfs 5 jaar.

Bekijk de video

Schadeherstel via jouw Škoda dealer

De Škoda dealer herstelt jouw Škoda snel en vakkundig met 100% originele onderdelen. Jouw voordeel: geen waardeverlies bij inruil.



Bekijk de video

Vrijwillig eigen risico

Net als bij een ziektekostenverzekering kun je voor een hoger eigen risico kiezen, waardoor de premie aanzienlijk kan worden verlaagd. Kies voor € 250, € 500, € 750 of € 1.000 vrijwillig eigen risico. Hoe hoger het eigen risico, hoe lager de premie.

Bekijk de video

Mijn Škoda Autoverzekering

Schade

Dat is natuurlijk al vervelend genoeg. Wij helpen je graag weer op weg. Schade telefonisch doorgeven? Bel ons via: 033 479 17 25.

Voor noodhulp bel: +31 20 561 89 08.

Overige informatie

Hier vind je onder andere onze FAQ, polisvoorwaarden, overige informatie en onze contactinformatie.

Vrijwillig eigen risico
Vrijwillig eigen risico

Het is mogelijk om op je premie te besparen door te kiezen voor een vrijwillig eigen risico. Je kunt je vrijwillig eigen risico verhogen naar € 250, € 500, € 750 of € 1.000. Kies je voor een hoger vrijwillig eigen risico, dan gaat je premie omlaag.

Bonusgarantie
Bonusgarantie

Met de Bonusgarantie kun je maximaal één schade claimen in één verzekeringsjaar, zonder dat je je korting kwijtraakt. Je verliest geen korting als je schade heeft, maar wel schadevrije jaren.

Nieuwwaarde garantie uitbreiden naar 3 of 5 jaar
Nieuwwaarde garantie uitbreiden naar 3 of 5 jaar

De all risk verzekering biedt je standaard 1 jaar nieuwwaarde garantie. Je kunt deze periode uitbreiden naar 3 of 5 jaar. Als je Škoda total loss of gestolen is, kun je afhankelijk van de gekozen periode overstappen in een nieuwe Škoda.

Let op! Deze uitbreiding van 3 of 5 jaar is alleen van toepassing als je de 1ste eigenaar bent van de auto.

Heb je een demo auto, een geïmporteerde auto of ben je niet de eerste eigenaar van de auto? Dan heb je standaard 3 jaar aanschafwaarde garantie in je dekking zitten. Je auto moet wel via de Škoda dealer of Bovag aangesloten autobedrijf zijn aangeschaft.

Accessoiredekking uitbreiden van € 3.500 naar € 5.000
Accessoiredekking uitbreiden van € 3.500 naar € 5.000

Accessoires die niet door de fabriek in je auto zijn ingebouwd, zijn tot € 3.500 gratis meeverzekerd. Je kunt het verzekerde bedrag makkelijk verhogen naar € 5.000.

Uitgebreide Rechtsbijstand
Uitgebreide Rechtsbijstand

Met een Uitgebreide Rechtsbijstand krijg je hulp en vergoeding van rechtskosten bij schade. Je krijgt hulp om de schade betaald te krijgen die een ander heeft veroorzaakt, hulp bij strafzaken en hulp bij conflicten over een contract. Daarnaast krijg je hulp om bijvoorbeeld je kentekenbewijs of auto terug te krijgen. Heb je al een rechtsbijstandverzekering? Controleer dan of 'verkeer' ook meeverzekerd is.

Schadeverzekering inzittenden (SVI)
Schadeverzekering inzittenden (SVI)

De werkelijke kosten van de persoonlijke schade die jij of je passagiers oplopen bij een verkeersongeval worden vergoed. Het gaat dan om: kosten door blijvende invaliditeit, arbeidsongeschiktheid of overlijden, verlies van inkomsten, smartengeld en schade aan persoonlijke bezittingen. Het maakt niet uit wie schuld heeft. Het maximale bedrag dat wij betalen is € 1.000.000 per gebeurtenis. Het verschil met de Ongevallen Inzittendenverzekering is dat we daarmee het bedrag vergoeden dat je van tevoren hebt gekozen in plaats van de werkelijk geleden schade.

Ongevallen inzittenden verzekering
Ongevallen inzittenden verzekering

Het door jou gekozen bedrag als jij en/of jouw passagiers door een ongeval overlijden of blijvend invalide raken worden vergoed. Dit bedrag gaat naar jou, de passagiers of de nabestaanden. Wil jij dat wij de werkelijke geleden schade betalen? Dan kun je kiezen voor de Schadeverzekering voor Inzittenden.

Pechhulp
Pechhulp

Je krijgt direct deskundige hulp bij autopech. Je kunt kiezen voor pechhulp in Nederland of in heel Europa. Je aanhanger is ook meeverzekerd. Bij pech repareren we je auto meteen als dat kan. En anders slepen we jouw auto naar een garage. Kan de garage jouw auto niet op de dag van de melding repareren? Of in Europa niet binnen 48 uur? Dan krijg je vervangend vervoer.

