Connect LITE

Altijd verbonden met jouw auto

Vind jouw dealer Ontdek de highlights

Altijd verbonden met jouw Škoda

Voor Škoda modellen (vanaf 2008) die niet zijn uitgerust met een fabrieks-connecitiviteitsfunctie, hebben we nu Škoda Connect LITE in combinatie met een achteraf te plaatsen DataPlug. Met de Škoda Connect LITE app kun je verbinding maken met jouw auto. Zo kun je ritten registreren en exporteren, je brandstofkosten analyseren, zien waar je Škoda geparkeerd staat en nog veel meer.
Connect Lite

Highlights Connect LITE

Connect Lite app

Met de Škoda Connect LITE app heb je altijd je actuele kilometerstand, brandstofpeil en onderhoudsdata bij de hand. De app biedt ook een aparte gids voor de waarschuwingslichtsymbolen. Benieuwd naar alle functionaliteiten?

Connect Lite

Brandstofmonitor

Deze functie is super handig! Elke keer als je tankt, slaat de app je gegevens op. Houd bij hoe vaak je moet tanken en wat je uitgaven zijn. 

Connect Lite

Parkeerplaatsen

Eenvoudig je auto terugvinden? Met Connect LITE zie je direct waar jouw auto geparkeerd staat. Met de app kun je ook de locatie van jouw auto delen, zodat anderen je kunnen vinden. 

Connect Lite

Ritregistratie

Het digitale logboek houdt alle ritten bij. Na elke rit kun je jouw rijstijl en brandstofkosten inzien. Je kunt deze data ook eenvoudig exporteren naar een Excel-bestand.

Connect Lite

Service en afspraken

Via de app kun je gemakkelijk contact opnemen met jouw voorkeursdealer. Waar je ook bent, er is altijd wel een Škoda-dealer in de buurt. 
Connect Lite

Challenges

Vergelijk jezelf met andere Škoda-rijders terwijl je punten en trofeeën verzamelt. Verzamel genoeg punten om een level hoger te komen en nieuwe manieren te ontdekken om jezelf te testen. 

Connect Lite
Connect Lite
Connect Lite
Connect Lite
Connect Lite
Connect Lite
Connect Lite

Beschikbaarheid Connect Lite

Als je Škoda tien jaar of jonger is, is het mogelijk om Connect Lite aan te schaffen. Het enige dat je nodig hebt, is een smartphone en een DataPlug. Deze kan jouw dichtsbijzijnde dealer voor je installeren.

Installeer in 4 stappen Connect Lite

Installeren

Download Connect LITE

Download eerst de Connect LITE app op je telefoon in de App Store of Google Playstore en maak direct een account aan.

Installeren

Stap in jouw Škoda

Zodra je de app hebt gedownload, stap je in jouw auto en open je de app. 

Installeren

Installeer de DataPlug

De geïnstalleerde DataPlug in jouw Škoda zorgt ervoor dat je Connect LITE kunt gebruiken. Zodra de DataPlug is geplaatst, vraagt de app om een pincode, zodat deze verbinding kan maken. Dit regelt jouw Škoda-dealer. Je auto is klaar voor gebruik. 

Installeren

Registreer

De app vraagt vervolgens om een 'voorkeurspartner' aan te geven. Nadat je jouw dealer hebt geslecteerd*, kun je inloggen met je Škoda ID. Indien je al geregistreerd bent, hoef je alleen nog maar in te loggen en ben je klaar om te gaan! 

Advies telefooninstellingen 
Voor een goede werking van de Škoda Connecte Lite app, is het belangrijk dat je locatievoorziening in de app altijd aanstaat. De telefooninstellingen verschillen per device. Hieronder een overzicht met de belangrijkste instellingen
 
  • Zet je batterij-optimalisatie uit (geldt alleen voor Android toestellen).
  • Zet je locatie instelling altijd aan en niet alleen bij gebruik van de app. altijd.
  • Zorg ervoor dat je telefoon op de achtergrond altijd je apps en instellingen automatisch ververst. Sluit de app niet af.
  • De gegevens in de app worden bijgewerkt met behulp van Bluetooth in combinatie met de Dataplug. Zorg ervoor dat je telefoon altijd verbinding heeft met de DataPlug tijdens het rijden. Zo zie je altijd je meest actuele ritgegevens.
  • Indien je tijdens het rijden je telefoon niet verbonden hebt met de DataPlug, kun je de rittenregistratie niet achteraf automatisch bijwerken. Het is wel mogelijk om dit handmatig toe te voegen. 

