Leusden,
27
juni
2022
|
13:16
Europe/Amsterdam

ŠKODA AUTO voor 19e maal hoofdsponsor van de Tour de France

ŠKODA AUTO voor 19e maal hoofdsponsor van de Tour de France

  • Tsjechische autofabrikant al sinds 2004 als hoofdsponsor en autopartner aan Ronde van Frankrijk verbonden
  • Tour-directeur Christian Prudhomme leidt de Tour opnieuw vanuit rode ENYAQ iV commandowagen
  • ŠKODA AUTO: ook groene-truisponsor én partner van de Tour de France Femmes
Samenvatting

ŠKODA AUTO support ook dit jaar de Tour de France (1 – 24 juli 2022) als officiële hoofdsponsor en autopartner. Het is de 19e keer dat de Tsjechische autofabrikant ‘s werelds grootste wielerevenement steunt. Maar liefst 250 auto’s bieden de organisatoren en Tourleiding optimale mobiliteit en worden gebruikt als ondersteunings- en assistentieauto’s. Het wagenpark omvat ook de volledig elektrische ŠKODA ENYAQ iV commandowagen, waarin Tour-directeur Christian Prudhomme op 16 van de 21 etappes het peloton aanvoert.

De 109e editie van de wielerklassieker start op 1 juli met de Grand Départ in Kopenhagen, het meest noordelijke startpunt in de historie van de Tour. De 21 etappes, waaronder zes bergtrajecten, voeren het peloton door vier landen over een afstand van 3.300 kilometer. Op 24 juli bereiken de renners hun bestemming op de Avenue des Champs-Élysées in Parijs.

ENYAQ iV: elektrisch mobiel commandocentrum

ŠKODA AUTO ondersteunt het grootste wielerevenement ter wereld voor de 19e keer. Als officiële hoofdsponsor en autopartner levert het merk ook 250 auto’s aan de organisatoren en Tourleiding, evenals service- en assistentieauto’s. Naast de ENYAQ iV omvat het wagenpark OCTAVIA’s en SUPERB iV’s met plug-in hybride-aandrijving. Tour-directeur Christian Prudhomme rijdt voor het peloton uit in een volledig elektrische ŠKODA ENYAQ iV. Dit is de derde keer dat de SUV dienst doet als het mobiele commandocentrum van Prudhomme. Tijdens sommige etappes wordt de ENYAQ iV als commandowagen afgewisseld door de ŠKODA SUPERB iV.

Voor de twaalfde keer heeft de Tsjechische autofabrikant ook de kristallen trofee ontworpen voor de winnaar van de Tour de France. ŠKODA AUTO sponsort sinds 2015 de groene trui voor de leider in het puntenklassement.

ŠKODA: partner van de wielersport

Tevens is ŠKODA AUTO dit jaar partner van de Tour de France Femmes, die op 24 juli van start gaat. De deelnemers leggen acht etappes af over een afstand van 1.029 kilometer, waarbij de route van Parijs naar La Planche des Belles Filles voert.

Als ‘motor van de wielersport’ ondersteunt ŠKODA AUTO naast de Tour de France en Tour de France Femmes tal van nationale en internationale wielerwedstrijden en populaire sportevenementen, waaronder de Spaanse ‘Vuelta’ en bijvoorbeeld de amateurkoers L’Etape.

De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.