Nog dit jaar rijden? Ontdek nieuwe Škoda's uit voorraad. Tijdelijk zelfs extra voordelig met inruilkorting tot € 3.500. Bekijk het aanbod >

Veelgestelde vragen

Škoda Connect

Mijn app heeft een storing of werkt niet goed. Wat nu? 
Mijn app heeft een storing of werkt niet goed. Wat nu? 
Indien de MyŠkoda app niet goed functioneert of een foutmelding geeft, adviseren wij je om de app volledig van de telefoon te verwijderen en daarna opnieuw te downloaden. Dit is meestal al voldoende op het probleem te verhelpen. 

Daarnaast adviseren wij om ervoor te zorgen dat je telefoon de laatste softwareversie heeft van het besturingssysteem. Indien de telefoon op een oudere softwareversie staat, dan kan het zijn dat de app niet goed kan functioneren. 

Indien het probleem zich blijft voordoen na bovenstaande stappen, neem dan contact op met je dealer

De vorige gebruiker is nog actief, hoe kan ik mij aanmelden en de vorige gebruiker wissen?

De vorige gebruiker is nog actief, hoe kan ik mij aanmelden en de vorige gebruiker wissen?

Als het infotainmentsysteem aangeeft dat er al een account is gekoppeld, moet je alle bestaande gegevens verwijderen. Dit kun je bereiken door het infotainmentsysteem terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Om dit te doen, ga je naar de instellingen in het infotainmentsysteem en selecteer je de optie voor het herstellen van de fabrieksinstellingen. Hiermee worden alle eerder ingevoerde gegevens en instellingen in het voertuig gewist.


Nadat dit is voltooid, kun je de aanmeldingsprocedure uitvoeren in zowel de MyŠkoda app als in de auto zelf. Op deze manier wordt je auto succesvol gekoppeld aan je Škoda Connect account.
Wat is de looptijd/contracttermijn van Škoda Connect diensten?
Wat is de looptijd/contracttermijn van Škoda Connect diensten?

Voor de Škoda Connect diensten die vallen onder Infotainment Online en Care Connect geldt een looptijd van 1 of 3 jaar* na aanschaf van de auto. Na deze periode kan je deze diensten zelf verlengen via de MyŠkoda app. De dienst Emergency Call is onbeperkt en blijft de gehele levensduur van de auto actief. 

*Check in de prijslijst of bij je Škoda-dealer de geldige looptijd voor jouw Škoda.

Wat zijn de kosten om te verlengen?
Wat zijn de kosten om te verlengen?

De kosten voor verlengen zijn voor twee verschillende onderdelen van Škoda Connect en de daarbij behorende diensten. 
Verlengen Infotainment Online: €70,-- voor 1 jaar.
Verlengen Care Connect: €60,-- voor 1 jaar.
Verlengen Remote Access: €15 voor 1 jaar (alleen bij Enyaq)

Momenteel is er een actietarief:
Verlengen Infotainment Online: €49,-- voor 1 jaar.
Verlengen Care Connect: €39,-- voor 1 jaar.

Connect functies

In mijn Skoda Connect account zie ik de melding: 'u moet geverifieerd zijn om de lock & unlock service te kunnen gebruiken'. Wat is dit?
In mijn Skoda Connect account zie ik de melding: 'u moet geverifieerd zijn om de lock & unlock service te kunnen gebruiken'. Wat is dit?
De Lock & Unlock functie (vergrendelen en ontgrendelen), is alleen beschikbaar op voertuigen die met Care Connect zijn uitgerust en na november 2018 geproduceerd zijn. 


De Lock & Unlock functie in de MySkoda app maakt het mogelijk je auto op afstand te openen of op slot te doen. Voor het gebruik van deze functie dien je om veiligheidsredenen je identiteit te verifiëren. Het is immers de bedoeling dat uitsluitend de rechtmatige eigenaar van de auto deze functie kan gebruiken. De verificatie gebeurt middels de Skoda Ident procedure.


