Mobiliteitsservice

Met een ŠKODA sta je zelfs met pech nooit lang stil. Dat komt door onze gratis Mobiliteitsservice, die geldt voor elke ŠKODA die geleverd is vanaf 1 januari 2000, en wordt onderhouden bij een erkende ŠKODA-dealer. Weigert je auto dan eens onverhoopt, dan helpen wij je kosteloos weer snel op weg.

Mobiliteitsservice: bel 0800 - 023 00 24


Autopech? We staan 24 uur per dag voor je klaar! Bel dit gratis nummer, en je bent weer snel mobiel. Zorg wel dat je het Serviceplan en de huidige kilometerstand van jouw ŠKODA altijd bij de hand hebt (lees verderop meer hierover).

Pechhulp in Nederland én daarbuiten

De gratis ŠKODA Mobiliteitsservice biedt je diverse voordelen:

√ Pechhulp in Nederland
√ Pechhulp in Europa
√ Hulpverlening als directe reparatie niet lukt

Carrosseriegarantie per model

Carrosseriegarantie heeft betrekking op de gevolgen van roestschade die ontstaat door oorzaken van binnenuit. Het bewuste carrosseriedeel wordt dan hersteld.

 

 

 

* Modellen met 12 jaar carrosseriegarantie: Fabia II, Roomster II, Octavia II, Yeti, Superb II 

 

 

 

* Modellen met 10 jaar carrosseriegarantie: Fabia I, Octavia I, Superb I

 

 

 

Carrosseriegarantie per model

Carrosseriegarantie heeft betrekking op de gevolgen van roestschade die ontstaat door oorzaken van binnenuit. Het bewuste carrosseriedeel wordt dan hersteld.

 

 

 

* Modellen met 12 jaar carrosseriegarantie: Fabia II, Roomster II, Octavia II, Yeti, Superb II 

 

 

 

* Modellen met 10 jaar carrosseriegarantie: Fabia I, Octavia I, Superb I

 

 

 

Hulpverlening in Nederland

Hulp nodig in Nederland? Betrouwbare hulp is één telefoontje verwijderd, bel 0800 - 023 00 24.

Hulpverlening in Europa

Bel voor hulp in het buitenland +31 800 023 00 24. Is dit nummer niet bereikbaar? Bel dan +31 33 4949600 (niet gratis).


Wat houdt het precies in?

Als je in Nederland met pech stil komt te staan, bij huis óf ergens onderweg, is betrouwbare hulp één telefoontje verwijderd. Bel gewoon naar 0800 - 023 00 24: deskundige hulp is dan zo snel mogelijk ter plaatse om u weer op weg te helpen. Houdt uw serviceplan en de huidige kilometerstand van de auto bij de hand.

In bijna heel Europa kunt u een beroep doen op de ŠKODA Mobiliteitsservice. Hiervoor belt u het bekende gratis nummer, voorafgegaan door de landcode van Nederland: +31 800 023 00 24. De alarmcentrale van ŠKODA Mobiliteitsservice brengt de hulpverlening snel op gang. Mocht het telefoonnummer om technische redenen niet bereikbaar zijn, dan kunt u bellen via +31 33 4949600 (niet gratis).

De ŠKODA Mobiliteitsservice geldt in de volgende Europese landen: Andorra, België, Bosnië-Herzegovina, Bulgarije, Canarische Eilanden, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Groot-Brittannië, Noord-Ierland, Hongarije, Ierland, Italië, Kroatië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Macedonië, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië,Servië & Montenegro, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Zweden, Zwitserland.

Hulpverlening als directe reparatie niet lukt

Het kan gebeuren dat een reparatie ter plekke niet mogelijk is, en je auto naar de dichtstbijzijnde ŠKODA-dealer moet worden vervoerd. Als dan blijkt dat reparatie binnen een redelijke termijn niet mogelijk is, dan bepalen we de beste oplossing:

√ Een vervangende auto (maximaal drie dagen), of
√ Een hotelovernachting voor jou en je passagiers, of
√ Een andere vervoersmogelijkheid.

De kosten van de hulpverlening zijn voor ŠKODA. Zelf betaal je slechts de reparatiekosten.

