Mobiliteitsgarantie

Hulpverlening in Nederland en Europa

ŠKODA Mobiliteitsservice

Hulp bij pech

Is uw ŠKODA geleverd na 1 januari 2000 en is deze volgens fabrieksvoorschriften onderhouden bij de officiële ŠKODA-dealer, dan behoudt u levenslang het recht op Mobiliteitsservice. De garantie houdt in dat je kosteloos wordt geholpen mocht je auto onverhoopt weigeren.
Hulp nodig ? Bel 0800-0230024
vanuit het buitenland belt u +31 70 3145171
Mobiliteitsservice

Mobiliteitsservice

Met de mobiliteitsservice krijg je gratis pechhulp in Nederland en de rest van Europa. Mocht een directe reparatie ter plekke niet lukken dan schieten we je ook te hulp.

Download brochure

Wat valt onder de Mobiliteitsservice?

De Mobiliteitsservice vergoedt de kosten van de hulpverlener die ter plekke komt om u weer op weg te helpen. Lukt dit niet, dan wordt uw auto kosteloos naar de dichtstbijzijnde ŠKODA-dealer gesleept.

 Verkeerde brandstof
Een lekke band. Let op: bij een lekke band wordt alleen de hulpverlening ter plaatse en de eventuele doorsleep naar de dichtstbijzijnde ŠKODA-dealer vergoed. Bij een lege accu biedt de Mobiliteitsservice starthulp, deze is echter niet kosteloos wanneer de accu door eigen toedoen is leeggelopen
Hulp op plek van stranding, in binnen- en buitenland
Indien noodzakelijk: sleepservice naar dichtstbijzijnde ŠKODA-dealer
In overleg als uw ŠKODA niet binnen drie uur gerepareerd kan worden bij de ŠKODA-dealer:
- Alternatief vervoer, zoals taxi of openbaar vervoer (tot maximaal € 200,-)
- Vervangende auto voor maximaal 3 dagen
- Hotelovernachting voor u en uw passagiers (basis 1 nacht met maximum van 3 in verband met weekend)

Achterstallig onderhoud of een gebruikte ŠKODA gekocht?
Heeft u of de vorige eigenaar onderhoud of reparaties aan uw ŠKODA niet of elders laten uitvoeren? Dan wordt de ŠKODA Mobiliteitsservice weer van kracht zodra u bij de ŠKODA-dealer een grote beurt of een Long Lifeonderhoudsbeurt heeft laten uitvoeren inclusief de geadviseerde reparaties.

In welke landen geldt de ŠKODA Mobiliteitsservice?

België
Denemarken
Duitsland
Estland
 Finland
 Frankrijk
 Griekenland
 Groot-Brittannië/Noord-Ierland
 Hongarije
 Ierland
 Italië
 Kroatië
 Luxemburg
 Nederland
 Noorwegen
 Oostenrijk
 Polen
 Portugal
 Slovenië
 Spanje
 Tsjechië
 Turkije
 Zweden
 Zwitserland

Wat wordt niet gedekt?

Als u ŠKODA Mobiliteitsservice belt, controleert de meldkamer eerst of uw pech onder de dekking van de Mobiliteitsgarantie valt. Een aantal zaken is namelijk uitgesloten.

Let op: na afloop van de officiële garantietermijn van twee jaar na aankoop van uw ŠKODA dient u zelf de kosten voor eventuele reparaties en de benodigde onderdelen te betalen.

Mocht je met een caravan, aanhanger of vouwwagen op vakantie gaan, raden wij je aan een additionele reisverzekering af te sluiten. Een aanhangend voertuig valt namelijk buiten de dekking van de SKODA Mobiliteitsservice.

Niet inbegrepen

Pech veroorzaakt door eigen toedoen of door oorzaken van buitenaf. Voorbeelden hiervan zijn onder meer:
Lege accu door eigen toedoen
Naderhand verkeerd ingebouwde accessoires
Sleutel in afgesloten auto achterlaten
Ongeval
Geen brandstof in tank
Vervoer van uw ŠKODA vanuit het buitenland naar uw eigen ŠKODA-dealer (=repatriëring)
Eventuele noodzakelijke reparaties bij de ŠKODA-dealer die niet onder garantie of verlengde garantie vallen.  

In het buitenland niet gedekt, in Nederland wel
Een lekke band of verkeerde brandstof  

Reparatie in het buitenland

Wanneer je auto eenmaal bij de dealer staat, verlangt deze in de meeste gevallen een akkoord voor reparatie (handtekening). Houd daar rekening mee, aangezien de kans bestaat dat ze anders niet beginnen aan de reparatie en jij en de dealer onnodig lang op elkaar wachten.

Garages voeren reparaties in de meeste gevallen niet ‘gratis’ uit, ook als je voertuig nog onder de fabrieksgarantie valt. Zij verlangen dat je direct betaalt en laten het aan jou over om de kosten later alsnog vergoed te krijgen. In dat geval moet je de kosten voorschieten en dien je bij thuiskomst in Nederland de kosten in bij je eigen ŠKODA-dealer. Vraag dus om een factuur. Je gerepareerde auto moet je zelf ophalen bij de ŠKODA-dealer.

Vervangend vervoer

Bij vervangend vervoer kan het zijn dat deze door de ŠKODA-dealer wordt geregeld of door een externe verhuurmaatschappij; het kan voorkomen dat je zelf je auto dient op te halen bij en/of weg te brengen naar de externe verhuurmaatschappij, in dat geval kun je hem dus niet achterlaten bij de lokale ŠKODA-dealer.

ŠKODA Serviceplan

Als de ŠKODA-garage de reparatie heeft uitgevoerd, worden 2 stempels in het Serviceplan van je ŠKODA gezet. Dit bewijst dat je auto aan de voorwaarden van de Mobiliteitsservice voldoet. Voor gratis hulp: houd dit Serviceplan altijd in je auto.

Hulpverlening als reparatie niet direct lukt

Het kan gebeuren dat een reparatie ter plekke niet mogelijk is, en je auto naar de dichtstbijzijnde ŠKODA-dealer moet worden vervoerd. Als dan blijkt dat reparatie binnen een redelijke termijn niet mogelijk is, dan bepalen we de beste oplossing:

 Een vervangende auto (maximaal 3 dagen) of
Een hotelovernachting voor jou en je passagiers, of
Een andere vervoersmogelijkheid.

De kosten van de hulpverlening zijn voor ŠKODA. Zelf betaal je slechts de reparatiekosten.

Contact met SKODA

Autopech? Bel!

ŠKODA staat 24/7 voor je klaar. Bel het gratis nummer 0800 – 023 0024 om weer snel mobiel te zijn. Zorg dat je het Serviceplan en de huidige kilometerstand altijd bij de hand hebt.