Verificatie uitvoeren:
Je Skoda dealer kan de verificatie uitvoeren. Door jezelf te legitimeren bij je dealer, kan je dealer de gegevens controleren en het Skoda Ident proces doorlopen. Je kunt dit niet telefonisch doen, je gaat hiervoor langs bij je dealer en toont je legitimatiebewijs. 


Na verificatie wordt de Lock & Unlock functie vrijgegeven en kun je van de functie gebruik maken.


Nagaan Skoda Connect diensten op jouw auto:
Je kan zelf nagaan welke Skoda Connect diensten op jouw auto zitten via: https://availability.skoda-auto.com/438/nl-nl#/.
 Wat is het verschil tussen Infotainment Online en Care Connect? 
 Wat is het verschil tussen Infotainment Online en Care Connect? 
Beide zijn onderdeel van Skoda Connect. Welke onderdelen en diensten beschikbaar zijn hangt af van welke Skoda je rijdt. Welke diensten beschikbaar zijn op jouw Skoda, kun je checken via: availability.skoda-auto.com/438/nl-nl#/. Hier zie je ook in een duidelijk overzicht weergegeven welke diensten onder Infotainment Online vallen en welke onder Care Connect vallen. In de MySkoda (essentials) app kun je de looptijd per dienst nagaan.


Algemene omschrijving Infotainment Online
Het Infotainment Online pakket biedt een grote verscheidenheid aan diensten zoals: de verkeerssituatie, het nieuws, de weersvoorspellingen. 


Algemene omschrijving Care Connect
Het Care Connect pakket biedt twee verschillende services aan waar de bijbehorende diensten onder vallen: Remote Access Service en Proactive Service. Via Remote Access Service kun je informatie inzien zoals bijv: Ritgegevens, je parkeerplek, gebiedsnotificatie, wagenstatus, ver- en ontgrendelen portieren, lichten enz.
Proactive dienstverlening geeft perfect inzicht in de technische staat van jouw auto en de servicebeurten die er aankomen. Door samen te werken met jouw service partner, kan het systeem zeker stellen dat je auto in perfecte technische conditie blijft.
Ik heb een ingebouwde simkaart in mijn Skoda, hoe kan ik hier gebruik van maken?
Ik heb een ingebouwde simkaart in mijn Skoda, hoe kan ik hier gebruik van maken?
Als je Skoda af-fabriek is voorzien van een Skoda Connect simkaart, kun je in heel Europa ongelimiteerd gebruik maken van de Skoda Connect diensten in de auto. Wanneer je gebruik wil maken van de wifi hotspot en/of online muziek (webradio) in de auto dan is een datapakket nodig.


Via skoda.cubictelecom.com kun je jezelf aanmelden voor een data pakket. Hier vind je tevens verdere informatie over de beschikbare datapakketten.


Indien je hier geen gebruik van wil maken, kun je er ook voor kiezen om gebruik te maken van jouw eigen simkaart. Met je eigen simkaart gebruik je jouw telefoon als hotspot. Houd er wel rekening mee dat dan ook alle overige connect diensten gebruik zullen maken van die dataverbinding.
Hoe maak ik een route, bestemming of  reisdoel aan en hoe zorg ik ervoor dat deze in mijn auto beschikbaar is?
Hoe maak ik een route, bestemming of  reisdoel aan en hoe zorg ik ervoor dat deze in mijn auto beschikbaar is?
Op availability.skoda-auto.com wordt in twee korte instructiefilmpjes getoond hoe dit precies werkt. In het eerste filmpje wordt uitgelegd hoe dit werkt in de MySkoda app en in het tweede filmpje wordt uitgelegd hoe je dit vanuit het Skoda Connect portaal doet.


Er is een maximum van vijf routes om toe te voegen, met elk 10 tussenstops. Het is dus mogelijk dat je eerst een oudere route moet verwijderen, voordat je een nieuwe route kan toevoegen. 
Ik krijg een melding in mijn navigatiesysteem dat mijn kaarten bijgewerkt kunnen worden. Wat kan ik hiermee? 
Ik krijg een melding in mijn navigatiesysteem dat mijn kaarten bijgewerkt kunnen worden. Wat kan ik hiermee? 
Via het infotainment-systeem word je geïnformeerd over de beschikbaarheid van nieuwe kaarten. Je ontvangt tevens een bericht betreffende de benodigde opslagruimte evenals een waarschuwing over verhoogd gegevensgebruik.

