Leusden,
10
juli
2019
|
16:59
Europe/Amsterdam

ŠKODA: 620.900 nieuwe auto’s in eerste helft 2019

ŠKODA: 620.900 nieuwe auto’s in eerste helft 2019

  • ŠKODA noteert verkooptoename in Rusland (+9,6%), Oost- (+8,3%) en West-Europa (+3,2%) 
  • Sterk groeiende vraag naar ŠKODA KAROQ, succesvolle introductie ŠKODA SCALA 
Samenvatting

ŠKODA heeft tijdens de eerste zes maanden van dit jaar wereldwijd 620.900 nieuwe auto’s aan klanten afgeleverd. Dat betekent een kleine daling van 4,9 procent vergeleken met dezelfde periode vorig jaar. De belangrijkste reden hiervoor is de lastige huidige situatie op de Chinese automarkt. In de overige landen verkocht ŠKODA gedurende de eerste helft van het jaar in totaal 495.000 auto’s, een plus van 1,6 procent. Belangrijkste aanjagers van de halfjaarverkopen zijn de compacte ŠKODA KAROQ en de succesvolle introductie van de ŠKODA SCALA.

“De verkopen van de afgelopen zes maanden onderstrepen de kracht van ons modelprogramma wereldwijd,” verklaart Alain Favey, ŠKODA AUTO bestuurslid voor Sales & Marketing. “Vooral in Europa en Rusland hebben we opnieuw een aanzienlijke verkooptoename weten te realiseren. De Chinese markt blijft echter uitdagend. Desondanks continueren we onze groei-intenties voor de tweede helft van dit jaar. De nieuwe SCALA en KAMIQ zijn door de consument zeer positief ontvangen, en ook de recent vernieuwde SUPERB gaat een belangrijke rol spelen in de verdere groei van ons merk.”

In West-Europa leverde ŠKODA dit jaar tot dusver 275.700 auto’s af, een toename van 3,2 procent. ŠKODA’s op één na grootste individuele markt, Duitsland, registreerde 99.000 nieuwe ŠKODA’s, een plus van 6,5 procent ten opzichte van het resultaat in de eerste zes maanden vorig jaar. Dubbele groeicijfers waren er voor Oostenrijk (15.600 auto’s, +10,1%), Zwitserland (11.800 auto’s, +28,9%) en Denemarken (9.000 auto’s, +22,8%). 

Positieve resultaten waren er ook in Oost-Europa (exclusief Rusland), waar ŠKODA zijn verkopen tot en met juni dit jaar met 8,3 procent zag toenemen tot 24.500 auto’s. Rusland zelf deed het zelfs nog beter, met een groei van 9,6 procent tot 39.800 nieuwe ŠKODA’s.

De grootste individuele markt voor ŠKODA blijft nog steeds China. Ondanks een lichte daling verkocht het Tsjechische merk daar dit jaar tot dusver 125.900 auto’s.

De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.