In sommige gevallen heb je al recht op pechhulp via de mobiliteitsgarantie. Bijvoorbeeld omdat je de auto in onderhoud hebt bij de dealer.

Tweede auto verzekeren
Tweede auto verzekeren

Heb je al een auto bij ons verzekerd, dan krijg je op de tweede auto dezelfde korting. Deze korting geldt niet voor inwonende kinderen. Voor meer informatie of direct afsluiten neem dan contact op met onze klantenservice via [email protected] of bel 033 479 17 24.

Nieuwwaarde garantie van 1, 3 en 5 jaar
Nieuwwaarde garantie van 1, 3 en 5 jaar

De all risk verzekering biedt je standaard 1 jaar nieuwwaarde garantie. Je kunt deze periode uitbreiden naar 3 of 5 jaar. Als je Škoda total loss of gestolen is, kun je afhankelijk van de gekozen periode overstappen in een nieuwe Škoda.

Let op! Deze uitbreiding van 3 of 5 jaar is alleen van toepassing als je de 1ste eigenaar bent van de auto.

Heb je een demo auto, een geïmporteerde auto of ben je niet de eerste eigenaar van de auto? Dan heb je standaard 3 jaar aanschafwaarde garantie in je dekking zitten. Je auto moet wel via de ŠKODA dealer of Bovag aangesloten autobedrijf zijn aangeschaft.

Wat gebeurt er als de termijn van 3 of 5 jaar van de nieuwwaarde garantie voorbij is?
Wat gebeurt er als de termijn van 3 of 5 jaar van de nieuwwaarde garantie voorbij is?

Dan vervalt deze aanvullende dekking. Je betaalt dan ook geen premie meer voor deze aanvullende optie.

Extra accessoires voordelig meeverzekeren
Extra accessoires voordelig meeverzekeren

Accessoires die niet door de fabriek in je auto zijn ingebouwd, zijn tot € 2.500 gratis meeverzekerd. Je kunt het verzekerde bedrag makkelijk verhogen naar € 5.000.

Schadeherstel met 100% originele onderdelen
Schadeherstel met 100% originele onderdelen

De Škoda dealer herstelt jouw Škoda snel en vakkundig met 100% originele Škoda onderdelen (MerkZeker schadeherstel). Jouw voordeel: geen waardeverlies bij inruil, extra veiligheid en kwaliteit. Kortom, je gaat er in geen enkel opzicht op achteruit.

Vervangend vervoer inbegrepen
Vervangend vervoer inbegrepen

Jouw mobiliteit is belangrijk voor ons. Daarom krijg je gewoon vervangend vervoer tijdens schadeherstel, een ongeluk, diefstal of total loss. Het enige wat je betaalt zijn de brandstofkosten. Zo ben je tot wel 30 dagen verzekerd van mobiliteit en ga je er in dat opzicht niet op achteruit.

Bonuskorting op de premie?
Bonuskorting op de premie?

Bij de Škoda Autoverzekering geldt een maximale BM(*) korting op jouw premie van maar liefst 80%. Bovendien nemen wij het reeds opgebouwde aantal schadevrije jaren van jouw huidige verzekeraar over. Zo wordt overstappen dus wel heel aantrekkelijk.

* Bonus/malus korting op basis van de opgebouwde schadevrije jaren.

Hoe werkt het aanvragen van een Škoda Autoverzekering?
Hoe werkt het aanvragen van een Škoda Autoverzekering?

Klik op deze link om een berekening te maken en jouw dekking te kiezen. In vijf eenvoudige stappen kun je een Škoda Autoverzekering afsluiten.

 Waar kan ik de polisvoorwaarden vinden van de Škoda Autoverzekering?
 Waar kan ik de polisvoorwaarden vinden van de Škoda Autoverzekering?

Klik hier voor de polisvoorwaarden.

Hoe kom ik aan mijn polis en groene kaart?
Hoe kom ik aan mijn polis en groene kaart?

Je ontvangt jouw polis en groene kaart per post. Mocht je deze niet hebben ontvangen neem dan contact op met onze klantenservice via [email protected] of bel 033 479 17 24.

Kan ik mijn dekking tussentijds aanpassen?
Kan ik mijn dekking tussentijds aanpassen?

De Škoda Autoverzekering is makkelijk te wijzigen. Je kunt wijzigingen telefonisch of per e-mail aan ons doorgeven via [email protected] of bel 033 479 17 24.

Mijn adres is gewijzigd. Hoe kan ik wijzigingen doorgeven?
Mijn adres is gewijzigd. Hoe kan ik wijzigingen doorgeven?

Een adres is makkelijk te wijzigen. Je kunt wijzigingen telefonisch of per e-mail aan ons doorgeven via [email protected] of bel 033 479 17 24.

De premie van je autoverzekering wordt o.a. bepaald aan de hand van je postcode. De wijziging zal zeer waarschijnlijk effect hebben op je premie.

 

Mijn bankrekeningnummer is gewijzigd? Hoe kan ik doorgeven?
Mijn bankrekeningnummer is gewijzigd? Hoe kan ik doorgeven?