Veelgestelde vragen over Connect Lite

Activatie, kosten en beschikbaarheid

Wat kost de DataPlug?
Wat kost de DataPlug?
Op dit moment loopt er een actie waarbij de DataPlug in combinatie met het uitvoeren van de APK kosteloos wordt aangeboden door de Škoda dealer.
Ik heb de Connect LITE app gedownload, hoe kom ik aan de dataplug ( Škoda Connect LITE DataPlug ) om deze te gebruiken? 
Ik heb de Connect LITE app gedownload, hoe kom ik aan de dataplug ( Škoda Connect LITE DataPlug ) om deze te gebruiken? 
Op dit moment loopt er een actie waarbij de DataPlug in combinatie met het uitvoeren van de APK kosteloos wordt aangeboden door de Škoda dealer. Bereid je bezoek alvast voor door de Connect LITE app in de AppStore of Google Play Store te downloaden en een account, Skoda ID, aan te maken.
Voor welke Škoda modellen is de Connect LITE app beschikbaar?
Voor welke Škoda modellen is de Connect LITE app beschikbaar?
Wil je weten of de Škoda Connect LITE app ook beschikbaar is voor jouw MyŠkoda? Kijk dan op skoda.nl/service/connectiviteit/connect-lite. Scrol hier naar beneden om de geschikte Škoda modellen te vinden.
Wat heb ik nodig om Škoda Connect LITE te gebruiken?
Wat heb ik nodig om Škoda Connect LITE te gebruiken?
Je hebt het volgende nodig:
- Een smartphone met een Android- (versie 6.0 of hoger) of een iOS-besturingssysteem (versie 13.0 of hoger).
- De Connect LITE®-app, verkrijgbaar in de Play Store (Android) of de App Store (iOS).
- De Škoda Connect LITE® DataPlug (verkrijgbaar bij je Skoda dealer).
- Een Škoda ID, voor de registratie en veilig gebruik van de gegevens.
- Een compatibel model van Škoda.

Ritten & brandstof beheer

Klopt het dat als ik mijn telefoon niet bij me heb of Bluetooth niet aan heb staan, dat ik dan geen gegevens van mijn rit krijg in de Connect LITE app?
Klopt het dat als ik mijn telefoon niet bij me heb of Bluetooth niet aan heb staan, dat ik dan geen gegevens van mijn rit krijg in de Connect LITE app?
Indien je je telefoon niet mee in de auto hebt en de rit is daardoor niet automatische opgenomen in de Connect LITE app, dan kun je die rit handmatig toevoegen bij je ritten in de app. Klik hiervoor links bovenin op het menu en klik op 'Ritten' en klik onderaan op 'rit toevoegen'. Hier kun je alle gegevens van de rit handmatig invoeren. Je kunt hier tevens selecteren of de rit zakelijk of privé is.
Iemand anders heeft mijn auto mee, hoe krijg ik dan wel de gegevens van die rit in de Connect LITE app?
Iemand anders heeft mijn auto mee, hoe krijg ik dan wel de gegevens van die rit in de Connect LITE app?
Indien je je telefoon niet mee in de auto hebt en de rit is daardoor niet automatische opgenomen in de Connect LITE app, dan kun je die rit handmatig toevoegen bij je ritten in de app. Klik hiervoor links bovenin op het menu en klik op 'Ritten' en klik onderaan op 'rit toevoegen'. Hier kun je alle gegevens van de rit handmatig invoeren. Je kunt hier tevens selecteren of de rit zakelijk of privé is.
Ik zie mijn ritten niet weergegeven in de app, niet alle ritten worden geregistreerd, hoe kan dat?
Ik zie mijn ritten niet weergegeven in de app, niet alle ritten worden geregistreerd, hoe kan dat?
Indien de ritten niet juist worden geregistreerd in de app, komt dit waarschijnlijk door de locatie instellingen in de telefoon. Door de locatie-machtiging op 'altijd' te zetten voor deze app worden de ritten correct weergegeven. Klik hiervoor op 'Instellingen' van de telefoon, klik op de Connect LITE app of klik eerst op 'Apps en meldingen' en dan op de Connect LITE app. Klik op 'machtigingen' en klik op 'Locatie', klik op 'Altijd toestaan'. De ritten zullen nu juist weergegeven worden. Dit kost geen extra capaciteit van de batterij.
Ik heb opnieuw ingelogd in de Connect LITE app en nu zijn al mijn ritten weg en nu? (alleen bij Android telefoons)
Ik heb opnieuw ingelogd in de Connect LITE app en nu zijn al mijn ritten weg en nu? (alleen bij Android telefoons)
Na uitloggen en opnieuw inloggen in de app kan het voorkomen dat alle ritten niet meer zichtbaar zijn. Dit kun je zelf oplossen door de Connect LITE app te updaten naar de nieuwste versie van de app; de ritten zijn dan weer allemaal zichtbaar. Ook kun je de app verwijderen van je telefoon en opnieuw downloaden, dan heb je gelijk de nieuwst versie van de app op je telefoon.
 Het brandstofniveau in de app klopt niet, hoe kan dat?
 Het brandstofniveau in de app klopt niet, hoe kan dat?
Het brandstofniveau wordt automatisch geregistreerd als de locatie instellingen op 'altijd' staan. Klik hiervoor op 'Instellingen' van de telefoon, klik op de Connect LITE app of klik eerst op 'Apps en meldingen' en dan op de Connect LITE app. Klik op 'machtigingen' en klik op 'Locatie', klik op 'Altijd toestaan'.

