Veelgestelde vragen

Over het Coronavirus (COVID-19) en ŠKODA

Veiligheid en gezondheid staan bij ŠKODA altijd voorop. Voor onze klanten en voor onze medewerkers. Op dit moment zijn onze showrooms en werkplaatsen geopend. Alle vestigingen nemen de voorzorgsmaatregelen in acht om de veiligheid en gezondheid van iedereen te waarborgen. Met onderstaande veelgestelde vragen informeren we je graag verder.

Staat je vraag er niet bij of is het antwoord niet geheel duidelijk? Neem dan contact op met onze Klantenservice via telefoonnummer 088 - 0330107

(gratis): op werkdagen en zaterdag bereikbaar van 08:00 uur tot 20:00 uur. Je kan ook een e-mail sturen via het online contactformulier: https://www.skoda.nl/contact of stel je vraag via onze social kanalen.

Vragen en antwoorden met betrekking tot jouw (nieuwe) ŠKODA:

  1. Openingstijden
  2. (Nieuwe) ŠKODA
  3. Service en onderhoud

We nemen de volgende maatregelen:

  • We begroeten je contactloos
  • We houden 1,5 meter afstand
  • Alle medewerkers wassen regelmatig en grondig hun handen
  • Onze monteurs dragen handschoenen en gebruiken stuur-, stoel- en pookhoezen
  • We ontsmetten voor gebruik je vervangende vervoer (fiets/auto)
  • Extra ontsmetting van balies, deurklinken, meubels en pinapparaten
  • We accepteren het liefst pinbetalingen om zo fysiek contact te vermijden
  • Als je zelf gezondheidsklachten hebt, willen we je vragen om het bezoek uit te stellen en plannen we graag een nieuwe afspraak

Service van ŠKODA:

  • Het halen en brengen van de auto behoort tot de mogelijkheden. Vraag je dealer naar de mogelijkheden
  • Bij pech staan we 24 uur per dag voor je klaar: (gratis)
  • Voor een kleine reparatie kan je bij ons terecht zonder afspraak. Kleine reparaties zijn bijvoorbeeld het vervangen van een defect lampje, repareren of vervangen van een lekke band of het vervangen van een lege accu en ook het bijvullen van olie
  • Plan eenvoudig een werkplaatsafspraak online in. Wil je de werkplaatsafspraak later verzetten of annuleren, dan is dat geen probleem. Neem daarvoor contact op met je dealer

Proefrit aan huis

Plan eenvoudig een proefrit aan huis of op locatie

1. Openingstijden

Hoe is de bereikbaarheid van ŠKODA Nederland?

Hoe is de bereikbaarheid van ŠKODA Nederland?

Onze klantenservice is bereikbaar en staat graag voor je klaar. Je kunt contact opnemen met klantenservice via telefoonnummer (gratis): op werkdagen en zaterdag bereikbaar van 08:00 uur tot 20:00 uur. Of stel je vraag via: https://www.skoda.nl/contact 

Zijn ŠKODA dealervestigingen open?

Zijn ŠKODA dealervestigingen open?

Jazeker, onze ŠKODA dealers en servicepartners zijn open. Alle vestigingen nemen de voorzorgsmaatregelen in acht om de veiligheid en gezondheid van iedereen te waarborgen. Mogelijk zijn er gewijzigde openingstijden van toepassing. Neem voor meer informatie over aflevering en alle mogelijkheden contact op met de dealer. Via bovenstaande link vind je de contactgegevens van de dichtstbijzijnde dealer.

2. (Nieuwe) ŠKODA

Is het wel veilig om langs te komen?

Is het wel veilig om langs te komen?

In deze onzekere tijden begrijpen wij volledig dat je misschien aarzelt om één van onze dealers te bezoeken. Weet dat onze dealers alle geadviseerde voorzorgsmaatregelen hebben getroffen om jouw gezondheid te beschermen.

Onze gehele organisatie volgt de richtlijnen van het RIVM. Dit houdt onder andere in dat we contactloos begroeten en zowel onderling als met jou tenminste 1,5 meter afstand bewaren. Het dragen van een mondkapje is verplicht. In alle vestigingen blijft extra aandacht voor het naleven van de hygiëneprocedures. In de werkplaats  werken we met stuur- en stoelhoezen en desinfecterende middelen. Alle medewerkers met klachten blijven thuis. Als je zelf gezondheidsklachten hebt willen we je vragen om het bezoek uit te stellen en plannen we graag een nieuwe afspraak.

Ik heb een nieuwe auto besteld, hoe zit het met levering?

Ik heb een nieuwe auto besteld, hoe zit het met levering?