Het updaten kan op twee manieren:
Tijdens de routegeleiding 
Zijn er op je route updates beschikbaar dan vraagt het systeem of je de update wil downloaden. Druk op Start om de update te starten.


Via het Skoda Connect menu 
Klik op Download. Ga naar de pakketten dropdown-lijst en kies de kaartupdate. Selecteer hier de landen die je wil updaten. Nadat je de gekozen update(s) hebt bevestigd, begint het downloaden van de diverse pakketten.

Functions on Demand

Van welke Functions on Demand / FoD kan ik gebruik maken in mijn Skoda?
Van welke Functions on Demand / FoD kan ik gebruik maken in mijn Skoda?
- Ga naar https://availability.skoda-auto.com/004/en-com#/
- Selecteer het land
- Klik op 'Select vehicle'
- Vul het chassisnummer in en druk op 'Confirm'
- Bij overige instructievideo's zie je 'Functions on Demand'
- Klik op Functions on Demand
- De beschikbare Functions on Demand verschijnen nu in beeld.


Het is ook mogelijk om zonder chassisnummer de beschikbare Functions on Demand na te gaan; klik bij 'Select vehicle' op 'Skip' en kies model, infotainmentsysteem en productieperiode. 


De Functions on Demand kunnen in de Shop in het infotainmentsysteem aangeschaft worden. 
 
Hoe lang duurt het om de FoD te activeren?
Hoe lang duurt het om de FoD te activeren?
In het algemeent werken Function on Demand vrijwel meteen; zeg binnen enkele minuten. In een incidenteel geval kan het langer duren, een nieuwe optie zou volledig beschikbaar moeten zijn na de volgende keer dat je je auto start.
Wat is de looptijd van de Functions on Demand die ik kan aanschaffen?
Wat is de looptijd van de Functions on Demand die ik kan aanschaffen?
De looptijd voor de nu beschikbare Functions on Demand (FoD) is 'lifetime' en blijven behoren tot de uitrusting van de auto. De FoD is na aanschaf dus blijvend beschikbaar op de auto.
De functie wordt aangeschaft op de auto en is autogebonden en niet persoonsgebonden.

Verbinden en Licenties

Mijn app heeft een storing of werkt niet goed. Wat nu?
Mijn app heeft een storing of werkt niet goed. Wat nu?
Indien de MyŠkoda app niet goed functioneert of een foutmelding geeft, adviseren wij je om de app volledig van de telefoon te verwijderen en daarna opnieuw te downloaden. Dit is meestal al voldoende op het probleem te verhelpen. 

Daarnaast adviseren wij om ervoor te zorgen dat je telefoon de laatste softwareversie heeft van het besturingssysteem. Indien de telefoon op een oudere softwareversie staat, dan kan het zijn dat de app niet goed kan functioneren. 

Indien het probleem zich blijft voordoen na bovenstaande stappen, dan ontvangen wij graag een screenshot met datum en tijdstip erbij vermeld. Tevens vernemen wij graag met welk e-mailadres je  Škoda Connect account is aangemaakt. 
De vorige gebruiker is nog actief, hoe kan ik mij aanmelden en de vorige gebruiker wissen?
De vorige gebruiker is nog actief, hoe kan ik mij aanmelden en de vorige gebruiker wissen?
Als het infotainmentsysteem aangeeft dat er al een account is gekoppeld, moet je alle bestaande gegevens verwijderen. Dit kun je bereiken door het infotainmentsysteem terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Om dit te doen, ga je naar de instellingen in het infotainmentsysteem en selecteer je de optie voor het herstellen van de fabrieksinstellingen. Hiermee worden alle eerder ingevoerde gegevens en instellingen in het voertuig gewist.