Reparatie in het buitenland

Wanneer je auto eenmaal bij de dealer staat, verlangt deze in de meeste gevallen een akkoord voor reparatie (handtekening). Houd daar rekening mee, aangezien de kans bestaat dat ze anders niet beginnen aan de reparatie en jij en de dealer onnodig lang op elkaar wachten. Garages voeren reparaties in de meeste gevallen niet ‘gratis’ uit, ook als je voertuig nog onder de fabrieksgarantie valt. Zij verlangen dat je direct betaalt en laten het aan jou over om de kosten later alsnog vergoed te krijgen. In dat geval moet je de kosten voorschieten en dien je bij thuiskomst in Nederland de kosten in bij je eigen ŠKODA-dealer. Vraag dus om een factuur. Je gerepareerde auto moet je zelf ophalen bij de ŠKODA-dealer.

Vervangend vervoer

Bij vervangend vervoer kan het zijn dat deze door de ŠKODA-dealer wordt geregeld of door een externe verhuurmaatschappij; het kan voorkomen dat je zelf je auto dient op te halen bij en/of weg te brengen naar de externe verhuurmaatschappij, in dat geval kun je hem dus niet achterlaten bij de lokale ŠKODA-dealer.

Tips voor vervangend vervoer? Klik hier.

ŠKODA Mobiliteitsbrochure

Klik op de knop hiernaast en download de ŠKODA Mobiliteitsbrochure Hierin zie je in één oogopslag wat de Mobiliteitsservice te bieden heeft.

Mobiliteitsservice 


Slim! Als je altijd je reguliere onderhoud via een ŠKODA-dealer doet heb je recht op de gratis Mobiliteitsservice.

Wat wordt niet gedekt?

De volgende situaties worden niet gedekt door de ŠKODA Mobiliteitsservice:

Vervoer van je auto naar je eigen ŠKODA-dealer (=repatriëring). Let op: na afloop van de officiële garantietermijn van twee jaar na aankoop van je ŠKODA, dien je zelf de kosten voor eventuele reparaties en de benodigde onderdelen te betalen.

Pech veroorzaakt door eigen toedoen of door oorzaken van buitenaf. Voorbeelden hiervan zijn onder meer:
- Lege accu door eigen toedoen
- Naderhand verkeerd ingebouwde accessoires
- Sleutel in afgesloten auto achterlaten
- Ongeval
- Geen brandstof in tank

Mocht je met een caravan, aanhanger of vouwwagen op vakantie gaan, raden wij je aan een additionele reisverzekering af te sluiten. Een aanhangend voertuig valt namelijk buiten de dekking van de SKODA Mobiliteitsservice.

Verzeker jezelf altijd van Mobiliteitsservice!

Onze handige Mobiliteitsservice geldt in ieder geval tot aan de eerste onderhoudsbeurt van je nieuwe auto. Wil je echter altijd een beroep kunnen doen op onze gratis pechhulpverlening, waar je ook bent? Het enige wat je daarvoor hoeft te doen, is regulier en tijdig het voorgeschreven fabrieksonderhoud van je auto altijd door een officiële ŠKODA-dealer te laten uitvoeren, evenals de geadviseerde reparatie- en onderhoudswerkzaamheden.

Serviceplan, hét bewijs

Als je ŠKODA-dealer de geadviseerde reparatie- en onderhoudswerkzaamheden heeft uitgevoerd, worden er twee stempels in het Serviceplan-document van je ŠKODA aangebracht. Die stempels vormen het bewijs dat je auto aan de voorwaarden voor onze gratis Mobiliteitsservice voldoet. Houd dit Serviceplan dus altijd bij je in de auto. Bij pech, waar dan ook, helpt de meest betrouwbare hulpdienst je dan gratis weer op weg!

Tips om goed voorbereid op weg te gaan

Met caravan, aanhanger of vouwwagen gestrand? De SKODA Mobiliteitsservice bied je 24/7 hulp bij pech onderweg in vrijwel heel Europa. Dus weigert je SKODA onverhoopt een keer, dan helpen wij je kosteloos en snel weer op weg. Let op: mocht je met een caravan, aanhanger of vouwwagen op vakantie gaan, raden wij je aan een additionele reisverzekering af te sluiten. Een aanhangend voertuig valt namelijk buiten de dekking van de SKODA Mobiliteitsservice. Je kunt dit bijvoorbeeld doen met caravanverzekering van de ANWB, maar daarin ben je uiteraard vrij van keuze.

  • Betalen voor hulpverlening in het buitenland?