Stuur een e-mail naar [email protected] met de juiste bankgegevens. Wij zorgen voor de verwerking van de juiste gegevens.

Ik heb mijn auto verkocht en wil mijn Škoda Autoverzekering opzeggen. Hoe doe ik dat?
Ik heb mijn auto verkocht en wil mijn Škoda Autoverzekering opzeggen. Hoe doe ik dat?

Stuur een e-mail naar [email protected] met een kopie van het vrijwaringsbewijs in de bijlage. Wij beëindigen de polis per verkoopdatum tenzij dit langer dan 28 dagen is. Dan wordt de dag dat de opzegging binnenkomt gehanteerd.

Hoe wordt mijn premie bepaald?
Hoe wordt mijn premie bepaald?

Om de premie te bepalen kijken wij naar o.a. de leeftijd en het adres van de verzekeringnemer, de auto, het aantal gereden kilometers per jaar, de schadevrije jaren en de gekozen dekking. Dit gebeurt ieder nieuw verzekeringsjaar en op het moment dat u de verzekering wijzigt.

Waar vind ik mijn aantal schadevrije jaren?
Waar vind ik mijn aantal schadevrije jaren?

Het aantal schadevrije jaren is terug te vinden op het polisblad van je autoverzekering. Ook kun je deze informatie opvragen via Roydata.

Wat is Roydata?
Wat is Roydata?

Roydata is een centrale database waar jouw schadevrije jaren in vermeld staan. Als je jouw autoverzekering opzegt, zal jouw verzekeraar de opgebouwde schadevrije jaren in dit systeem invoeren. Dit systeem wordt door ons gebruikt om te controleren of het aantal schadevrije jaren dat je hebt opgegeven bij de aanvraag overeenkomt.

Ik wil een nieuwe auto verzekeren, wat moet ik doen?
Ik wil een nieuwe auto verzekeren, wat moet ik doen?

Bereken gemakkelijk op onze website de premie voor jouw nieuwe autoverzekering en sluit deze direct af, of ga langs bij de dealer. Laat ons weten per wanneer deze verzekering in moet gaan en of we ook jouw huidige verzekering moeten beëindigen.

Waar vind ik de meldcode?
Waar vind ik de meldcode?

De meldcode van jouw auto bestaat uit 4 cijfers. Dat zijn de laatste 4 cijfers van het chassis- of identificatienummer van je auto. Dit nummer vind je op jouw kentekenpapieren of -pasje.

Wat is een Internationaal Verzekeringsbewijs (‘groene kaart’)
Wat is een Internationaal Verzekeringsbewijs (‘groene kaart’)

Dit is het internationale bewijs dat je verzekerd bent. Je kan dit document geprint meenemen of als pdf-bestand in je mailbox bewaren. Zo heb je altijd jouw verzekeringsgegevens en belangrijke telefoonnummers bij de hand.

De volgende gegevens staan op je Internationaal Verzekeringsbewijs:

• In welke landen je auto verzekerd is

• Welk kenteken verzekerd is

• In welke periode de verzekering geldig is

• Het Internationaal Verzekeringsbewijs nummer

Wanneer is een Internationaal Verzekeringsbewijs nodig?
Wanneer is een Internationaal Verzekeringsbewijs nodig?

Het Internationaal Verzekeringsbewijs is nodig wanneer je in bepaalde landen een ongeluk krijgt of bij controle. Het is handig om deze bij je te hebben zodat je snel alle gegevens bij je hebt. In Duitsland, Spanje en Polen is het verplicht om ook een Internationaal Verzekeringsbewijs bij je te hebben voor je caravan of aanhanger, als deze meer weegt dan 750 kilogram.

In welke landen is een Internationaal Verzekeringsbewijs wel verplicht om bij je te hebben?
In welke landen is een Internationaal Verzekeringsbewijs wel verplicht om bij je te hebben?

In Andorra, België, Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, IJsland,Italië, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk, Zweden en Zwitserland.

In welke landen is een groen Internationaal Verzekeringsbewijs verplicht?
In welke landen is een groen Internationaal Verzekeringsbewijs verplicht?

In de onderstaande landen is het verplicht om jouw Internationaal Verzekeringsbewijs aan te tonen op groen papier. Deze kun je zelf printen op groen papier of opvragen via [email protected]: Albanië, Bosnië (en Herzegovina), Israël, Iran, Marokko, Moldavië, Montenegro, Oekraïne, Rusland, Servië, Tunesië, Turkije, Voormalig Joegoslavische Republiek Macedonië en Wit-Rusland.

Wat als ik mijn Internationaal Verzekeringsbewijs niet kan aantonen?
Wat als ik mijn Internationaal Verzekeringsbewijs niet kan aantonen?

Voor het niet aan kunnen tonen van een Internationaal Verzekeringsbewijs in de landen waartoe dit verplicht is, kun je een boete krijgen. De hoogte van deze boete hangt af van de wetgeving in het desbetreffende land waar het aantonen van de Internationaal Verzekeringsbewijs verplicht is.