Nadat dit is voltooid, kun je de aanmeldingsprocedure uitvoeren in zowel de MyŠkoda app als in de auto zelf. Op deze manier wordt je auto succesvol gekoppeld aan je Škoda Connect account.
Wat zijn de kosten om te verlengen?
Wat zijn de kosten om te verlengen?

De kosten voor verlengen zijn voor twee verschillende onderdelen van Škoda Connect en de daarbij behorende diensten. 
Verlengen Infotainment Online: €70,-- voor 1 jaar.
Verlengen Care Connect: €60,-- voor 1 jaar.
Verlengen Remote Access: €15 voor 1 jaar (alleen bij Enyaq)

Momenteel is er een actietarief:
Verlengen Infotainment Online: €49,-- voor 1 jaar.
Verlengen Care Connect: €39,-- voor 1 jaar.

Wat is de looptijd/contracttermijn van Škoda Connect diensten?
Wat is de looptijd/contracttermijn van Škoda Connect diensten?
Voor de diensten die vallen onder Infotainment Online en Care Connect geldt een looptijd van 1 jaar na aanschaf van de auto. Na dit jaar kan je deze diensten zelf verlengen via de MyŠkoda app voor de Enyaq en de MySkoda essentials app voor de overige modellen.De dienst Emergency Call is onbeperkt en blijft de gehele levensduur van de auto actief. 

Alle informatie over Škoda Connect en de verschillende diensten vind je in de  MyŠkoda (essentials) app.

Hoe kan ik mijn Škoda Connect diensten verlengen?

Hoe kan ik mijn Škoda Connect diensten verlengen?

In je MySkoda app voor de Enyaq iV en de MyŠkoda essentials app voor de overige modellen, kun je zelf de contracttermijn nagaan en verlengen.  
Waar is de S-PIN voor?
Waar is de S-PIN voor?
De S-PIN wordt om veiligheidsredenen in specifieke gevallen binnen de Škoda Connect services gebruikt voor tweevoudige authenticatie van de identiteit van de gebruiker. Je kunt in het gebruikersprofiel in de MyŠkoda app een S-PIN aanmaken en wijzigen.
Ik wil mijn veiligheidscode (de S-PIN) wijzigen, hoe en waar doe ik dat?
Ik wil mijn veiligheidscode (de S-PIN) wijzigen, hoe en waar doe ik dat?
Indien je de S-PIN wil wijzigen of een reset wil uitvoeren, volg dan het stappenplan:

- Open de MyŠkoda app.
- Klik in de app op Instellingen (tandwieltje).
- Kijk onder 'Veiligheid'.
- Hier kun je de S-PIN wijzigen of resetten.
- Je kunt hier ook aangeven of je Touch ID of Face ID wil instellen in plaats van de S-PIN.

Op YouTube staat een instructiefilmpje over het wijzigen van de S-PIN in de MyŠkoda app. Deze kun je bekijken via het YouTube kanaal van Skoda Nederland.
Hoe zet ik de privésfeer-instellingen aan, of uit?
Hoe zet ik de privésfeer-instellingen aan, of uit?

Indien je privésfeer-instellingen ingeschakeld hebt, zijn diverse Skoda Connect diensten beperkt beschikbaar, doordat de auto geen gegevens meer door kan geven. Dit herken je in het infotainmentsysteem in je auto aan een grijze wereldbol, met daarnaast een poppetje met een hoed.

Je kunt de privésfeer-instellingen aan- en uitschakelen in het instellingen menu in het infotainmentsysteem in jouw auto:
- Klik voor privé modus aanzetten op het poppetje met de hoed.
- Klik voor privé modus uitzetten op het poppetje met twee golvende lijnen en een locatie teken.
Zodra de wereldbol wit kleurt is de auto weer met internet verbonden en zijn de Skoda Connect diensten beschikbaar. Het kan even duren voordat de auto weer verbonden is.