Kilometerstanden en Parkeren

De juiste kilometerstand wordt niet weergegeven in de app, hoe kan dat?
De juiste kilometerstand wordt niet weergegeven in de app, hoe kan dat?
De kilometerstand wordt automatisch geregistreerd als de locatie instellingen op 'altijd' staan. Klik hiervoor op 'Instellingen' van de telefoon, klik op de Connect LITE app of klik eerst op 'Apps en meldingen' en dan op de Connect LITE app. Klik op 'machtigingen' en klik op 'Locatie', klik op 'Altijd toestaan'.
Zit de functie parkeerlocatie in de Connect LITE app?
Zit de functie parkeerlocatie in de Connect LITE app?
De Connect LITE app registreert je laatste parkeerplaats, zodat je altijd in de app kunt zien waar je je auto geparkeerd hebt. Met de app kun je ook de locatie van je auto delen, zodat anderen je kunnen vinden.
De parkeerlocatie klopt niet van mijn auto, hoe kan dat?
De parkeerlocatie klopt niet van mijn auto, hoe kan dat?
Indien de parkeerlocatie niet juist wordt geregistreerd in de app, komt dit waarschijnlijk door de locatie-instellingen in de telefoon. Door de locatie machtiging op 'altijd' te zetten bij de app, wordt de parkeerlocatie wel juist weergegeven. Klik hiervoor op 'Instellingen' van de telefoon, klik op de Connect LITE app of klik eerst op 'Apps en meldingen' en dan op de Connect LITE app. Klik op 'machtigingen' en klik op 'Locatie', klik op 'Altijd toestaan'. De parkeerlocatie zal nu wel juist weergegeven worden. Dit kost geen extra capaciteit van de batterij.

Gebruik van de App

 De Connect LITE app blijft hangen of werkt niet goed. Wat nu?
 De Connect LITE app blijft hangen of werkt niet goed. Wat nu?
Als de Connect LITE app niet juist werkt, dan adviseren wij om eerst de app volledig te verwijderen van je telefoon en vervolgens opnieuw te downloaden. Functioneert de app dan nog niet naar behoren, dan ligt dit waarschijnlijk aan de locatie instellingen op je telefoon. Door de locatie machtiging op altijd te zetten bij de app, worden de gegevens juist weergegeven. Klik hiervoor op 'Instellingen' van de telefoon, klik op de Connect LITE app of klik eerst op 'Apps en meldingen' en dan op de Connect LITE app. Klik op 'machtigingen' en klik op 'Locatie', klik op 'Altijd toestaan'. De gegevens zullen nu wel juist weergegeven worden. Dit kost geen extra capaciteit van de batterij.
Kan Connect LITE op meerdere telefoons worden gebruikt met 1 account?
Kan Connect LITE op meerdere telefoons worden gebruikt met 1 account?
Het is mogelijk voor twee gebruikers om één voertuig, één DataPlug en één gebruikersaccount te gebruiken. De gegevens worden opgeslagen op basis van het gebruikersaccount. Bij het veranderen van de telefoon is er geen impact. Er kan echter één gebruikersaccount op één telefoon tegelijk zijn ingelogd. De andere telefoon wordt automatisch uitgelogd door het systeem. Dus als je het gebruikersaccount deelt, moet je opnieuw inloggen als het account op een andere telefoon is gebruikt. De gegevens worden vanaf beide telefoons gesynchroniseerd.
Waar kan ik controleren of mijn smartphone compatibel is met Connect LITE?
Waar kan ik controleren of mijn smartphone compatibel is met Connect LITE?
Een smartphone met een Android- (versie 6.0 of hoger) of een iOS-besturingssysteem (versie 10.0 of hoger) is geschikt om gebruik te kunnen maken van Skoda Connect LITE.
Waar vind ik de voorwaarden van Connect LITE? Wat gebeurt er met de data en mijn gegevens?
Waar vind ik de voorwaarden van Connect LITE? Wat gebeurt er met de data en mijn gegevens?
Alle informatie over gegevens en data gebruik vind je terug in de app; klik links bovenin op het menu en kijk onder 'Colofon & Juridische info'. Hier vind je tevens de Gebruiksvoorwaarden. Onder het kopje diensten vind je informatie per dienst wat er met die gegevens gebeurt.

Is jouw vraag nog niet beantwoord?

Bekijk dan alle veelgestelde vragen
Bekijk alle veelgestelde vragen

Wil je meer informatie?

 

Neem contact op met de Škoda Dealer. Of stel je vraag via Twitter, Facebook, de chat rechts onderin of door te bellen naar: