Private Lease

Onderhoud of pech

Header contactpagina

Wat te doen bij pech? 

Kan je niet meer met de auto rijden? Bel dan de BerijdersDesk op (033) 454 95 55.
Zij zijn er van 08.00-17.30 uur en daarbuiten word je doorgeschakeld naar de alarmcentrale.

Houd deze informatie bij de hand:

- De meldcode van de auto (laatste 4 cijfers van het voertuigidentificatienummer)
- De kilometerstand van je auto
- De naam en plaats van jouw ŠKODA –dealer

Defect en reparatie

Moet er iets aan jouw ŠKODA gerepareerd worden? Neem dan contact op met jouw ŠKODA -dealer. Defecten aan de auto kunnen technisch van aard zijn of het gevolg zijn van gereden schade. Een technisch defect kan bijvoorbeeld een kapotte brandstofpomp zijn. Het herstellen van dit soort defecten wordt volledig vergoed. Een defect uit schade ontstaat als gevolg van schade, buiten de normale vervanging. Denk daarbij aan een kapotte koplamp, sleutel, antenne, een verloren wieldop of een spiegel. Voor de reparatie van dit soort defecten geldt vaak een eigen bijdrage. Deze eigen bijdrage is natuurlijk nooit hoger dan je eigen risico. De hoogte van het gekozen eigen risico vind je terug in jouw contract.

  • Kan je niet meer met de auto rijden? Bel dan de BerijdersDesk op (033) 454 95 55.

Kapotte of lekke band

Een kapotte, versleten of lekke band kan je gemakkelijk bij je ŠKODA -dealer laten maken of vervangen. Neem contact op met je ŠKODA -dealer om een afspraak te maken voor vervanging van jouw autoband.

Uit ervaring weten we dat het rijden met een te lage of te hoge bandenspanning vaak leidt tot vroegtijdige vervanging van de banden. Voortijdige vervanging van de banden is niet gedekt en we gaan altijd uit van normale bandslijtage. Een kapot gereden band wordt gezien als een niet verhaalbare schade. Bij niet verhaalbare schades moet een eigen bijdrage betaald worden. Deze is nooit hoger dan het eigen risico. De hoogte van het gekozen eigen risico vind je terug in jouw contract.

Wij kijken naar het overgebleven profiel op de beschadigde band. Hoe meer profiel de band nog had, hoe meer deze nog waard was en hoe hoger het bedrag dat als eigen risico wordt doorbelast. Wij noemen dat ‘restprofielverrekening’. Voorbeeld: Het bandprofiel van je kapotte of lekke band is 5.0 mm en is niet meer veilig te repareren. De kosten voor een nieuwe band bedragen € 150,-. Een nieuwe band heeft 8 mm profieldikte. Een band is versleten bij 2,5 mm. Een band slijt dus 5,5 mm van nieuw naar oud. Bij jou is 5.0 mm gemeten. Het verschil met een versleten band is 2,5 mm, oftewel 45,5%. Daarom zal 45,5% van de kosten voor een nieuwe band worden doorbelast, dus € 68,18.

Onderhoud en bandenwissel 

Als het tijd is voor onderhoud krijg je een seintje op het dashboard van je auto. Je kunt dan zelf een afspraak maken met jouw ŠKODA-dealer.

Heb je bij het afsluiten van je contract winterbanden aangevinkt? Dan laten we je weten wanneer je banden klaar staan voor een wissel.

Vervangend vervoer bij onderhoud of reparatie

Voor contracten die zijn afgesloten per 1 februari 2016, geldt standaard een 24-uursregeling. Is het onderhoud of de reparatie binnen 24 uur voltooid en kies je toch voor vervangend vervoer? Dit is dan voor je eigen rekening. Duurt het onderhoud langer dan 24 uur? Je vervangend vervoer wordt dan betaald door ons. Het is wel belangrijk om te onthouden dat je enkel recht hebt op vervangend vervoer wanneer de dealer nog niet klaar is met de reparatie of het onderhoud. Heb je vóór 1 februari 2016 een contract getekend, dan kun je in het contract vinden of je recht hebt op vervangend vervoer bij onderhoud.