Private Lease

Onderhoud of pech

Header contactpagina

Onderhoud en bandenwissel

Als het tijd is voor onderhoud krijg je een seintje op het dashboard van je auto. Heb je bij het afsluiten van je contract winterbanden aangevinkt? Dan laten we je weten wanneer je banden klaar staan voor een wissel.

Heb je bij het afsluiten van je contract winterbanden aangevinkt? Dan zal jouw ŠKODA-dealer je laten weten wanneer je banden klaar staan voor een wissel zodat je altijd op de juiste banden rijdt.

1. Neem bij een melding contact op met je ŠKODA-dealer

2. De ŠKODA-dealer maakt een afspraak met jou

3. Breng je auto op de afgesproken datum naar de ŠKODA-dealer

4. De ŠKODA-dealer informeert je wanneer de auto weer klaar is

Defect en reparatie

Heb je een defect ontdekt aan je auto of aan een van je accessoires (bijvoorbeeld aan een koplamp of ingebouwd navigatiesysteem)? Volg dan de onderstaande stappen.

1. Neem contact op met je ŠKODA-dealer

2. De ŠKODA-dealer maakt een afspraak met je

3. Breng je auto op de afgesproken datum naar de ŠKODA-dealer

4. De ŠKODA-dealer informeert je wanneer de auto weer klaar is

Defecten aan de auto kunnen technisch van aard zijn of het gevolg zijn van gereden schade. Een technisch defect kan bijvoorbeeld een kapotte brandstofpomp zijn. Het herstellen van dit soort defecten wordt volledig vergoed. Een defect uit schade ontstaat als gevolg van schade, buiten de normale vervanging. Denk daarbij aan een kapotte koplamp, antenne, een verloren wieldop of een spiegel. Voor de reparatie van dit soort defecten geldt vaak een eigen bijdrage. Deze eigen bijdrage is natuurlijk nooit hoger dan je eigen risico. De hoogte van het gekozen eigen risico vind je terug in jouw contract.

Pech

Met pech op de weg 

Zo helpen wij jou weer snel op weg.

1. Denk aan je veiligheid en die van je medeweggebruikers. Trek een veiligheidshesje aan en plaats de gevarendriehoek.

2. Bel de BerijdersDesk op (033) 454 95 55. Zij zijn er van 08.00-17.30 uur en daarbuiten word je doorgeschakeld naar de Alarmcentrale.

3. De medewerkers van de BerijdersDesk zorgen ervoor dat je snel weer de weg op kunt.

  • Wanneer je belt naar de BerijdersDesk wordt er gevraagd naar de kilometerstand van je auto, de naam en plaats van je ŠKODA-dealer, het onderhoud van de auto en de meldcode (laatste 4 cijfers van het voertuigidentificatienummer. Deze is te vinden op je kentekenbewijs). Het is handig als je deze gegevens alvast bij de hand hebt.
  • Zorg dat je je locatie weet, je kunt dit doorgeven met een wegnummer en een kilometeraanduiding. Deze kun je bijvoorbeeld opzoeken met behulp van je smartphone.

Sleutel kapot

Is je autosleutel kapot (of vermist) dan kan je ŠKODA-dealer je weer op weg helpen. De kosten verbonden aan een reparatie of vervanging zijn voor je eigen rekening. Deze kosten verschillen per automodel en/of uitvoering. Je ŠKODA-dealer kan hier meer over vertellen.

Kapotte of lekke band

Uit ervaring weten we dat het rijden met een te lage of te hoge bandenspanning vaak leidt tot vroegtijdige vervanging van de banden. Voortijdige vervanging van de banden is niet gedekt en we gaan altijd uit van normale bandslijtage. Een kapot gereden band wordt gezien als een niet verhaalbare schade. Bij niet verhaalbare schades moet een eigen bijdrage betaald worden. Deze is nooit hoger dan het eigen risico. De hoogte van het gekozen eigen risico vind je terug in jouw contract.

Wij kijken naar het overgebleven profiel op de beschadigde band. Hoe meer profiel de band nog had, hoe meer deze nog waard was en hoe hoger het bedrag dat als eigen risico wordt doorbelast. Wij noemen dat ‘restprofielverrekening’.

Voorbeeld: Het bandprofiel van je kapotte of lekke band is 5.0 mm en is niet meer veilig te repareren. De kosten voor een nieuwe band bedragen € 150,-. Een nieuwe band heeft 8 mm profieldikte. Een band is versleten bij 2,5 mm.  Een band slijt dus 5,5 mm van nieuw naar oud. Bij jou is 5.0 mm gemeten. Het verschil met een versleten band is 2,5 mm, oftewel 45,5%. Daarom zal 45,5% van de kosten voor een nieuwe band worden doorbelast, dus € 68,18.

Vervangend vervoer bij onderhoud of reparatie

Voor contracten die zijn afgesloten per 1 februari 2016, geldt standaard een 24-uursregeling. Is het onderhoud of de reparatie binnen 24 uur voltooid en kies je toch voor vervangend vervoer? Dit is dan voor je eigen rekening. Duurt het onderhoud langer dan 24 uur? Je vervangend vervoer wordt dan betaald door ons. Het is wel belangrijk om te onthouden dat je enkel recht hebt op vervangend vervoer zolang je private leaseauto niet beschikbaar is omdat de dealer er nog niet klaar is met de reparatie of het onderhoud.

Voorbeeld: Je private leaseauto staat gerepareerd bij je dealer voor je klaar, maar je wacht 2 dagen om hem op te halen en blijft 2 dagen langer met je vervangende auto rijden. Omdat je enkel recht hebt op vervangend vervoer wanneer je private leaseauto niet beschikbaar is, moet je deze 2 extra dagen vervangend vervoer zelf betalen.

Heb je vóór 1 februari 2016 een contract getekend, dan kun je in het contract vinden of je recht hebt op vervangend vervoer bij onderhoud.