Geplande afleveringen kunnen in bijna alle gevallen gewoon doorgaan. Neem hiervoor contact op met jouw dealer. Zij kunnen je hier meer informatie over verstrekken en je op de hoogte brengen van details van jouw bestelling.

Ik wil een proefrit maken, kan dat?

Ik wil een proefrit maken, kan dat?

De mogelijkheden voor het maken van een proefrit verschillen per dealer. Neem contact op met je dealer om te horen wat de mogelijkheden zijn.

3. Service en onderhoud

Mijn auto heeft een reparatie/onderhoudsbeurt nodig, kan ik gewoon langskomen?

Mijn auto heeft een reparatie/onderhoudsbeurt nodig, kan ik gewoon langskomen?

Ja, onze werkplaatsen zijn geopend. Je kunt eenvoudig een afspraak maken via onze werkplaatsplanner. Je kunt ook telefonisch contact opnemen met een van onze servicepartners

Ik heb al een werkplaatsafspraak gemaakt, gaat deze nog door?

Ik heb al een werkplaatsafspraak gemaakt, gaat deze nog door?

Ja, alle gemaakte werkplaatsafspraken gaan, zonder tegenbericht van de dealer, gewoon door.

Ik wil mijn werkplaatsafspraak verzetten of afzeggen, kan dat?

Ik wil mijn werkplaatsafspraak verzetten of afzeggen, kan dat?

Ja, je kunt geheel kosteloos een werkplaatsafspraak afzeggen of verplaatsen. Sommige dealers bieden ook service op locatie of een haal- en brengservice. Het afzeggen of verplaatsen van de werkplaatsafspraak is dan mogelijk niet nodig. Neem contact op met je dealer voor de mogelijkheden. 

Kan ik mijn bandenwissel inplannen?

Kan ik mijn bandenwissel inplannen?

Ja, je kunt de bandenwissel gewoon inplannen bij je dealer.

Moet ik de APK nog steeds voor de vervaldatum laten uitvoeren?

Moet ik de APK nog steeds voor de vervaldatum laten uitvoeren?

Ja, de verplichting om op tijd een APK uit te voeren blijft. Tijdens een APK wordt de technische staat van een auto gecontroleerd waardoor de voertuigveiligheid op de Nederlandse wegen blijft gewaarborgd. Als je geen APK laat uitvoeren, dan kan je een boete krijgen. Kun je niet langskomen? Neem dan contact op met de dealer om de mogelijkheden te bespreken.

Hoe wordt omgegaan met mijn auto tijdens het onderhoud?

Hoe wordt omgegaan met mijn auto tijdens het onderhoud?

Onze gehele dealerorganisatie volgt de richtlijnen van het RIVM. Jouw auto wordt altijd met de grootste zorg behandeld. Onze monteurs dragen handschoenen. Daarnaast gebruiken we stoelhoezen, stuurhoezen en dekken we de versnellingspook af.

Ik heb een vervangende auto nodig. Is dit mogelijk?

Ik heb een vervangende auto nodig. Is dit mogelijk?

Jazeker, auto’s die worden gebruikt voor vervangend vervoer worden grondig gereinigd voorafgaand aan de inzet. Er wordt extra schoongemaakt met veel aandacht voor onderdelen die veelvuldig worden aangeraakt.

Kan mijn auto ook thuis afgeleverd worden?

Kan mijn auto ook thuis afgeleverd worden?

Neem contact op met je dealer om te kijken wat de mogelijkheden zijn voor een eventuele levering aan huis. 

Wordt er nog pechhulp verleend?

Wordt er nog pechhulp verleend?

Onze Pechhulp volgt de richtlijnen van het RIVM. Zo proberen we het fysieke contact te minimaliseren en tegelijkertijd om jou mobiel te houden. Hoe dit eruit ziet, zal van geval tot geval verschillen. Wellicht ervaar je tijdelijk andere service dan je van ons gewend bent, maar wij willen geen enkel risico nemen voor jouw en onze eigen veiligheid en gezondheid. Wij hopen op je begrip voor deze uitzonderlijke situatie. Je bereikt de ŠKODA Mobiliteitsservice via:

(gratis).

Ik kan mijn onderhoud niet tijdig uitvoeren. Behoud ik het recht op pechhulp?
Ik kan mijn onderhoud niet tijdig uitvoeren. Behoud ik het recht op pechhulp?
Als je ten gevolge van de huidige situatie (COVID-19) niet op tijd jouw onderhoud kunt uitvoeren, (zonder dat er sprake is van onzorgvuldigheid/opzettelijkheid) behoud je het recht op mobiliteitsservice. We vragen je wel om zo snel mogelijk het onderhoud alsnog uit te voeren.
Zoek de dichtstbijzijnde dealer
ŠKODA connect

ŠKODA Connect

Altijd verbonden

Ontdek ŠKODA Connect