Leusden,
22
april
2024
|
07:00
Europe/Amsterdam

Deze mensen rijden als eersten in een nieuwe Škoda

Deze mensen rijden als eersten in een nieuwe Škoda

Veel mensen weten dit niet (en jij waarschijnlijk ook niet), maar voordat een nieuw Škoda-model te koop is, krijgen journalisten, influencers en youtubers de kans om de auto in het echt te ervaren. Hoe zo’n evenement eruit ziet, lees je hier.  

De nieuwe Škoda Superb werd onlangs, verdeeld over meerdere dagen, gepresenteerd aan 350 journalisten uit 26 landen. Dat gebeurde niet in thuisland Tsjechië, maar in en rond de Portugese hoofdstad Lissabon. Hier zijn de weersomstandigheden vaak beter. Dat rijdt niet alleen prettiger, het levert ook mooiere plaatjes op van de auto. 

Vergis je niet in het aantal auto’s dat klaarstond; in totaal waren dat er 50, inclusief 5 exemplaren van de nieuwe plug-in hybride versie die een elektrisch rijbereik heeft van meer dan 120 kilometer (WLTP).  

Miljoenen lezers, luisteraars en websitebezoekers  

“Voor Škoda is dit een belangrijk onderdeel van de introductie van een nieuw model”, vertelt Vítězslav Kodym, hoofd productcommunicatie bij Škoda. “Toonaangevende auto- en lifestylejournalisten mogen als eersten aan een nieuwe auto proeven, waarbij ze kunnen testrijden met verschillende versies. Dit is voor Škoda heel spannend, want hun mening bereikt miljoenen lezers, luisteraars en websitebezoekers.” 

Tijdens het event kunnen journalisten vragen stellen aan experts van Škoda op het gebied van ontwikkeling, techniek, marketing en design. Dat kan tijdens een speciaal hiervoor ingerichte persconferentie, maar ook tussen de verschillende programmaonderdelen door. 

Langs de mooiste plekjes 

Het deel waar iedereen echter het meest naar uitkijkt, zijn de testritten. Hier gaat veel voorbereiding aan vooraf; de routes moeten vanwege de foto’s en video’s die gemaakt worden langs de mooiste plekjes gaan, maar ook de journalisten de kans geven de auto in al zijn facetten te ervaren. Als de route alleen door de stad gaat, weet je immers nog steeds niet hoe de auto op de snelweg rijdt. Verder mag het niet te druk zijn en moet de route ook voldoende bochten bevatten, zodat de journalisten kunnen ervaren hoe de wegligging dan is.  

Langs trammetjes en tegeltjes  

In het geval van de Škoda Superb hadden de routeplanners van Škoda een uitstekend resultaat geboekt. De route ging langs enkele van de mooiste toeristische trekpleisters van Portugal, zoals de Cabo da Roca, het meest westelijke punt van het Europese vasteland en natuurlijk de stad Lissabon, met zijn kenmerkende gele trammetjes en opvallend beschilderde tegeltjes op de gebouwen. 

Handige draai- en drukknoppen  


“Het is belangrijk dat journalisten de kans krijgen om de auto onder verschillende omstandigheden uit te proberen”, vervolgt Vítězslav. “Vooral omdat de Superb voor het eerst leverbaar is als mild hybride auto. En ook hebben ze op die manier genoeg tijd om de zogeheten ‘Smart Dials’ te testen, handige aanpasbare draai- en drukknoppen met een klein digitaal display voor bijvoorbeeld de bediening van de climate control.”  

“De Superb is het vlaggenschip van Škoda onder de hatchbacks en combi’s, zoals de Škoda Kodiaq dat is binnen het SUV-aanbod. En juist daarom vinden we de feedback van journalisten ontzettend belangrijk. Want veel consumenten baseren hun keuze voor een nieuwe auto op de mening van de media”, besluit Vítězslav. 

Lees ook: Nieuwe Superb Combi, start als First Edition

De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.