Leusden,
27
januari
2019
|
07:00
Europe/Amsterdam

KAROQ Scout versus Sportline – bekijk de verschillen

KAROQ Scout versus Sportline – bekijk de verschillen

De een is robuust, de ander sportief. Beide zijn gebaseerd op de ŠKODA KAROQ – de populaire SUV. Vergelijk de twee versies en ontdek de verschillen met onze foto’s.

De KAROQ Scout en KAROQ Sportline werden onthuld tijdens de Paris Motor Show en zijn nu leverbaar als Business-model. De Sportline heeft een vanafprijs van 35.390 euro, de Scout kost 40.790 euro.

Voorkant

De KAROQ Scout heeft zilverkleurige accenten, die van de KAROQ Sportline zijn zwart. Zo wordt de voorbumper van de Scout beschermd door een zilverkleurige stootrand. Zijn grille is met chroom omrand. Kijk bij het verslepen van het schuifje ook naar de zijspiegels: die van de Scout zijn zilverkleurig, die van de Sportline zijn zwart.

Achterkant

Op de achterkant wordt deze kleurtrend doorgezet: de Scout heeft een achterbumper met delen van zilverkleurig kunststof, terwijl op het achterwerk van de Sportline een zwarte diffuser zit. Plus een fraaie chroomstrip. Aan de achterkant zie je ook goed dat het sportieve model meegespoten bumpers heeft, die van de Scout zijn zwart.

Zijkant

Bekijk je de auto’s van de zijkant, dan ontdek je hoe verschillend de dorpels zijn. De zwarte dorpels van de Scout zijn beschermd met zilverkleurig kunststof, terwijl de Sportline alleen een zwarte stootrand heeft. De rest van de dorpel is uitgevoerd in de carrosseriekleur. Voor de dakdragers en de raamlijsten houden de ontwerpers van de Sportline vast aan zwart. De Scout heeft zilverkleurige dakdragers en verchroomde raamlijsten. Mocht er nog twijfel bestaan, wees gerust: beide auto’s hebben een badge met hun naam erop.

Dashboard en stoelen

De Scout is een avonturier en de kleuren en materialen in het interieur zijn daarop aangepast. De sierdelen in de deurpanelen lijken heel erg op hout en passen goed bij de bruin met zwarte voorstoelen. De naam Scout vind je terug op het dashboard (als badge) en het staat in de stoelen geborduurd.

Het interieur van de Sportline herbergt sportstoelen met geïntegreerde hoofdsteunen. De bekleding met ThermoFlux-functie ademt beter. De deurpanelen hebben carbonafwerking en de hemel is zwart. Beide dragen bij aan de sportieve uitstraling van het interieur. Het Sportline-embleem siert het dashboard. Over emblemen gesproken: beide KAROQ-versies tonen een eigen welkom-embleem op het centrale touchscreen.

Velgen

Beide auto’s staan op 18-inch lichtmetaal, maar de velgen zien er anders uit. De velgen van de Scout hebben het robuuste Braga-design, terwijl de Mytikas-velgen van de Sportline opvallend sportief ogen. Upgraden naar 19-inch wielen kan bij beide auto’s.

Motor en transmissie

De ŠKODA KAROQ Scout is hongerig naar avontuur en wordt zodoende standaard geleverd met een zeventraps DSG-transmissie en 4x4. Onder de motorkap ligt de 150 pk sterke 1.5 TSI benzinemotor met cilinderuitschakeling. De KAROQ Sportline is leverbaar met dezelfde motor en heeft voorwielaandrijving. Je kunt kiezen uit een handgeschakelde zesbak of de zeventraps DSG-transmissie uit de Scout. Alleen de Sportline is voorhanden met een dieselmotor: de 1.6 TDI met 115 pk.

Lees ook: SCALA in detail - ŠKODA in letters op de achterklep