 Wat voor termijn kan ik verlengen, is er een proefperiode mogelijk?
 Wat voor termijn kan ik verlengen, is er een proefperiode mogelijk?
Skoda Connect  is bij aankoop van de auto voor een bepaalde periode inbegrepen. Na deze periode kan Škoda Connect telkens verlengd worden met één jaar. Een kortere termijn is niet mogelijk. In je MyŠkoda app voor de Enyaq en de MyŠkoda essentials app voor de overige modellen, kun je zelf de contracttermijn verlengen. 
Wat zijn de beschikbare betaalmethodes?
Wat zijn de beschikbare betaalmethodes?

Beschikbare betaalmethodes voor de verlenging van je Škoda Connect diensten zijn per creditcard (MasterCard of Visa), Paypal  of via een vooruitbetaling (bankoverschrijving).
Als je per creditcard betaalt, wordt de geldigheid van de diensten direct verlengd. Bij een bankbetaling wordt de dienst geactiveerd zodra de betaling op de rekening van Škoda Auto bijgeschreven is. (Hier kan wat tijd overheen gaan, omdat het een betaling is naar een buitenlandse rekening, dit moet je ook aangeven tijdens het overboeken.)
Afhankelijk van de specifieke voorwaarden van jouw bank kunnen er extra kosten worden berekend.


Let op: Vul bij de postcode een spatie in tussen de cijfers en de letters, anders werkt het niet. 

 
Hoe weet ik wanneer ik kan verlengen?
Hoe weet ik wanneer ik kan verlengen?
Tegen het einde van de looptijd van het contract ontvang je per e-mail een herinnering dat de Škoda Connect dienst(en) binnenkort aflopen. 
 Ik krijg een foutmelding bij het betalen met mijn creditcard (3D Secure) en nu?
 Ik krijg een foutmelding bij het betalen met mijn creditcard (3D Secure) en nu?
Een betaling kan alleen gedaan worden met een creditcard met 3D secure beveiliging. 3D secure beveiliging is een extra beveiliging voor een betaling met je creditcard, met wachtwoord en SMS-code of via goedkeuring in een speciale app voor uw creditcard. 

Indien er een foutmelding komt bij de betaling, ga dan eerst na of de creditcard is voorzien van een 3D secure beveiliging. Indien deze is voorzien van een 3D secure beveiliging, adviseren wij je de betaling later nogmaals te proberen. Ik ga ervan uit dat de betaling dan zal lukken. Lukt de betaling alsnog niet dan is ons advies om contact op te nemen met je creditcard maatschappij en na te gaan of de 3D secure beveiliging wel juist verwerkt is op je creditcard.
Kan ik de bestelling voor Skoda Connect doen op zakelijke gegevens?
Kan ik de bestelling voor Skoda Connect doen op zakelijke gegevens?
Bij een bestelling voor Škoda Connect, kun je tijdens het bestelproces aangeven of je de bestelling zakelijk of particulier wenst te doen. Bij het factuuradres kun je, indien gewenst, zakelijke gegevens invullen. De zakelijke gegevens moeten tijdens het bestelproces worden aangegeven, het is niet mogelijk om dit achteraf aan te passen.
Mijn contract is korter dan een jaar hoe kan dat? Dit hoort toch een jaar te zijn?
Mijn contract is korter dan een jaar hoe kan dat? Dit hoort toch een jaar te zijn?
Voor de diensten die vallen onder Infotainment Online en Care Connect geldt een looptijd van 1 jaar na aanschaf van de auto. Na dit jaar kan je deze diensten zelf verlengen via de  MyŠkoda app of via skoda-connect.com. De dienst Emergency Call is onbeperkt en blijft de gehele levensduur van de auto actief.

Nadat de auto op kenteken is gezet, dien je binnen 90 dagen een Škoda Connect account te maken en je auto te koppelen. Na 90 dagen gaat de looptijd automatisch in, ongeacht of je je hebt aangemeld voor Škoda Connect of niet. Doe je de aanmelding voor Škoda Connect ná deze 90 dagen, dan is de looptijd van het contract al eerder ingegaan en heb je geen volledig jaar meer de beschikking over deze diensten.

Alle informatie over Škoda Connect en de verschillende diensten vind je in de  MyŠkoda app en op skoda.nl/skoda-connect.

Connect Lite

Ritten & brandstof beheer

Klopt het dat als ik mijn telefoon niet bij me heb of Bluetooth niet aan heb staan, dat ik dan geen gegevens van mijn rit krijg in de Connect LITE app?
Klopt het dat als ik mijn telefoon niet bij me heb of Bluetooth niet aan heb staan, dat ik dan geen gegevens van mijn rit krijg in de Connect LITE app?
Indien je je telefoon niet mee in de auto hebt en de rit is daardoor niet automatische opgenomen in de Connect LITE app, dan kun je die rit handmatig toevoegen bij je ritten in de app. Klik hiervoor links bovenin op het menu en klik op 'Ritten' en klik onderaan op 'rit toevoegen'. Hier kun je alle gegevens van de rit handmatig invoeren. Je kunt hier tevens selecteren of de rit zakelijk of privé is.
Iemand anders heeft mijn auto mee, hoe krijg ik dan wel de gegevens van die rit in de Connect LITE app?
Iemand anders heeft mijn auto mee, hoe krijg ik dan wel de gegevens van die rit in de Connect LITE app?
Indien je je telefoon niet mee in de auto hebt en de rit is daardoor niet automatische opgenomen in de Connect LITE app, dan kun je die rit handmatig toevoegen bij je ritten in de app. Klik hiervoor links bovenin op het menu en klik op 'Ritten' en klik onderaan op 'rit toevoegen'. Hier kun je alle gegevens van de rit handmatig invoeren. Je kunt hier tevens selecteren of de rit zakelijk of privé is.
Ik zie mijn ritten niet weergegeven in de app, niet alle ritten worden geregistreerd, hoe kan dat?
Ik zie mijn ritten niet weergegeven in de app, niet alle ritten worden geregistreerd, hoe kan dat?
Indien de ritten niet juist worden geregistreerd in de app, komt dit waarschijnlijk door de locatie instellingen in de telefoon. Door de locatie-machtiging op 'altijd' te zetten voor deze app worden de ritten correct weergegeven. Klik hiervoor op 'Instellingen' van de telefoon, klik op de Connect LITE app of klik eerst op 'Apps en meldingen' en dan op de Connect LITE app. Klik op 'machtigingen' en klik op 'Locatie', klik op 'Altijd toestaan'. De ritten zullen nu juist weergegeven worden. Dit kost geen extra capaciteit van de batterij.
Ik heb opnieuw ingelogd in de Connect LITE app en nu zijn al mijn ritten weg en nu? (alleen bij Android telefoons)
Ik heb opnieuw ingelogd in de Connect LITE app en nu zijn al mijn ritten weg en nu? (alleen bij Android telefoons)
Na uitloggen en opnieuw inloggen in de app kan het voorkomen dat alle ritten niet meer zichtbaar zijn. Dit kun je zelf oplossen door de Connect LITE app te updaten naar de nieuwste versie van de app; de ritten zijn dan weer allemaal zichtbaar. Ook kun je de app verwijderen van je telefoon en opnieuw downloaden, dan heb je gelijk de nieuwst versie van de app op je telefoon.
 Het brandstofniveau in de app klopt niet, hoe kan dat?
 Het brandstofniveau in de app klopt niet, hoe kan dat?
Het brandstofniveau wordt automatisch geregistreerd als de locatie instellingen op 'altijd' staan. Klik hiervoor op 'Instellingen' van de telefoon, klik op de Connect LITE app of klik eerst op 'Apps en meldingen' en dan op de Connect LITE app. Klik op 'machtigingen' en klik op 'Locatie', klik op 'Altijd toestaan'.

Kilometerstanden en Parkeren

De juiste kilometerstand wordt niet weergegeven in de app, hoe kan dat?
De juiste kilometerstand wordt niet weergegeven in de app, hoe kan dat?
De kilometerstand wordt automatisch geregistreerd als de locatie instellingen op 'altijd' staan. Klik hiervoor op 'Instellingen' van de telefoon, klik op de Connect LITE app of klik eerst op 'Apps en meldingen' en dan op de Connect LITE app. Klik op 'machtigingen' en klik op 'Locatie', klik op 'Altijd toestaan'.
Zit de functie parkeerlocatie in de Connect LITE app?
Zit de functie parkeerlocatie in de Connect LITE app?
De Connect LITE app registreert je laatste parkeerplaats, zodat je altijd in de app kunt zien waar je je auto geparkeerd hebt. Met de app kun je ook de locatie van je auto delen, zodat anderen je kunnen vinden.
De parkeerlocatie klopt niet van mijn auto, hoe kan dat?
De parkeerlocatie klopt niet van mijn auto, hoe kan dat?
Indien de parkeerlocatie niet juist wordt geregistreerd in de app, komt dit waarschijnlijk door de locatie-instellingen in de telefoon. Door de locatie machtiging op 'altijd' te zetten bij de app, wordt de parkeerlocatie wel juist weergegeven. Klik hiervoor op 'Instellingen' van de telefoon, klik op de Connect LITE app of klik eerst op 'Apps en meldingen' en dan op de Connect LITE app. Klik op 'machtigingen' en klik op 'Locatie', klik op 'Altijd toestaan'. De parkeerlocatie zal nu wel juist weergegeven worden. Dit kost geen extra capaciteit van de batterij.

Gebruik van de App

 De Connect LITE app blijft hangen of werkt niet goed. Wat nu?
 De Connect LITE app blijft hangen of werkt niet goed. Wat nu?
Als de Connect LITE app niet juist werkt, dan adviseren wij om eerst de app volledig te verwijderen van je telefoon en vervolgens opnieuw te downloaden. Functioneert de app dan nog niet naar behoren, dan ligt dit waarschijnlijk aan de locatie instellingen op je telefoon. Door de locatie machtiging op altijd te zetten bij de app, worden de gegevens juist weergegeven. Klik hiervoor op 'Instellingen' van de telefoon, klik op de Connect LITE app of klik eerst op 'Apps en meldingen' en dan op de Connect LITE app. Klik op 'machtigingen' en klik op 'Locatie', klik op 'Altijd toestaan'. De gegevens zullen nu wel juist weergegeven worden. Dit kost geen extra capaciteit van de batterij.
Kan Connect LITE op meerdere telefoons worden gebruikt met 1 account?
Kan Connect LITE op meerdere telefoons worden gebruikt met 1 account?
Het is mogelijk voor twee gebruikers om één voertuig, één DataPlug en één gebruikersaccount te gebruiken. De gegevens worden opgeslagen op basis van het gebruikersaccount. Bij het veranderen van de telefoon is er geen impact. Er kan echter één gebruikersaccount op één telefoon tegelijk zijn ingelogd. De andere telefoon wordt automatisch uitgelogd door het systeem. Dus als je het gebruikersaccount deelt, moet je opnieuw inloggen als het account op een andere telefoon is gebruikt. De gegevens worden vanaf beide telefoons gesynchroniseerd.
Waar kan ik controleren of mijn smartphone compatibel is met Connect LITE?
Waar kan ik controleren of mijn smartphone compatibel is met Connect LITE?
Een smartphone met een Android- (versie 6.0 of hoger) of een iOS-besturingssysteem (versie 10.0 of hoger) is geschikt om gebruik te kunnen maken van Skoda Connect LITE.
Waar vind ik de voorwaarden van Connect LITE? Wat gebeurt er met de data en mijn gegevens?
Waar vind ik de voorwaarden van Connect LITE? Wat gebeurt er met de data en mijn gegevens?
Alle informatie over gegevens en data gebruik vind je terug in de app; klik links bovenin op het menu en kijk onder 'Colofon & Juridische info'. Hier vind je tevens de Gebruiksvoorwaarden. Onder het kopje diensten vind je informatie per dienst wat er met die gegevens gebeurt.