Leusden,
03
juni
2020
|
11:35
Europe/Amsterdam

Wereldfietsdag en ŠKODA: een traditie op twee wielen

Wereldfietsdag en ŠKODA: een traditie op twee wielen

  • ŠKODA blikt terug op zijn roots op Wereldfietsdag
  • ŠKODA: al 16 jaar officiële hoofdsponsor en autopartner van Tour de France
Samenvatting

Het succes van ŠKODA begon ooit met fietsen, om precies te zijn in 1895. Dat alles is reden genoeg om op Wereldfietsdag even stil te staan bij ŠKODA’s roots. Tot op de dag van vandaag is de Tsjechische autofabrikant, die dit jaar zijn 125-jarig jubileum viert, nauw verbonden met de fiets. Die relatie gaat verder dan enkel de langdurige sponsorovereenkomst met de Tour de France.

Op deze wereldwijde fietsdag staat ŠKODA stil bij de oprichting van het bedrijf, precies 125 jaar geleden. De twee grondleggers Václav Laurin en Václav Klement begonnen het succesverhaal in 1895 toen ze hun fietsenwerkplaats opzetten. Pas later legden ze zich toe op de productie van motorfietsen en auto’s. Dit is één van de redenen waarom de Tsjechische autofabrikant nog steeds nauw verbonden is met de wielersport. Het bedrijf ondersteunt de Tour de France al 16 jaar als officiële hoofdsponsor en voorziet de organisatie, wedstrijdleiding en talloze wielerteams van auto’s. Daarnaast is ŠKODA als sponsor betrokken bij vele andere nationale en internationale wielerevenementen. Nu de wielersport door de COVID-19 Coronasituatie noodgedwongen op een laag pitje staat, promoot de Tsjechische autofabrikant livestreams met wielerprofs. Deze wereldwijde campagne, #Ride2Unite, heeft als doel om mensen warm te maken voor de wielersport.

De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.