Mobiliteitsgarantie

Hulpverlening in Nederland en Europa

ŠKODA Mobiliteitsservice

Hulp bij pech

Is uw ŠKODA geleverd na 1 januari 2000 en is deze volgens fabrieksvoorschriften onderhouden bij de officiële ŠKODA-dealer, dan behoudt u levenslang het recht op Mobiliteitsservice. De garantie houdt in dat je kosteloos wordt geholpen mocht je auto onverhoopt weigeren.
Hulp nodig ? Bel 0800-0230024
Mobiliteitsservice

Mobiliteitsservice

Met de mobiliteitsservice krijg je gratis pechhulp in Nederland en de rest van Europa. Mocht een directe reparatie ter plekke niet lukken dan schieten we je ook te hulp.

Download de mobiliteitsbrochure

Wat wordt niet gedekt?

Vervoer van je auto naar een dealer, pech en een lege accu veroorzaakt door eigen toedoen worden niet gedekt. Ook verkeerd ingebouwde accessoires, een ongeval, lege tank, aanhangend voertuig en de sleutel achterlaten in de auto vallen niet binnen de mobiliteitsgarantie.

Mocht je met een caravan, aanhanger of vouwwagen op vakantie gaan, raden wij je aan een additionele reisverzekering af te sluiten. Een aanhangend voertuig valt namelijk buiten de dekking van de SKODA Mobiliteitsservice.

Niet inbegrepen

De volgende situaties worden niet gedekt door de ŠKODA Mobiliteitsservice:
Lege accu door eigen toedoen
Naderhand verkeerd ingebouwde accessoires
Sleutel in afgesloten auto achterlaten
Ongeval
Geen brandstof in tank

In het buitenland niet gedekt, in Nederland wel
Een lekke band of verkeerde brandstof

Reparatie in het buitenland

Wanneer je auto eenmaal bij de dealer staat, verlangt deze in de meeste gevallen een akkoord voor reparatie (handtekening). Houd daar rekening mee, aangezien de kans bestaat dat ze anders niet beginnen aan de reparatie en jij en de dealer onnodig lang op elkaar wachten.

Garages voeren reparaties in de meeste gevallen niet ‘gratis’ uit, ook als je voertuig nog onder de fabrieksgarantie valt. Zij verlangen dat je direct betaalt en laten het aan jou over om de kosten later alsnog vergoed te krijgen. In dat geval moet je de kosten voorschieten en dien je bij thuiskomst in Nederland de kosten in bij je eigen ŠKODA-dealer. Vraag dus om een factuur. Je gerepareerde auto moet je zelf ophalen bij de ŠKODA-dealer.

Vervangend vervoer

Bij vervangend vervoer kan het zijn dat deze door de ŠKODA-dealer wordt geregeld of door een externe verhuurmaatschappij; het kan voorkomen dat je zelf je auto dient op te halen bij en/of weg te brengen naar de externe verhuurmaatschappij, in dat geval kun je hem dus niet achterlaten bij de lokale ŠKODA-dealer.

ŠKODA Serviceplan

Als de ŠKODA-garage de reparatie heeft uitgevoerd, worden 2 stempels in het Serviceplan van je ŠKODA gezet. Dit bewijst dat je auto aan de voorwaarden van de Mobiliteitsservice voldoet. Voor gratis hulp: houd dit Serviceplan altijd in je auto.

Hulpverlening als reparatie niet direct lukt

Het kan gebeuren dat een reparatie ter plekke niet mogelijk is, en je auto naar de dichtstbijzijnde ŠKODA-dealer moet worden vervoerd. Als dan blijkt dat reparatie binnen een redelijke termijn niet mogelijk is, dan bepalen we de beste oplossing:

 Een vervangende auto (maximaal 3 dagen) of
Een hotelovernachting voor jou en je passagiers, of
Een andere vervoersmogelijkheid.

De kosten van de hulpverlening zijn voor ŠKODA. Zelf betaal je slechts de reparatiekosten.

Contact met SKODA

Autopech? Bel!

ŠKODA staat 24/7 voor je klaar. Bel het gratis nummer 0800 – 023 0024 om weer snel mobiel te zijn. Zorg dat je het Serviceplan en de huidige kilometerstand altijd bij de hand hebt.