Leusden,
23
december
2020
|
15:15
Europe/Amsterdam

ŠKODA introduceert nieuwe MyŠKODA App

ŠKODA introduceert nieuwe MyŠKODA App

  • ŠKODA blijft smartphone-apps doorontwikkelen
  • Eenvoudige overstap voor gebruikers van eerdere ŠKODA-apps
  • Nieuwe MyŠKODA App nu beschikbaar via Google Play en de App Store
Samenvatting

De Tsjechische autofabrikant combineert zijn mobiele diensten in één enkele app - de nieuwe MyŠKODA App. Begin dit jaar werd de vorige ŠKODA OneApp geïntegreerd in de ŠKODA Connect App, en nu is de ŠKODA Connect App opgenomen in de huidige MyŠKODA App. De nieuwe app behoudt de naam MyŠKODA App en biedt gebruikers toegang tot alle mobiele online diensten van ŠKODA Connect. Daarnaast toont de app gebruikers alle informatie met betrekking tot hun auto en het netwerk van servicepartners van ŠKODA. Overstappen is eenvoudig voor iedereen die gebruikmaakt van de bestaande apps. De nieuwe app, waarvan het logo elementen van de ontwerptaal van ŠKODA bevat, is nu beschikbaar via Google Play en de App Store.

Vanaf nu is dit de favoriete app van ŠKODA-eigenaren - de nieuwe MyŠKODA App, waarmee ŠKODA de volgende strategische stap zet om zijn apps te vereenvoudigen. In de nieuwe MyŠKODA App combineert de Tsjechische autofabrikant de vorige MyŠKODA App met de ŠKODA Connect App. De ŠKODA Connect App vormt vanaf nu de basis van de nieuwe app, waardoor de overstap voor gebruikers van de ŠKODA Connect App bijzonder eenvoudig is. Zij hoeven alleen maar de app die zij nu gebruiken te updaten en kunnen vervolgens de nieuwe MyŠKODA App gebruiken.

Mensen die tot nu toe de MyŠKODA App hebben gebruikt, moeten de nieuwe app installeren en kunnen vervolgens inloggen op hun apparaat met hun huidige toegangsgegevens. De klantaccounts worden automatisch overgezet naar de nieuwe app; het is niet nodig om ŠKODA-voertuigen die al geregistreerd zijn, opnieuw te registreren of opnieuw toe te voegen. Gebruikers die niet over een ŠKODA ID beschikken en eerder op de app zijn ingelogd met inloggegevens van externe aanbieders, zoals Facebook, moeten een ŠKODA ID aanmaken op de homepage van ŠKODA of direct in de nieuwe MyŠKODA App. De nieuwe app is per direct beschikbaar via Google Play en de App Store. De vorige MyŠKODA App zal na de overgangsfase worden stopgezet.

Alle voordelen van twee apps nu gecombineerd in één app

De nieuwe MyŠKODA App biedt alle functies van de vorige twee apps in één app. Dit levert een consistente gebruikerservaring op via smartphones, smartwatches (alleen iOS-smartwatches) en het centrale display van het infotainmentsysteem van de auto. Net als bij de vorige MyŠKODA App hebben gebruikers toegang tot de bedieningshandleiding van hun auto en zijn er nu handleidingen voor alle ŠKODA-modellen bijgevoegd. Er is ook informatie beschikbaar over ŠKODA-servicepartners, ook in het buitenland, voor het geval er problemen zijn met de auto, bijvoorbeeld tijdens vakantie. De nieuwe MyŠKODA App biedt ook ondersteuning voor auto's die geen toegang hebben tot de mobiele online diensten van ŠKODA Connect, of die niet direct via SmartLink kunnen worden gekoppeld. Daarnaast vinden ŠKODA-rijders alle functies die ze kennen van de vorige ŠKODA Connect App terug in de nieuwe app. Dit omvat onder andere de toegang tot de auto op afstand, waarmee de portieren van de auto via de app kunnen worden vergrendeld en ontgrendeld en de huidige parkeerplek van de auto desgewenst kan worden weergegeven. Ook actuele rijgegevens en informatie over de staat van de auto, zoals de actieradius en de onderhoudsintervallen, kunnen worden opgevraagd. Voor de elektrische modellen van ŠKODA zijn specifieke e-mobiliteitskenmerken beschikbaar, zoals een afstandsbediening voor het opladen van de accu.

Toekomstplannen voor de ŠKODA Connect App

De vorige ŠKODA Connect App is sinds 2016 in meer dan 30 markten beschikbaar voor Android en iOS en heeft momenteel meer dan 500.000 actieve gebruikers. Om gebruik te kunnen maken van de mobiele online diensten van Care Connect en Infotainment Online, dient de betreffende ŠKODA over online toegang op prepaid-basis te beschikken. De diensten kunnen voor één of drie jaar lang worden gebruikt, waarbij er verlengingsopties beschikbaar zijn.

ŠKODA heeft ambitieuze plannen voor toekomstige versies van de nieuwe MyŠKODA App. De mobiele online diensten worden al geschikgemaakt voor de volledig elektrische SUV ŠKODA ENYAQ iV, die in het voorjaar van 2021 op de markt komt. Er zijn ook plannen om de gebruikerservaring en gebruikersinterfaces verder te verbeteren en de MyŠKODA App zal binnenkort ook in andere markten beschikbaar komen.

De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.