Vragen over levertijden?

ŠKODA houdt je up-to-date

Als je eenmaal je nieuwe ŠKODA hebt besteld, kun je natuurlijk niet wachten tot deze wordt geleverd. Dat snappen wij als geen ander. Uiteraard zit daar nog wel enige tijd tussen. De gemiddelde indicatieve levertijd van een nieuwe ŠKODA is normaal gesproken twee tot drie maanden, afhankelijk van het model. Van de start van de productie nadat jouw bestelling definitief is tot en met het transport naar Nederland. Dat is overigens bij andere automerken niet anders.

 

Soms kan het echter voorkomen dat de levering langer duurt. Vaak is dit overmacht. Denk aan een storing bij een van onze leveranciers of zoals momenteel door een wereldwijd tekort aan computerchips.



Tekort aan chips

Door Corona is de vraag naar elektronische apparaten voor thuis enorm toegenomen. Dat heeft geleid tot een wereldwijd tekort aan computerchips. En daar heeft de hele autobranche last van, dus ook ŠKODA. Want niet alleen onze auto’s zitten vol computerchips. Ook de productie van specifieke onderdelen en accessoires, zoals bijvoorbeeld trekhaken, loopt vertraging op.

 

Het chiptekort zorgt ervoor dat de levertijden van auto’s wereldwijd momenteel aanzienlijk oplopen. Dat bij twee belangrijke chipfabrikanten, in Maleisië en Vietnam, de productie stil ligt vanwege de Corona maatregelen in die landen, maakt de situatie niet rooskleuriger. Wil je meer weten over de achtergrond van het wereldwijde chiptekort? Bekijk dan deze video

 

Gevolgen voor jouw bestelling

Bij ŠKODA doen we er alles aan om de productie van onze auto’s op peil te houden. Nieuw bestelde auto’s worden zover mogelijk geproduceerd, maar kunnen uiteraard pas naar Nederland worden getransporteerd als ze van alle chips voorzien zijn. Als je momenteel een nieuwe ŠKODA in bestelling hebt, kan het dus zijn dat je te maken krijgt met een vertraging. 

 

Zodra wij op de hoogte worden gesteld van een vertraging, neemt je ŠKODA-dealer contact met je op om je te informeren over de nieuwe, te verwachten, leverdatum. Daarnaast laten we je weten of het mogelijk is om de levertijd te verbeteren door een of meerdere opties van jouw bestelling aan te passen. En mocht de vertraging voor grote problemen zorgen, dan proberen we dit natuurlijk voor je op te lossen. 

 

Binnenkort een ŠKODA bestellen? 

Wil je binnenkort een nieuwe ŠKODA bestellen of komt het einde van je huidige leasetermijn in zicht? Houd er dan rekening mee dat de levertijden momenteel langer zijn dan je normaal mag verwachten. En dat een klein aantal opties, die een meer dan gemiddelde hoeveelheid chips vragen, momenteel tijdelijk niet bestelbaar zijn. Jouw ŠKODA-dealer kan je meer informatie geven over eventuele beperkingen en levertijden per model en uitvoering.



Reken op ŠKODA

Natuurlijk vinden wij de langere levertijd en vertraging net zo vervelend als jij. Daarom doen we er altijd alles aan om je te helpen en kijken we samen naar een slimme oplossing. Wil je meer informatie over levertijden? Neem dan contact op met je ŠKODA-dealer.

Klaar voor de volgende stap?

Ontdek onze modellen