Utrecht en ŠKODA klaar voor Grand Départ Tour de France

De Tour de France gaat komende zaterdag van start in Utrecht. Niet alleen de Domstad is klaar om het grootste wielerevenement ter wereld te ontvangen, ook officiële partner ŠKODA pakt groot uit rondom de Grand Départ. Zo zijn er 500 parkeerplaatsen exclusief gereserveerd voor ŠKODA-rijders en komt de Tour dichterbij dan ooit dankzij Tourspot.

Een kleine maand na zijn wereldwijde première maakt de nieuwe ŠKODA Superb al zijn opwachting in Utrecht. Tourdirecteur Christian Prudhomme heeft vier exemplaren tot zijn beschikking die dienst doen als de iconische rode commandocentra om het peloton tijdens de gehele ronde in goede banen te leiden. De vier rode juryauto’s, die van binnen uitgerust zijn met de modernste communicatietechnieken, maken onderdeel uit van een totale vloot van 250 ŠKODA’s waar Tourorganisator A.S.O. de komende maand de beschikking over heeft. Voor ŠKODA, dat debuteerde in 2004, wordt het de twaalfde Tour de France als officiële autopartner. In totaal zullen de 250 geleverde ŠKODA’s tijdens de ronde bijna drie miljoen kilometer afleggen.

Publieksacties

Rondom de Tourstart in Utrecht is ŠKODA ook aanwezig met een aantal bijzondere publieksacties. Zo krijgen maar liefst 500 ŠKODA-rijders op zaterdag 4 juli een exclusieve parkeerplek aangeboden tijdens de proloog van de Tour. De winnaars van deze VIP-parkeerplaatsen kunnen hun auto kwijt op een speciaal gereserveerd terrein.

Eenmaal daar aangekomen kan men via de Tourspot-service de ideale plek vinden om de Tourstart in Utrecht te volgen. Via tourspot.skoda.nl kan men naast de route ook belangrijke punten als pleinen met videoschermen, parkeermogelijkheden en stations zien. Daarnaast is het mogelijk om te kijken waar iemand‘s Facebook-vrienden zich bevinden.

Op 1 juli vond de derde editie van ´Prof voor een Dag´ plaats, een unieke dag waarbij ruim 100 ŠKODA- rijders een unieke belevenis meemaakten. Tijdens een tocht van 70 kilometer in en rond Utrecht werden ze begeleid door profrenners van Giant Alpecin, Team Lotto Jumbo, MTN Qhubeka, AG2R, FDJ, en KNWU. Uiteraard waren de volgwagens van deze ploegen ook aanwezig, net als auto van www.Juryauto.nl. Ook ex-profrenners Gert Jakobs en Rob Harmeling zorgden voor de nodige tips&trics.

Ook aan de bankzitters is gedacht, 160 gelukkigen zijn zaterdag 4 juli aanwezig in de VIP lounge bij de Jaarbeurs. Een deel daarvan is ŠKODA rijder, maar ook via Facebook konden plaatsen gewonnen worden. De eerste kopers van de nieuwe Superb genieten zaterdag ook van een VIP arrangement tijdens de Grand Départ.

nijntje

ŠKODA is als officiële partner van de Tour de France, sinds het begin betrokken bij de Grand Départ. Zo werd het icoon nijntje op het dak van vier ŠKODA Octavia Combi’s al door de Tour van 2014 gechauffeerd. Het befaamde konijn was ook de afgelopen maanden in de Domstad te zien in de vier befaamde truien van de Tour.

Backseat reporter

Niet alleen nijntje krijgt dankzij ŠKODA de kans om de Tour vanuit het peloton mee te maken. Met de Backseat reporter is ŠKODA op zoek naar de twee beste wielercommentatoren van Nederland. Zij krijgen de unieke kans om vanuit het peloton verslag te doen van de koers. De eerste winnaar van de Backseat reporter, waarbij historische fragmenten uit de rijke geschiedenis van de Tour de France voorzien worden van nieuw commentaar, is al bekend. Matthijs rijdt tijdens de tweede etappe mee naar de Neeltje Jans om de wedstrijd te verslaan.

Naar de tweede wielercommentator wordt nog gezocht. Deze persoon krijgt de unieke kans om op zaterdag 25 juli, als het peloton de Alpe d’Huez beklimt, vanuit de auto en de helikopter live op de radio verslag te doen van de finale van de Tour de France. Via www.backseatreporter.nl kan auditie worden gedaan.

De Tour de France van 2015 voor ŠKODA ook het begin van een mooi nieuw hoofdstuk. Na jarenlang de witte trui van het jongerenklassement te hebben gesponsord, is ŠKODA vanaf deze zomer verbonden aan de groene trui van het puntenklassement. Op 26 juli op de befaamde Champs-Élysées in Parijs, zal duidelijk worden wie de eerste winnaar wordt van de ŠKODA groene trui van de Tour 2015.

Historie

De rol van ŠKODA in het wielrennen gaat verder dan alleen sponsoring. De nauwe betrokkenheid van het bedrijf met de wielersport kent historische wortels. In 1895 begonnen ŠKODA-oprichters Laurin en Klement met de productie van fietsen. In de TV-commercial die vanaf 4 juli op TV te zien is, wordt dit benadrukt: skoda.nl/trots