    Moet je in het buitenland toch betalen voor vergoede hulpverlening? Vraag dan een rekening. Deze wordt in Nederland alsnog vergoed door de ŠKODA-dealer.

  • Gestrand op de péage?

    Als je strandt op een péage, wordt direct een berger ingeschakeld en word je naar een ŠKODA-dealer gesleept.

  • Reservewiel en reparatiekit bij de hand?

    Tegenwoordig worden niet alle ŠKODA's standaard met een reservewiel uitgerust, maar met een reparatiekit. Mocht je nog een plek in de bagageruimte over hebben, adviseren wij je om een reservewiel, juiste wielbouten en bijbehorende krik mee te nemen. Daarmee schep je voor jezelf de mogelijkheid om snel weer je weg te vervolgen.

  • Heb je een reservesleutel?

    Neem hem dan mee. Handig voor als de auto per ongeluk op slot gaat met de sleutel er nog in. Of je de zee in duikt met de sleutel in je zwembroek.

  • Belangrijke telefoonnummers bij de hand?

    In de ŠKODA service-app vind je de belangrijke telefoonnummers. Zo heb je de hulpnummers dicht bij de hand.


    Download hier de service-app voor iPhone


    Download hier de service-app voor Android

  • Service-/onderhoudsboekje bij de hand?

    Bewaar het Serviceboekje/Onderhoudsboekje in jouw auto. De stempels in dit boekje zijn het bewijs dat aan de voorwaarden van de ŠKODA mobiliteitsgarantie is voldaan. Als je auto al is overgegaan op het digitaal serviceplan raden wij je aan hier een uitdraai van in jouw auto te leggen.

Vragen of een afspraak maken?


Jouw dichtsbijzijnde ŠKODA-dealer vertelt je graag meer over de voordelen en voorwaarden van de ŠKODA Mobiliteitsservice.

6 redenen om naar de ŠKODA-dealer te gaan

Offerte = factuur

Bij ŠKODA hanteren we een simpele stelregel. Als we een offerte maken voor onderhoud of reparatie, weet je zeker dat je het bedrag dat je daar ziet, ook terugvindt op de factuur. Bovendien staat een overzicht van reparatie- en onderhoudskosten op www.skoda.nl

Gratis hulp onderweg bij onderhoud

Bij elke onderhoudsbeurt die je ŠKODA-dealer uitvoert, verleng je automatisch de mobiliteitsgarantie van je ŠKODA in heel Europa. Pech? We sturen je hulptroepen. Ze helpen je snel weer op de weg, en indien nodig met een vervangende auto. Zo bespraar je flink op pechhulp!

Vaste lage onderhoudskosten

De ŠKODA-dealer is dé partner voor onderhoud en reparatie. Hier vind je namelijk tot in de puntjes getrainde technici. Doordat ze elke ŠKODA perfect kennen, komen ze snel tot de kern van een eventueel probleem. En deze efficiënte manier van werken wordt nog eens versterkt door het gebruik van officiële fabrieksapparatuur en -richtlijnen. Zo wordt ook zichtbaar of er bijvoorbeeld updates beschikbaar zijn - die voeren we direct uit!

Eén adres: ook voor banden, glas en schade

Wie is de expert als het gaat om de montage van een nieuwe (voor)ruit? Wie weet het beste welke banden bij je ŠKODA passen en zou je je ŠKODA bij schade toevertrouwen aan iemand die jouw auto niet kent? Net als voor onderhoud, is je eigen ŠKODA-dealer dé partner voor ruitvervanging, ruitreparatie, bandenvervanging én voor schadeherstel. Wel zo makkelijk: alles op één adres, het beste adres.

Volgens jouw wensen

We maken (maat)werk van onderhoud. WIl je zo lang mogelijk blijven rijden of kies je voor kortere intervallen? Op basis van jouw wensen en eisen stellen we een passend én effectief onderhoudsschema vast. Meedenken is ook typisch ŠKODA!

Gegarandeerd goed

Een nieuwe ŠKODA heeft altijd twee jaar garantie - een fijn gevoel. Als je na die garantieperiode pech krijgt, geldt op elke reparatie ook twee jaar garantie, niet alleen op originele materialen, maar ook op arbeid. Vind dat maar eens ergens anders!

Meer weten over ŠKODA Mobiliteitsservice?